29 квiтня, 2017. субота

Новое время

UA RU
Свій бізнес

Ресторатори в Івано-Франківську

22 вересня, 2016
Фінансова криза 2008 року спонукала кількох київських друзів покинути кредитний ринок, осісти на Прикарпатті та взятися за нелегку справу – смачно готувати та годувати

Вдалекому 2008 році тепер уже відомі івано-франківські ресторатори – Юрій Филюк і Олександр Токмиленко – працювали консультантами, допомагаючи підприємцям отримувати кредити. Після краху глобальної фінансової системи вони, а також Аліна Токмиленко та Антоніна Носко, вирішили набратися сил в Карпатах. 

 

 

Юрій Филюк
керуючий компанією

 


А потім вони вирішили залишитися жити в Івано-Франківську. Це було природно для Юрія Филюка, який повернувся до свого рідного міста. Решта ж членів команди були легкі на підйом і готові до змін. "Нічого складного у переїзді до Франківська для нас не було", – запевнив Токмиленко.

Відпочивши від фінансових загальносвітових потрясінь, друзі надумали виготовляти та продавати в одному з міських центральних скверів бельгійські гофри (вафлі). За словами Олександра Токмиленка, вони й не зчулися, як до них почали вишиковуватися черги. Літо добігло кінця, і друзі прямо в себе за спиною угледіли оголошення про оренду приміщення. "А чом би й ні?", – подумали друзі і вирішили відкрити у 2009 році перший у своїй мережі заклад громадського харчування під назвою Manufactura.  

 

 

Вклавши приблизно 450 тис. грн у запуск цього кафе, співзасновники змогли закупити недороге обладнання та найняти столичних консультантів, які запевнили, що без дорогих плазм, залів для паління та алкоголю діло не вигорить. Однак все вийшло навпаки – з одного закладу виросла ціла мережа з інтригуючою назвою 23 Ресторани. "Ми саме всупереч профрекомендаціям зробили заклад без куріння і важкого алкоголю, – підкреслив Филюк, – і отримали гарні результати". 

Чому 23?
Чому 23 - фото

На питання, що означає назва вашої компанії, засновники віджартовуються, мовляв, може колись і буде 23. Поки що їх лише шість, а число 23 – улюблене в одного з співвласників. Коли запрацювала Manufactura, на перших порах всім засновникам доводилося працювати і за барною стійкою, і на кухні, і в залі офіціантами. Правда, недовго, бо кафе почало швидко себе окуповувати. Тоді друзі задумались, що робити далі – продавати чи розвиватися. Вони вибрали другий шлях. Так поблизу з’явилося літнє кафе Веранда.

Далі пішло-поїхало. Тепер у мережі 23 Ресторани, окрім двох згаданих закладів, є ще кав’ярня Говорить Івано-Франківськ, ресторан італійської кухні Fabbrica, а також кондитерська Delikacia. Правда, на шляху до успіху були й ґулі, як от Мармуляда. Арт-кафе у підвальному приміщенні під цією смачною назвою проіснувало три роки, і врешті закрилося.

«Ресторан це не просто бізнес-модель, це – душа. Якщо власник не розуміє цінності гостей, на яких спрямований концепт, то воно не працює. Так і сталось, виявилось, що арт-культура інакша, ніж ми думали», – розповів про невдалий проект Токмиленко. "Головним висновком для нас стало рішення відкривати лише ті заклади, які на 100% співпадають з нашими цінностями. Не варто робити те, що тобі самому не близьке повністю", – підкреслив Филюк.

Натомість кав’ярня Говорить Івано-Франківськ, попри невеличкий розмір, є успішною. Там часто проходять громадські заходи, презентації книжок і відвідувачам це припало до вподоби.

 

  

Антоніна Носко
шеф - кондитер

 

Антоніна Носко – одна з команди 23 Ресторани – переїхала до Івано-Франківська з Києва, а народилася на Донбасі, в шахтарському Антрациті. На Прикарпатті вона втілила свою мрію – стати кондитером, і очолила ще один заклад мережі – кондитерську Delikacia.

Із запуском італійського ресторану Fabbrica пов’язана цікава історія. Коли керівникам 23 Ресторани запропонували гарне приміщення, вони задумалися, що ж там пасувало відкрити. Олександр Токмиленко відстояв концепцію італійського ресторану, ад же  італійська кухня – це перевірені часом технології з приготування смачної та здорової їжі. Тоді як французи завоювали визнання як майстри у кондитерській справі.


  

 

Аліна Токмиленко
 HR - директор компанії

 


Юрій Филюк зумів переконати партнерів, що Fabbrica не стане якоюсь копією чи банальністю, якщо на кухні використовуватиме виключно місцеві дари природи. Таким чином вдалося зруйнувати міф, що пасту та піцу потрібно готувати виключно з італійських продуктів.

брендинг