6 грудня, 2016. вівторок

Новое время

UA RU
Тест-драйв НВ

Звіряча розкіш

06 лютого, 2016
7 фактів про Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS — це не автомобіль, а ідеальний засіб для подолання простору-часу. З дуже великим задоволенням і за дуже великі гроші

Іміджева аура, яка оточує Cayenne, настільки сильна, що дуже складно позбутися бажання постригтися коротше і втиснути набитий купюрами гаманець у пацанську «барсетку».

Ну і «експонат на лабутенах» не завадив би на пасажирському сидінні. Стиль «порше кайєн» ніби як зобов'язує.

Але все це — лише наслідок глибокої кризи цінностей в нашому суспільстві. Відкинувши пелену штампів, можна просто констатувати, що Cayenne — це добротний і породистий німецький автомобіль.

А GTS – це напрочуд вдала його спортивна версія. По суті, «золота середина». Якщо звичайні модифікації відчутно повільніші, їхня підвіска менш спортивна, а зовнішність менш агресивна, то версії Turbo і Turbo S — відчутно дорожчі.

Загалом, йдеться про здоровий компроміс. Чи варто йти на компроміси, коли мова йде про преміум-сегмент?

Що це?

Двотонний кросовер, здатний пройти крутий віраж без кренів. Ураганна динаміка. Висока посадка, справжній комфорт. Багато преміуму і багато спорту за дуже-дуже багато грошей.

Чому ми про це пишемо?

Цікаво було подивитися, настільки ж Cayenne GTS гарний на лютневих не чищених дорогах, як і на літньому сухому асфальті. Виявилося, навіть краще.

Плюси:
  • Ураганна динаміка
  • Іміджевий заряд
  • Просторий салон
  • Фантастична керованість
  • Простір у салоні
  • Багатий вибір опцій

Мінуси:
  • Жорсткувата підвіска
  • Висока ціна (хоча для багатьох це плюс)
7 фактів про Porsche Cayenne GTS

1

Машина — звір

Porsche вміє робити машини, які не просто добре їдуть, «валять» або «літають». Насправді, вони з якоюсь дивовижною легкістю переміщуються в просторі, викликаючи асоціації з коміксами про всіляких літаючих супергероїв.

5,2 сек до «сотні» — це звучить переконливо. Але набагато більш показово інше спостереження. Прискорення більше нагадує відеогру. Тиснеш на педаль, і картинка за лобовим склом плавно і швидко прискорюється. Кидаєш погляд на спідометр, а там вже 200 км/ч.

2

Звучить як треба

Фанати старих добрих V8 бурчать, що оновлений Cayenne GTS оснащується 6-циліндровим двигуном. А як же «той самий утробний рик», запитували вони. Варто спробувати машинку наживо, щоб переконатися, що катастрофи не сталося..

Але GTS гарчить знатно і породисто. В дорозі ловиш себе на думці, що хочеться весь час гратися з педаллю газу, щоб слухати, як переливається цей утробний звук, що вселяє трепет.

3

Керована ракета

Стійкість GTS при швидкісних маневрах просто феноменальна. Знов-таки як у відеогрі — повертаєш кермо... і машина просто повертає. Відчуваєш поворот очима, не ковзаєш по сидінню, не втикаєшся плечем у водійські двері або плече пасажира. З GTS швидко звикаєш не зменшувати швидкість перед поворотами.

4

Справжні гальма

Гальма у GTS мало схожі на звичайні автомобільні гальма. За відчуттями - в комплекті з Cayenne GTS йде невидимий Халк. Поки ви їдете, він непомітно біжить за автомобілем, а коли ви натискаєте на педаль гальма, хапає GTS ззаду величезними лапами. І ви зупиняєтеся.

Гадаєте, казка? Спробуйте різко загальмувати на швидкості 200 км/год. Автомобілі, не оснащені Халком, так не гальмують.

5

Царство комфорту

Місця в салоні багато. Спереду — як вдома на дивані. Крісла обіймаються, немов бабуся, яка давно не бачила онуків. У різких поворотах нема навіть натяку на те, що можна випасти з крісла.

Позаду теж просторо. А багажник — не менший ніж у багатьох миролюбних сімейних кросоверах.

Але несамовитий Cayenne GTS теж згодиться як сімейний автомобіль. Враховуючи динаміку і запеклий характер, можна сказати, що найкраще він підійде сім'ям, де тато — Супермен, мама — Жінка-кішка, а діти — черепашки-ніндзя.

6

Повний преміум

8-діапазонне регулювання сидінь, шикарна обробка салону (на вибір доступні сотні опцій — в нашому випадку це були чорна шкіра і темне дерево). Вертикально розташоване кермо і центральний тунель, вибудовані в дусі спортивних авто.

Тільки Porsche вміє робити інтер'єр і спортивним і розкішним одночасно. І до речі, розсип кнопок на консолі здається надмірною тільки на перший погляд. Логіка розташування і позначок досить проста, звикаєш за кілька хвилин.

7

Спортивна підвіска

Ходова трохи жорсткувата. Можливо, в цьому винні 21-дюймові диски з низькопрофільною гумою, якими була укомплектована тестова машина. Але навіть у режимі Comfort в салоні транслюється надто багато «інформації» про вади дорожнього покриття.

Це плата за «драйверські» налаштування шасі, завдяки яким, власне, Cayenne GTS і дарує вищеописану дивовижну насолоду від динамічного водіння. Режими Sport і Sport Plus ще більше «затискають» ходову.

Дітище бога підвіски

Про плюси моделі можна говорити нескінченно. Тут і вражаюча динаміка вкупі з божеською витратою — 13-14 л на «сотню» для такого авто — небагато.

І звичайний для Porsche рівень комфорту — ранг начебто зобов'язує.

І породистий звук, заради якого можуть придбати GTS навіть ті, хто ніколи не реалізує драйверські можливості моделі хоча б на кілька відсотків.

Але в GTS найбільше вражає феноменальна стійкість при швидкісних маневрах.

Якщо десь існує бог підвіски, то GTS — явно його дітище

Німці з притаманною їм педантичністю називають різноманітні системи в автомобілі складними абревіатурами. GTS можна нафарширувати ними під зав'язку.

Передусім системами, які керують настройками шасі і повного приводу. Тут і PTM (активний повний привід), і PASM (активне регулювання жорсткості амортизаторів), і PDCC (придушення кренів), і PTV Plus (розподіл обертального моменту на задній осі).

Немає іншого кросовера, який міг би так філігранно накреслювати повороти і входити в траєкторії як куля.

І при цьому навіть не крениться. І ніякого діагонального розгойдування.

Якщо десь існує бог підвіски, то GTS — явно його дітище.

Повернувши GTS з тесту, навіть страшно пересідати на звичайні машини з «цивільної» підвіскою.

Відчутних вад у GTS загалом немає. Хіба що підвіска жорсткувата.

Потрапивши на ділянку розбитого асфальту, починаєш побоюватися, що зараз щось відвалиться. Причому, не у машини (німецька якість все-таки), а у водія.

Жорсткувато їздити нашими дорогами навіть у режимі Comfort, але ж це спортивна версія. До того ж, більшість автомобілів у світі, здатних демонструвати таку динаміку, ще жорсткіші.

З точки зору голого прагматизму — відкинувши ауру з барсетками і лабутенами — Cayenne GTS це здоровий вибір людини, якій хочеться мати просторий і комфортний автомобіль з великим кліренсом і спортивними динамікою і керованістю.

Тут не підійде теза з багатьох оглядів Porsche Macan, яка свідчить, що це ідеальний 911 з великим кліренсом. Cayenne — це все-таки звір з іншої казки.

Вердикт НВ:

Якщо звичайний Cayenne — надто скромно і недостатньо спортивно, дизельний — здається «овочем», а на Turbo або Turbo S банально не вистачає грошей, то GTS — це влучання в яблучко.

Тут є все, що потрібно — потужний двигун, спортивні настройки підвіски, і досить агресивна зовнішність.

Технічні характеристики:

- Преміум-кросовер довжиною 4855 мм, шириною 1954 мм і висотою 1688 мм.

Під капотом автомобіля ховається 3,6-літровий силовий агрегат V6 потужністю 440 кінських сил. У пару до нього пропонується 8-швидкісна автоматична КПП Tiptronic S.

- Від 0 до 100 км/год Porsche Cayenne GTS розганяється за 5,1 секунди (з опцією Sport Chrono), а максимальна швидкість складає 262 км/год. Витрата палива на 100 км шляху в змішаному циклі становить 9,8-10 літрів.

- Ціни на модель стартують з позначки 3 456 950 грн.


Конкуренти

Як у будь-якого хижака, який стоїть близько до вершини харчового ланцюга, у Porsche Cayenne GTS не так вже й багато природних ворогів. Однак небагато ще не означає, що їх зовсім немає.


Mercedes GLE
Mercedes GLE


Mercedes GLE 500 4Matic. У лінійці GLE модель GLE 500 4Matic стоїть практично на вершині, пропускаючи вперед "заряджену" версію AMG. Автомобіль оснащується 4,6-літровим мотором V8 потужністю 435 кінських сил, який працює в парі з АКПП 7G-Tronic Plus.


BMW X5
BMW X5


BMW X5 xDrive50i. "Баварець" є одним з найбільш досвідчених і популярних представників свого сегменту, так що представляє серйозну загрозу для дітища Porsche. X5 xDrive50i має на озброєнні 4,4-літровий 450-сильний двигун і 8-швидкісну автоматичну трансмісію.


Range Rover Sport
Range Rover Sport


Range Rover Sport. Боротьба за покупців позашляхових моделей преміум-класу ведеться не тільки між німцями. Британський Range Rover Sport теж є помітним гравцем. У його колекції є два потенційних суперники для Cayenne GTS. Один оснащується 3,0-літровим 340-сильним мотором, а у другого на озброєнні стоїть 5,0-літровий 510-сильний агрегат. В обох випадках двигуни працюють у парі з 8-ступінчастим "автоматом".

Історія Cayenne GTS

До початку нового тисячоліття компанія Porsche вирішила зайти на територію, з якої ще не котилося колесо культової 911-ї моделі. Вона загорілася бажанням створити кросовер, чим ввергла в ступор окремих скептиків, які виступали за чистоту "крові" в лінійці німецького виробника спорткарів. Однак ризикова ставка виявилася більш ніж виграшною. Cayenne на довгі роки став абсолютним бестселером Porsche, доки в нього це звання не відняв Macan – ще один кросовер.

Модифікація GTS з'явилася у 2007-му році. Автомобіль оснащувався 4,8-літровим двигуном V8 потужністю 405 кінських сил і був здатний розігнатися до 100 км/год за 6,1 секунди.


Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS


Новинка виявилася вельми вдалою. Модель першого покоління розійшлася тиражем 15766 примірників. Це 17% усіх Cayenne, проданих за той час, що GTS був на ринку.

У 2010-му році бестселер Porsche перейшов у друге покоління, але з запуском нового GTS німецький автовиробник поспішати не став. Він дебютував у 2012-му році на автосалоні в Пекіні. Модель стала на 15 конячок " могутніше попередника, а на розгін до сотні у неї стало йти 5,7 секунди.

Двома роками пізніше на автосалоні в Лос-Анджелесі Porsche представив нинішній Cayenne GTS. Модель отримала новий 3,6-літровий двигун V -6, що підняв планку потужності до 440 коней. З таким табуном вона стала розганятися від 0 до 100 км/год за 5,2 секунди, але при цьому стала економічніше: рівень витрати пального скоротився на 0,9 літра (9,8-10 літра на 100 км шляху в змішаному циклі).

.

.

ТЕКСТ: Олексій Бондарєв, Ярослав Золотников

ФОТО: Ярослав Золотников