16 сiчня, 2017. понеділок

Новое время

UA RU
Тест-драйв НВ

Маленький ніжний вбивця

03 вересня, 2016
Пробуємо Peugeot 208

В Україні традиційно не люблять великі французькі машини, але вельми охоче купують маленькі. Peugeot 208 - не виняток. За такі гроші це чи не найкращий маленький міський автомобільчик у світі.

Олексій Бондарєв

Він настільки маленький, що його господині не обов'язково вчитися паркуватися взагалі - Peugeot 208 можна втиснути на п'ятачок, який власник Land Cruiser залишає, щоб у нього відкривалися двері багажника.

Він настільки економний, що його господині ніколи не вдасться запам'ятати, де в окрузі знаходяться заправки. Дівоча пам'ять коротка, а витрата у Peugeot 208 маленька, доведеться заправлятися не часто.

Він настільки симпатичний, що будь-яка жінка буде ставитися до нього, як до аксесуару, який підкреслює зовнішність. Шкода тільки, що немає способу швидко перефарбовувати авто під колір губної помади.

І додатково до всього - Peugeot 208 коштує недорого.

Словом, вбивче поєднання характеристик.

А чи є у машини недоліки?

Що це?

Класичний французький автомобільчик. Маленький і симпатичний. Буває досить строкатих кольорів.

В Україні продається з бензиновим 1,2-літровим мотором потужністю 82 к. с. або 1,6-літровим - потужністю 120 к. с. Перший може йти в парі з "механікою" або "роботом". Другий - в парі з "автоматом".

Ціни стартують від 344 тис. грн.

Як їде?
  • "Робот"

Французькі "роботи" здобули погану славу. Вони мало того, що не відрізняються спритністю і аж ніяк не допомагають їздити швидко. Так вони і нормально їздити деколи не дають. Ривки при перемиканні помітні навіть невимогливому водієві. Інколи вони нагадують труднощі початківця навчатися водінню на "механіці".

З роками французи активно вдосконалюють свої напрацювання. І в останні роки тональність автомобільних оглядачів дещо змінюється. Замість розгромних відгуків французькі "роботи" тепер отримують більше стримано-нейтральних.

Ось приблизно в такому дусі я і висловлюся з приводу "робота" в тестовому Peugeot 208. Прозвучить це так - це не "механіка" і слава богу.

У сенсі, я люблю їздити на "механіці", але для більшості обивателів це більше не актуально. Різниця в ціні між версіями того ж самого авто на "ручці" і з "роботом" мінімальна. Це видно навіть на прикладі Peugeot 208. Так для чого вам третя педаль?

  • Двигун

1,2-літровий моторчик показує чудеса. Ні, серйозно. За таких смішних витрат (детальніше про це нижче) динаміка Peugeot 208 вражає.

Звичайно, це ні разу не спорткар. І "карати" на світлофорі тоновані "бехи" ви, звичайно, не зможете. Навіть, якщо це будуть руїни баварського автопрому зразка 1980-х. Але все ж. Peugeot 208 машинка досить спритна.

Пенсіонерити на Peugeot 208 вам не доведеться. Періодичні пригальмовування "робота" можна виключити, пристосувавшись у відповідальний момент - наприклад, при розгоні - перемикати передачі підрульовими пелюстками.

  • Підвіска

Вона типово французька, хоча в порівнянні з більш великими і дорогими дітищами Peugeot ця дівчинка здається трохи жорсткішою.

Не дивно, хочеться мені сказати, колеса-то маленькі.

Але потім згадав, що тут 15-дюймові штатні диски і гума з профілем 65. Отже, все ж таки дивно.

Словом, якщо ви шукаєте горезвісну "м'якість", яку можна знайти в 308 і 508, спочатку візьміть 208 на тест-драйв. І спробуйте самі.

Як виглядає?

Маленький французький хетчбек.

Здавалося б, цим сказано все.

Французи люблять і вміють робити такі машини вже дуже давно. Бувають більш вдалі і менш вдалі моделі. Згадати хоча б легендарний 206 і не дуже вдалий 207.

Нинішній 208 достатньо хороший. На відміну від багатьох маленьких машинок 208 не виглядає зовсім вже іграшковим. Особливо якщо дивитися спереду. Бампер і решітка радіатора цілком могли б належати якій-небудь "дорослій" машині.

При погляді в профіль і ззаду, звичайно, все стає на свої місця. Це маленький симпатичний автомобільчик. Чоловіки дивляться на такі з посмішкою. А жінки з розчуленням.

Все правильно. Як правило, 99% покупців таких машин - жінки.

Що всередині?

У салоні 208 напрочуд просторо. Як для авто такого розміру.

Не зрозуміло, як це вдалося, але виглядає це так.

Підходиш до маленького автомобіля, берешся за маленьку дверну ручку, відкриваєш маленькі дверцята, сідаєш... і опиняєшся в досить просторому кріслі. І коліна зовсім не притискують вуха до голови.

Зрозуміло, це стосується тільки передніх сидінь. Позаду зручно тільки маленьким дітям. Хоча Тіріон Ланністер теж, напевно помістився б.

Але ось возити з собою великі запаси вина йому було б складно. Багажник невеликий (311 л). Пара пакетів з супермаркету поміститься. Або невелика валіза з парою суконь для вікенду на Рив'єрі.

Традиційно для французьких авто присутня проблема з підстаканниками. Їх фактично немає. А ті, що є, для прикладу, великий стакан з МакДональдса в якості бажаного партнера не сприймуть.

Словом, Peugeot 208 як турботлива подружка не дозволить своїй власниці пити все, що трапиться в дорозі. Мовляв, каву треба пити в кафе. А кока-колу взагалі не треба пити. Якось так.

Шумоізоляція, до речі, на висоті. У салоні тихо навіть на високих швидкостях. Для таких маленьких авто це рідкість.

Загалом, це ідеальна машина для довгоногої красуні, у якої немає дітей і звички купувати цибулю мішками в Ашані. А каву вона п'є тільки в пристойних закладах на Монмартрі.

Що по грошам?

Найдешевший Peugeot 208 коштує 344 тис. грн. Це простенька комплектація Like з 1,2-літровим двигуном на "ручці". За трохи більш наворочену комплектацію Active доведеться заплатити 362 тис. грн, а за топову Allure (саме така була у нас) - вже 408 тис. грн. Причому, якщо ви захочете двигун 1,6 л з "автоматом" - доведеться накинути зверху. Така машина обійдеться в 453 тис. грн.

Чимало. Особливо в порівнянні з деякими конкурентами. Особло, азіатськими. Але небагато в порівнянні з деякими іншими - з рідного континенту.

Зате в плані економічності до Peugeot 208 причепитися взагалі не вдасться. 1,2-літровий моторчик з "роботом" задовольняється в місті приблизно 6-7 л на 100 км в залежності від манери їзди і кількості пробок.

На трасі цілком можна вкластися в 4,5 л. Це при швидкості близько 100-110 км/ч.

Якщо "валити" зі швидкістю 150 км/год - а машина це цілком дозволяє - то витрата виростає до 7-8 л.

Але це не важливо. Адже кількість власників 208, які в принципі знають про те, навіщо на спідометрі нанесені будь-які значення вище 100 км/год, обчислюється одиницями.

8/10

Завдяки вбивчо-вдалому поэднанню характеристик - це один з кращіх компактних хетчбеків на ринку й міських авто - вцілому. Дизайн, авжеж, на любителя. і підстаканники не зручні. Однак показники економічності влаштували б й Скруджа МакДака.

Одним словом, якщо ви довгонога блондинка, яка звикла рахувати гроші, не полюбляє каву і хоче паркуватися у прямому сенсі там, де заманеться, ця машина для вас.