3 грудня, 2016. субота

Новое время

UA RU
Тест-драйв НВ

Вірте в добрі казки

17 вересня, 2016
Пробуємо кросовер Nissan X-Trail  

Зазвичай автомобілі з вельми вдалим поєднанням споживчих якостей або нудні до неможливості, або коштують якихось нереальних грошей. Ні те, ні інше визначення до Nissan X-Trail не підходить

Олексій Бондарєв


Топова версія Nissan X-Trail коштує серйозних грошей. Але і нафарширована під зав'язку. При цьому тяговитий і економічний дизель у парі з не найгіршим у світі варіатором йдуть тільки з переднім приводом.

Хочеш повний привід - згадуй, навіщо потрібна третя педаль. Повнопривідні дизельні X-Trail бувають тільки з "механікою".

І знаєте що? Це чи не єдина серйозна претензія, яку можна пред'явити X-Trail. Машина вийшла просто на рідкість збалансованою.

Розтяжка 1
Що це?

Кросовер середніх розмірів. Буває з переднім або повним приводом, з "механікою" або варіатором. На вибір доступні 1,6-літровий дизель і два бензинові мотори об'ємом 2л і 2,5л.

Ціни стартують від 647 тис. грн.

У нас на тесті побувала топова комплектація з переднім приводом, дизелем і варіатором, з шкіряним салоном, панорамним дахом і камерами кругового огляду. Така обійдеться без малого в мільйон гривень.

Розтяжка 2
Як їде?

Найкраще характеризує поведінку X-Trail на дорозі порівняння з молодшим братом Qashqai.

X-Trail більше, а кермується так само. У сенсі так само непогано.

Машина, безумовно, не спортивна. З BMW або Porsche порівнювати немає сенсу. Але на свої гроші вона керується досить пристойно. У керма швидкі реакції, поведінка машини на дорозі передбачувана.

На поворотах і при зміні смуги на швидкості крени мінімальні. Підвіска в цілому залишає приємне враження, хоча бувають машини і пом'якше. На нерівностях X-Trail неабияк трусить пасажирів, хоча на великих швидкостях плавність ходу цілком гідна.

1,6-літровий дизель досить тяговитий (130 к.с. і 320 Нм) і чуйний до педалі газу. Навіть варіатор не особливо не заважає, якщо, звичайно, назавжди забути про маленьку кнопочку з написом Eco зліва під кермом. Вона включає економічний режим, який неабияк душить і двигун і варіатор.

Економія палива при цьому досягається дуже сумнівною ціною - платити за заощаджені 0,5 л солярки на 100 км. доводиться нервами, витраченими на "інвалідні" старти зі світлофора під зневажливі погляди таксистів на "ланосах".

Без цього шкідливого Eco машина залишається майже такою ж економічною, а їде не в приклад краще.

За тиждень їзди на тестовій машині я жодного разу не відчув брак повного приводу. Хоча їздив не тільки по місту, а разом з родиною вирушив на нашу дачу під Пирятин. А там грунтова дорога такої якості, що цілком могла б зупинити просування цілої танкової армії.

Так ось, X-Trail на такій дорозі виявився зовсім не безпорадним.

Скажу чесно, я люблю їздити на "механіці" і особисто для себе віддав би перевагу X-Trail з повним приводом. Але якщо вам більше до душі відсутність третьої педалі, ніж її наявність, то відсутності повного приводу в дизельній версії з варіатором боятися не варто.

Розтяжка 3
Як виглядає?

До зовнішності X-Trail цілком можна причепитися за двома параметрами.

По-перше, X-Trail виглядає так само як Qashqai. Він просто трохи більше. Не впевнений, що навіть співробітники Nissan з легкістю розрізняють ці дві моделі при побіжному погляді з деякої відстані.

Простіше кажучи, "бити понти" з X-Trail складно. Особливо, якщо ви купили топову версію. Уявіть собі, що ви витратили 1 млн. грн, а усі навколо будуть думати, що ви їздите на Qashqai за 500 тис. грн від сили.

По-друге, власне цей самий дизайн, який X-Trail ділить з молодшою моделлю, не те, щоб сильно вражає. Аж надто він нейтральний і утилітарний. Людині, яка не розбирається в сучасному автопромі, X-Trail легко сплутати з корейськими кроссоверами.

З іншого боку, нейтральний дизайн для багатьох є якраз сильною стороною продукту. Будь-то смартфон або автомобіль. X-Trail в цілому симпатичний, ніщо в його зовнішності не дратує. Так що, вищезгадані нюанси цілком можна не брати до уваги, якщо все інше в цій машині вас влаштовує.

Розтяжка 4
Що всередині?

Салон просторий. Він, до речі, виглядає ще більше, якщо вибрати версію з панорамним дахом. Додають "повітря" і світлі тони, в яких виконаний салон.

Пластик на панелі, звичайно, не преміальний, але м'який. Приладова панель в міру футуристична, у мультимедійної системи 7-дюймовий сенсорний екран.

В цілому, інтер'єр X-Trail виконаний в стилі Infiniti і, хоча здалеку він виглядає дорожче, ніж зблизька, в цілому враження справляє відмінне.

З точки зору ергономіки все добре. Підстаканники, кишені для дорожнього дріб'язку - всього в надлишку, в далекій дорозі можна розкластися з комфортом. До речі, сподобалося, що в підстаканниках на центральній панелі можна включити обдування. У спеку при працюючому кондиціонері - це, як кажуть в народі, "саме воно".

Колісна база X-Trail складає 2705 мм. Місця вдосталь і спереду і ззаду.

Шалено сподобалося, що задні сидіння можна окремо рухати взад-вперед. Іншими словами, дитину в дитячому кріслі можна підсунути ближче до переднього ряду, щоб дружина могла дотягнутися до нього з переднього сидіння. Це круто, батьки оцінять.

Аналогічним чином можна звільнити місце для великогабаритних вантажів у багажнику.

Спинки задніх сидінь теж окремо регулюються по нахилу. А в цілому, задній ряд вражає ще й тим, що він піднятий щодо переднього. Це дає заднім пасажирам відмінний огляд вперед. Знову ж, діти в захваті. Особливо в далеких поїздках. Їм цікаво дивитися не тільки в бічні вікна, а й на дорогу.

Багажник об'ємом 550 л, звичайно, не те, щоб ставить рекорди. Але це нормальний обсяг для авто цього класу.

Шумоізоляція на середньому рівні. На швидкості шумлять дзеркала, колісні арки теж неабияк "фонують", та й шум дизеля досить добре чути навіть не на самих високих оборотах.

З іншого боку, в машинах середнього класу – а X-Trail все ж таки аж ніяк не преміум зазвичай так і буває. А найчастіше ще гірше.

Розтяжка 5
Що по грошах?

Розкид цін на X-Trail просто величезний. Найпростіша комплектація XE стартує від 647 тис. грн. За ці гроші можна купити 2-літрову бензинову версію з переднім приводом або 1,6-літрову дизельну з повним приводом. Обидві - з "механікою", тканинним салоном і простим кондиціонером.

Від 760 тис. стартує комплектація SE Comfort з різними типами двигунів (дизель 1,6 л з "механікою", бензин 2л, бензин 2,5л з варіатором), тут вже доступний двозонний клімат-контроль.

Ще дорожче - пара комплектацій з панорамним дахом і 18-дюймовими дисками. І нарешті, на вершині модельного ряду X-Trail - комплектація LE Style з шкіряним салоном і її варіація із вбудованою навігацією. Ціна тут зовсім не на жарт - 997 тис. грн.

Саме така і була у нас на тесті.

Детальніше ознайомитися з усіма можливими комплектаціями можна тут.

А ось їзда на дизельному X-Trail по кишені не вдарить. У зв'язці з варіатором дизель виявляється фантастично економічним.

Постійна їзда по київським "тянучкам" – а гіршого місця для паливної економії не придумаєшздатна змусити X-Trail споживати близько 7-7,5 л на 100 км. Але більшої цифри ви не побачите. Якщо пересуватися по місту не тільки в годину пік, то середня витрата тут же падає до вражаючих для такої великої машини 6-6,5 л.

На трасі показники і того менше. Тримаючись строго в рамках швидкісних обмежень можна скоротити витрату до 4,5-4,8 л на 100 км. Любителям швидкостей від 130 і вище бортовий комп'ютер надасть цифру 6-6,5 л.

Знову ж таки, це простора машина з великим багажником. А витрата у неї - як у деяких міських хетчбеків.

Як то кажуть, знімаю капелюха.

Вердикт НВ
Вердикт НВ

X-Trail - це шалено вдале поєднання характеристик. Ну буквально, як сонце, море і липень на календарі. Велика, простора, зручна і економічна машина. З непоганою керованістю, досить комфортною підвіскою і дизайном, який не ріже око.

Трохи кусається ціна, особливо в топових комплектаціях. Але там уже «кожа-рожа» і стільки електронного фаршу, що вистачило б на натівський винищувач. Так що відразу видно, на що витрачені гроші.