25 липня, 2017. вівторок

Новое время

UA RU
Тест-драйв НВ

Малюк підкачався

20 серпня, 2016
Пробуємо компактний кросовер Kia Sportage

.

ТЕКСТ: Олексiй Бондарєв

.

.


Ну все. Нарешті настав момент, коли над власниками Kia Sportage перестануть сміятися господарі усіляких там Porsche, BMW та інших спортивних та майже спортивних авто.

З самої появи в 1993 році Sportage був на ура сприйнятий практичними і економними людьми. Але естети посміювалися. Через назву. Спорту-то в Sportage не було зовсім.

У першому і другому поколіннях Sportage виглядав як невеликих розмірів "бобик". Такі машини обирають виключно розумом, виходячи зі співвідношення "ціна-якість" і обсягу свого гаманця. Проте, тоді такими ж були і більш імениті японські Toyota TAV4 та Honda CR-V.

У третьому поколінні, яке з'явилося в 2010 році, Sportage змінився. Дизайн став більш своєрідним і помітним. Спорту, правда, більше не стало.

І ось в 2016 році з'являється четверте покоління Sportage. В якому нарешті зазвучали спортивні нотки. І в дизайні, і в характері.

Сегмент компактних кросоверів нині забитий як Хрещатик на День Києва. Але Sportage і раніше був одним з бестселерів. А тепер у нього є всі шанси ще більше засунути конкурентів у тінь.

Компактний кросовер з цілком обгрунтованою претензією на "шик та блиск" і величезним вибором комплектацій. Є версії з переднім і повним приводом. Є три бензинових і два дизельних двигуна, а також 6-ступінчаста "механіка" або 6-ступінчастий "автомат".
Як їде

Деякі особливо завзяті фанати Sportage не втомлюються порівнювати нове покоління з Porsche Macan. Мовляв, і зовнішньо схожість є, і їде майже так само.

Ну "майже" - воно у всіх різне.

Sportage, звичайно, жодного разу не Macan. Але їде він дуже пристойно.

Дуже сподобався двигун. Реакція на педаль газу відмінна. І тут же попутне спостереження - в машині відмінна шумоізоляція. Дизельного торохтіння не чути, поки не крутнеш мотор вище 3000-3500 об/хв.

А тяговитий 2-літровий дизель цього потребує досить рідко. Та й 6-ступінчастий "автомат" заслуговує зовсім приємних слів,

Рекордів швидкості на Sportage, звичайно, не поставиш. Але за наявності вільного часу і азарту цілком можна пограти в швидкісні "п'ятнашки", наприклад, на Бориспільській трасі. На Sportage ви там ганьби не матимете.

Кермо важкувате, до нього треба звикнути. Але після того, як це станеться, Sportage перетворюється на впевнений інструмент. Часом здається, що їдеш на невеликому хетчбеку.

Так, знаю, те ж саме часто говорять про Macan. А Sportage до Macan не дотягує. Але ж він і коштує відчутно дешевше. А якщо конкретно, то втричі дешевше.

Підвіска щільна, але жорсткою її не назвеш. Бувають машини і пом’якше, але, як правило, вони або не стоять так впевнено в дузі повороту, або коштують у кілька разів дорожче.

Оглядовість з місця водія прекрасна. Передні стійки вузькі, а бічні дзеркала опущені досить низько. Це не заважає огляду назад, зате допомагає не пропустити нічого "цікавого" попереду. До речі, в дзеркала вбудовані індикатори системи контролю "мертвих зон".

Як виглядає

Схоже, корейцям вдалося освоїти не просто мистецтво, яким до недавнього часу володіли хіба що французи з Peugeot і Citroen, а також японська Mazda.

Я маю на увазі, мистецтво створювати дизайн, завдяки якому машина виглядає набагато дорожче, ніж коштує. Причому, з будь-якого ракурсу.

Якщо поставити Sportage поруч з Porsche Macan, то перше враження - це машини одного класу. 

Фантастика, правда?

Особливо, якщо це буде Sportage в топовій комплектації GT Line, яка побувала у нас на тесті. Вона відрізняється від більш дешевих комплектацій в тому числі і наявністю 4-діодних квадратних "противотуманок" і трохи іншою формою бампера. У підсумку, "морда" у Sportage виглядає зовсім не бюджетно. А цілком на рівні Macan.

Безумовно, це перше враження. При ближчому розгляді преміальність Porsche стане більш помітною. Але це вже деталі.

Новий Sportage виглядає дорого.

Цілком можна припустити, що тепер Sportage може зацікавити публіку, яка раніше не розглядала Kia всерйоз, віддаючи перевагу більш "дизайнерським" авто.

Що всередині

Сідаєш і прямо не віриш, що ти - в салоні Sportage. Інтер'єр технологічний. Як опція в топовій комплектації доступна навіть безконтактна зарядка для гаджетів. Сів в машину, поклав свій смартфон на панель, їдеш, а він заряджається. Зручно.

До ергономіки претензій немає, все під руками. Центральна консоль злегка повернена в сторону водія, як в BMW або Volvo. Зручно.

Пластик в салоні комбінований – місцями м'який, місцями жорсткіше. 

Сидіння з перфорованою шкірою приємні і на вигляд, і на дотик, і, як то кажуть, в справі. В якості опції крім підігріву доступна і вентиляція. Для "ділових комірців", які не хочуть потіти в пристойному костюмі по дорозі на важливу зустріч спекотним серпневим днем. Ось яка аудиторія, на думку маркетологів Kia, може тепер задивлятися на Sportage, у будь-якому випадку, на його топову комплектацію.

Проте, власники попередніх версій Sportage теж не будуть розчаровані. У новому поколінні трохи виросла колісна база, завдяки чому задні пасажири отримали більше місця для ніг.

Sportage спокійно пройшов мій улюблений тест, під час якого я сідаю "сам за собою". Тобто спочатку зручно влаштовуюся за кермом, відсуваючи сидіння на комфортну відстань. А потім виходжу і пробую сісти за заднє сидіння зліва.

У багатьох досить великих машинах цей тест закінчується плачевно. Але Sportage з ним впорався.

Спинки задніх сидінь регулюються по нахилу. У далекій дорозі це зручно. Особливо, якщо ззаду в кріслах сплять діти.

Місця над головою теж достатньо. Навіть дивно, як інженери примудрилися втиснути такий просторий салон в таку невелику машину. Принаймі, один секрет я розгадав через кілька днів експлуатації, коли, саджаючи дітей в машину, звернув увагу, що подушки сидінь встановлені досить низько. Звідси і "повітря" над головою.

Багажник теж виріс в розмірах. У колишньому поколінні його обсяг становив 465 л, а нинішній Sportage спокійно прийме 503 л.

Зовсім не "сарай", але для тих, хто возить багато барахла є інші машини.

Що по грошах

Припускаю, що все, написане вище звучить пафосно і виглядає райдужно. Передчуваю їдкі коментарі щодо "рекламности огляду. Тому поспішаю перейти до питання фінансів, бо тут все стає сумніше. 

Долучитися до товариства власників нового Sportage можна за 510 тис. грн. Але це буде простенька передньопривідна версія з 1,6-літровим бензиновим "атмосферником" і "механікою".

2-літрова бензинова версія з повним приводом і "автоматом" обійдеться в більш солідні 671 тис. грн, а аналогічна дизельна - у вельми відчутні 737 тис.

Наша версія GT Line - і зовсім в 875 тис.

Вся сіль нового Sportage - у "жирних" комплектаціях, а вони стоять не зовсім "народних" грошей. З іншого боку, конкуренти коштують приблизно стільки ж, особливо в топових комплектаціях.

Ознайомитися з варіантами комплектацій можна тут.

Але на купівлі машини витрати не закінчуються. Треба ж її ще і заправляти.

Поїздка на Sportage з 2-літровим дизелем може розчарувати прихильників економії.

При динамічній їзді в місті авто споживає добрих 9-10 л на 100 км На трасі - 6-7 л. Можна, звичайно, "нудити" в правому ряду і знизити показники на пару літрів. Але навіщо тоді потрібен такий двигун?

Проте, для любителів економії є 1,7-літрова версія з переднім приводом "на ручці". 4,5 л в місті - це серйозна заявка на перемогу. З іншого боку, така версія їде аж ніяк не так "відмінно". І того самого "спорту", який так сподобався мені в новому Sportage, в ній мало.

Вердикт НВ
7/10
Вердикт НВ

Тестова машина відверто хороша. Головна зачіпка в тому, що комплектація GT Line , яка побувала у нас на тесті – коштує недешево, а основні продажі роблять версії простіше - з переднім приводом, «механікою» і т.д. Якщо вони створюють таке ж враження в порівнянні зі своїми конкурентами, то у нового покоління Sportage все буде добре.

Конкуренти Kia Sportage

Hyundai Tucson. Найближчий родич Kia Sportage від братнього бренду Hyundai, який користується популярністю серед українських автомобілістів. Вартість Tucson з 2,0-літровим дизельним мотором (185 к.с.) і 6-ступінчастою АКП стартує з позначки 813 тис грн.

Toyota RAV4. Один з бестселерів Toyota, який вельми часто зустрічається на українських дорогах. Ціна моделі, укомплектованої 2,2-літровим 150-сильним дизельним двигуном і 6-швидкісним "автоматом" становить близько 838 тис грн.

Mazda CX-5. Кілька років тому з цього кросовера почалося масштабне перезавантаження Mazda і до теперішнього часу він встиг завоювати популярність на українському авторинку. Вартість CX-5 з 2,2-літровим (175 к.с.) дизельним мотором і 6-швидкісний АКП становить 859 тис грн.

Характеристики тестової комплектації Kia Sportage GT Line

Компактний кросовер

Габарити - 4480 мм в довжину, 1855 мм в ширину, 1645 мм у висоту. Довжина колісної бази 2670 мм

Мінімальний кліренс 182 мм

Двигун – дизельний, робочий об'єм 2,0 літра

Потужність – 185 кінських сил

Крутний момент – 400 Нм

Коробка передач – 6-ступінчаста АКП

Тип приводу – повний

Максимальна швидкість – 201 км / год

Розгін від 0 до 100 км/год – 9,5 секунди

Заявлена витрата палива – 7,9 літра на 100 км у міському циклі, 5,3 літра – в заміському

Обсяг багажника – 466 літрів (1455 літра при складених задніх сидіннях)

Вартість – від 875 тис грн