27 березня, 2017. понеділок

Новое время

UA RU
Тест-драйв НВ

Хiпстермобіль 2.0

05 серпня, 2016
Пробуємо компактний кросовер Fiat 500X

Є старий жарт, ніби італійці роблять машини однією рукою, в той час як іншою обіймають за талію якусь палку красуню. Ну або за іншою версією - тримають келих вина.

Цим жартом звично пояснювали як сильні, так і слабкі сторони італійських автомобілів. До перших завжди відносилися - керованість, дизайн, стиль, шарм. До других - конструктивні прорахунки, надійність та якість збірки.

Але сьогодні Fiat вже не той, що в часи Челентано та "пригод італійців у Росії". Переживши безліч злетів і падінь, італійський концерн примудрився купити легендарний американський бренд Chrysler. Тепер концерн FCA (Fiat Chrysler Automobiles) є 7-м найбільшим у світі виробником авто в світі.

Але, для пересічного споживача важливішими є не позиції в рейтингах ділових журналів або цифри у фінансових звітах, а якість випущених автомобілів. І тут Fiat останнім часом приємно дивує.

Наприклад, у випадку з моделлю 500X.

Розтяжка 1

Що це?

Компактний кросовер з бензиновим турбомотором об'ємом 1,4 л потужністю 140 к.с. 6-ступінчаста роботизована коробка передач і передній привід. Комплектація з обважуванням в стилі Off-Road Look.

Розтяжка 2
Як їде?

Потужність турбірованого 1,4-літрового мотора на папері не особливо вражає. Всього лише 140 к. с. Зате досить вражаючі 230 Нм крутного моменту досягаються вже за 1750 об/хв.

Як результат, вперше опинившись за кермом, не відразу віриш, що під капотом бензиновий мотор, а не дизель. "Підрив" з місця непоганий, машина чутлива до педалі газу.

При плавному розгоні турбіна слухняно "підхоплює" після 2500 об/хв і збільшує прискорення. Загалом, турбіна як турбіна. Без неї було б явно гірше.

Але коли ситуація на дорозі вимагає гальмувань, а потім різких прискорень, то турбіна починає діяти на нерви. Безумовно, не через свою провину, а через "робота", який недостатньо швидко скидає вниз передачі. 

Рекомендація тут може бути тільки одна - перемикати передачі вручну за допомогою селектора коробки на центральній консолі.

До речі, поруч із селектором коробки передач є кругла "шайба" вибору режимів руху. Крім звичайного і позашляхового (про нього окремо трохи пізніше), тут є і спортивний режим. Він змінює режим роботи гідропідсилювача - кермо стає більш жорстким. І дозволяє мотору охочіше розкручуватися до високих оборотів.

Підвіска Fiat 500X залишає суперечливі відчуття.

З одного боку, авто відрізняється приємною плавністю ходу і досить впевнено "стоїть" у дузі швидкісних затяжних поворотів. Простіше кажучи, на Fiat 500X можна з вітерцем влетіти в розв'язку розвороту під великим мостом на якомусь столичному шосе.

З іншого боку, в різких поворотах навіть на невеликих швидкостях, Fiat 500X досить різко крениться, а на поганій дорозі часто спостерігається неприємна бічна хитавиця.

Незважаючи на те, що Fiat 500X позиціонується як кросовер, не варто покладати на його позашляхові можливості великих надій. Передньопривідна версія, яка побувала у нас на бездоріжжі, майже безсила. Вибір режиму оффроад "шайбою" на центральній консолі лише знижує чутливість педалі газу (щоб не забуксувати, наприклад, в піску) і імітує блокування диференціала.

Розтяжка 3
Як виглядає?

Найбільш прийнятне слово для опису зовнішності Fiat 500X - симпатичний. Спорідненість з культовим в середі хіпстерів і модниць Fiat 500, безумовно, простежується. Значна частка шарму від маленького бестселера перекочувала до компактного кросовера з приставкою Х.

Хоча якщо заглянути в надра конструкції, то його справжніми родичами виявляться Fiat Grande Punto і Jeep Renegade.

Проте, для простого користувача ці тонкощі не важливі. Своєї головної мети - надати кросоверу вигляду злегка "розпухлого", але все так само чарівного Fiat 500 - конструктори домоглися.

Машина ідеально "хіпстерска". Загалом-то, не викликає запитань відсутність повного приводу в базі - таку машину складно уявити собі на дорозі. Їй місце біля київського клубу Атлас. Або в районі Дерибасівської в Одесі.

Розтяжка 4
Що всередині?

А ось тут інженери Fiat взагалі пригнули вище голови. Інтер'єр немов перекочував сюди від якогось авто вище класом. Приємний м'який пластик, ідеально підігнані зазори, великий (і сенсорний!) екран мультимедійної системи. У передніх крісел відчутна бічна підтримка. На задньому ряду досить просторо, чого від компактної італійської машини взагалі не чекаєш!

Всередині взагалі немає відчуття, що сидиш в компактному кросовері.

Ергономіка в цілому непогано продумана. Хіба що нопок на кермі забагато, з незвички складно розібратися. Хоча, впевнений, через пару місяців звикнути можна і до цього невеликого хаосу.

Унікальною фішкою Fiat 500X є подвійний бардачок. Дівчата оцінять, як говориться.

Потішною є величезна кількість логотипів Fiat, які наліплені там де треба, і де не треба. Загалом, немає жодного шансу забути, що їдеш саме в авто цієї марки.

Розтяжка 5
Що по грошам?

Приєднатися до модників, які володіють стильним Fiat 500X, можна за 485 тис. грн. Але це буде проста версія з 1,6-літровим бензиновим "атмосферником" і механічною коробкою передач.

Комплектація, яка була у нас на тесті - з 1,4-літровим турбомотором і "роботом" - стартує від 606 тис. грн. Вона, зокрема, відрізняється наявністю парктроника, датчика світла і датчика дощу.

Ознайомитися з варіантами комплектацій можна тут.

Ще одне важливе фінансове питання - скільки буде обходитися їзда на Fiat 500X?

Тестова машина пробула у нас 10 днів, побувала в київських заторах, політала на українських трасах і навіть трохи поштурмувала сільські дороги під час довгого дачного уїк-енду.

До заявлених виробниками цифр витрати палива вдалося наблизитися тільки в режимі руху по трасі. Зі швидкістю близько 80-90 км/год Fiat 500X і справді досить економічний - витрата складає близько 5-5,5 л на 100 км.

У якихось містах світу Fiat 500X, можливо, і справді здатний задовольнятися 7,2 л на "сотню", але у київських реаліях цей показник був ближче до 9-10 л.

Проте, це не настільки поганий показник. Багато авто з менш потужними двигунами мають більші витрати. За прикладом далеко ходити не треба. Версія з 1,6-літровим "атмосферником" серйозно поступається тестовій в динаміці (11,5 сек до 100 км/год проти 9,9 сек), але при цьому має середню витрату на 1,5-2 л більше.

Вердикт НВ:
6/10
Вердикт НВ:
У Fiat 500X безліч конкурентів, тому обрати саме цю модель тверезим розумом і холодним серцем досить складно. Та й безглуздо. Для того, хто не зачарований шармом Fiat 500X, недоліки машини будуть різати очі. Такі машини обирають по любові. І тоді вони відповідають взаємністю.
Конкуренти Fiat 500X

Nissan Juke

Іменитий суперник Fiat 500x, який у свій час і став законодавцем моди на компактні кросовери. В Україні модель з 1,6-літровим бензиновим мотором (117 к. с.) і варіатором можна придбати за ціною від 532 тисяч грн.

Renault Captur

Альтернативна пропозиція від Renault, чиї напарники по альянсу створили Juke. В Україні Captur c 1,2-літровим бензиновим двигуном (115 л. с.) і 6-швидкісний АКП оцінюється в 514 тисяч грн.

Ford Ecosport

Спочатку Ecosport створювався для ринку Південної Америки, але з переходом у друге покоління став глобальною моделлю. В Україні вартість кросовера з 1,5-літровим бензиновим мотором (112 к. с.) і 6-швидкісний АКП стартує з позначки приблизно 560 тисяч грн.

Технічні характеристики тестового автомобіля Fiat 500X

Передньопривідний кросовер

Габарити - 4248 мм в довжину, 1796 мм в ширину, 1600 мм у висоту. Довжина колісної бази – 2570 мм

Кліренс 180 мм

Двигун – бензиновий, робочий об'єм 1,4 літра

Потужність – 140 кінських сил

Крутний момент 230 Нм

Коробка передач – 6-швидкісна автоматична з подвійним зчепленням

Тип приводу – передній

Максимальна швидкість – 190 км/год

Розгін від 0 до 100 км/год за 9,9 секунди

Заявлена витрата палива – 7,2 літра на 100 км по місту, 4,9 літра на 100 км на трасі

Обсяг багажника – 245 літрів (910 літрів при складених задніх сидіннях)

Вартість – від 600 тис грн.

    

.

.

ТЕКСТ: Олексій Бондарєв

ФОТО: Ярослав Золотніков, Олексій Бондарєв