6 грудня, 2016. вівторок

Новое время

UA RU
Зірка, що впала

7 кіношедеврів Девіда Боуї

12 сiчня, 2016
У багатьох професійних акторів з обширною фільмографією не набереться стільки видатних ролей, скільки встиг зіграти в кіно один з найбільших музикантів XX століття.

Багато фанатів Девіда Боуї поняття не мають, що у нього за плечима чимало цікавих і не схожих один на одного акторських робіт.

І якщо в 1970-х Боуї в основному грав у кіно самого себе або образи, які були похідними від його сценічної особистості, то починаючи з 1980-х він поступово перетворився на справжнього різнопланового актора.

Вампір, героїчний майор британської морської піхоти, геніальний художник Енді Уорхол і великий винахідник Нікола Тесла — у всіх цих ролях Боуї був органічний і пластичний. У своїй акторській майстерності він досяг висот, які були під силу лише таким величинам, як Роберт Де Ніро, Марлон Брандо або Пол Ньюмен.

НВ обрало 7 найбільш значущих ролей великого музиканта в кіно.

Людина, яка впала на Землю
Людина, яка впала на Землю

1976 рік

Режисер — Ніколас Роуг

Екранізація романа Уолтера Тевиса про інопланетянина, який прилетів на Землю в пошуках води для своєї цивілізації, яку майже погубила засуха. Він бере собі британське ім'я, відправляється в патентне бюро і пропонує на продаж передові технології своєї цивілізації, сподіваючись на виручені гроші побудувати новий космічний корабель і повернутися на рідну планету. Однак спосіб життя землян незабаром надто захоплює його, і він забуває про свою інопланетну сутність...



Легендарний кінокритик з Chicago Tribune Роджер Еберт писав, що Боуї, елегантний і відсторонений, був просто народжений для цієї ролі. Еберт, як і багато інших критиків, вважав, що якби Боуї залишив кар'єру рок-зірки, то міг би багато чого досягти в Голлівуді. І саме цю роль частіше за все наводять як доказ цієї тези. Адже в Людині, яка впада на Землю практично відсутні спецефекти. Герой Боуї виглядає як інопланетянин саме тому, що Боуї так його грає.

Щасливого Різдва, містер Лоуренс
Щасливого Різдва, містер Лоуренс

1983 рік

Режисер Нагіса Осіма

Культовый фільм культового японського режисера Нагіси Осіми з музикою культового японського композитора Рюічі Сакамото. В якому вперше з'являється на екрані культовий японський актор і режисер Такеші Кітано.

І все ж першу скрипку в цьому шоу виконав Боуї. Він грає британського майора, який потрапив в японський табір для військовополонених. Начальник табору не схильний ставитися до полонених з повагою, оскільки, згідно із законами самурайської честі, людина, яка надала перевагу полону замість смерті, вважається боягузом. Герой Боуї зможе довести йому, що це не так.

Картина Осіми увійшла в золотий фонд світового кіно як один з найкращих фільмів про зіткнення настільки несхожих культур Заходу і Сходу. Фільм вважається обов'язковим для перегляду у військових навчальних закладах США. Прийнято вважати, що це саме наочний навчальний посібник з особистої мужності.

Фанатів Боуї завжди радував момент у картині, коли британський майор каже, що не вміє співати і співає військову пісню, не потрапляючи в ноти. Боуї, який не вміє співати, це абсолютно приголомшливе видовище.

 

Голод
Голод

1983 рік

Режисер — Тоні Скотт

Візуальний шедевр, бенкет для естетів-кіноманів. Культова класика з абсолютно нестаріючою картинкою і настільки ж актуальним саундтреком. Голод Тоні Скотта заслуговує всіх цих і багатьох інших епітетів, якими його не втомлюються нагороджувати кінокритики всі три десятиліття з моменту виходу картини.

Режисерський дебют Скотта оповідає про вампіршу Міріам (Катрін Деньов), яка разом зі своїм другом Джоном (Девід Боуї) блукає по нічних клубах Нью-Йорка у пошуках молодої крові.

Це історія про вічну і абсолютно холодну любов, яка трагічно обривається, коли Джон з незрозумілої причини починає старіти. У пошуках зцілення Міріам знаходить молоду жінку-вчений (Сьюзен Сарандон), яка поступово стає частиною любовного трикутника.



Фільм міг би стати культовим вже хоча б тільки через довгу і дуже відверту лесбійську любовну сцену з участю Деньов і Сарандон. Але його головною прикрасою є незабутній трагічний образ Джона.

Боуї пізніше згадував, що для того, щоб зробити голос вампіра по справжньому сиплим, він по ночах виходив на вулицю (зйомки проходили взимку) і до ранку кричав всі панк-пісні, які міг пригадати.

Цікаво, що Тоні Скотт не став використовувати в картині музичні таланти Боуї. Саундтрек написала маловідома на той момент група Bauhaus. І ця музика в поєднанні з багатющим візуальним рядом лягла в основу зароджуваної готичної субкультури. Голод не дарма вважається Біблією сучасних готів.

Лабіринт
Лабіринт

1986 рік

Режисер — Джим Хенсон

Фільм-казка оповідає про короля гоблінів, який одного разу почув, як у світі людей маленька дівчинка в серцях сказала своєму шкідливому маленькому братові «Щоб тебе гобліни забрали». І тут же забрав хлопчика. Дівчинка схаменулася і кинулася слідом за братом в казку. Далі їй належало пройти через чарівний Лабіринт з безліччю перешкод, і лише після цього дістатися до Палацу, де злобний король тримав її брата.

Творці фільму спочатку розглядали на роль короля гоблінів тільки музичних зірок. Серед предентентів були Стінг і «король попа» Майкл Джексон. Але роль дісталася Девіду Боуї і стала ще одним цінним внеском у його блискучу кінокар'єру.

Зачіска Боуї в цьому фільмі увійшла в десятку кращих зачісок в історії кіно за версією видання The Contentenders.

Правда, в знаменитій сцені, де король жонглює кришталевими кулями, Боуї заміняв дублер.

Остання спокуса Христа
Остання спокуса Христа

1988 рік

Режисер — Мартін Скорсезе

Скандальный фільм, який відвернув мільйони віруючих від творчості талановитого Мартіна Скорсезе. Смілива екранізація знаменитого роману грецького письменника Нікоса Казандзакіса про видіння, яке Ісус побачив незадовго до смерті, про останню і найголовнішу спокусу, яку Диявол приготував йому.

Скорсезе мріяв екранізувати цю книгу майже два десятиліття. І коли нарешті йому це вдалося, фільм справив справжній фурор. Фільму дорікали і в спотворенні святих істин, і в надмірному натуралізмі. Але дорікнути Скорсезе у відсутності таланту було складно. А вже Віллем Дефо і зовсім обезсмертив своє ім'я у кіно роллю Ісуса в сумнівах.

У Боуї в Останній спокусі Христа невелика, але дуже важлива роль, чи не ключова у всій історії. Боуї грає Понтія Пілата — римського намісника, який міг би врятувати від страти Христа, але волів умити руки.

Деякі критики дорікали Скорсезе в тому, що Боуї мало схожий на суворого прокуратора, що він надто худорлявий та манірний. Але Скорсезе наполягав на тому, що це трактування має право на життя. Що Пілат був людиною і здійснював людські помилки.

Баскія
Баскія

1996 рік

Режисер Джуліан Шнабель

Культовый в середовищі художників фільм про геніального негритянського художника, який в 1981 році просто підірвав своєю появою культурний світ Нью-Йорка. Жан-Мішель Баскія (Джеффрі Райт) промчав арт-небокраєм як комета. Одного разу він прокинувся знаменитим, став вхожий в елітні кола нью-йоркської богеми. Познайомився з найбільшими з великих, почав крутити незліченні романи, вживати наркотики... Спалах його таланту був коротким, але яскравим. Баскія помер у 27, поповнивши список геніїв, які жили за принципом «живи швидко — помри молодим».

Блискучий акторський склад — Денніс Хоппер, Майкл Уінкотт, Бенісіо Дель Торо, Клер Форлані сам по собі міг би витягнути будь-яку картину. Але Девід Боуї в ролі Енді Уорхола — це була блискуча знахідка творців фільму. Геній в ролі генія. Краще не вигадаєш.

Престиж
Престиж

2006 рік

Режисер — Крістофер Нолан

В активі у Нолана трилогія про Бетмена, Початок та Інтерстеллар, але його найвідданіші шанувальники все одно вважають головним шедевром режисера Престиж.

Історія про двох фокусників Вікторіанської епохи була не тільки дивовижно розказана, але й пестила глядача чудовими акторськими роботами. У Престижі в повну силу сяяла зірка Крістіана Бейла. Намагався не відставати від нього Х'ю Джекман. Їх як завжди блискуче відтіняв геніальний Майкл Кейн.



Але справжня перлина фільму — дивовижний Нікола Тесла у виконанні Девіда Боуї. Нолан спочатку хотів, щоб роль Тесли зіграв хтось незвичайний, людина з величезною харизмою. Боуї спочатку відмовився від пропозиції, але Нолан подався до нього додому і переконав великого музиканта, що він зможе створити на екрані образ геніального вченого як ніхто інший.

Образ був створений скупими штрихами — лише кілька реплік, мінімум емоцій, гра одними очима. Це вершина кінокар'єри Девіда Боуї.

.

.

АВТОР: Олексій Бондарєв

Коментарі

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів