23 сiчня, 2017. понеділок

Новое время

UA RU
Тест-драйв НВ

Усі чотири колеса

19 березня, 2016
Подвійний тест повного приводу BMW в Карпатах

Добре зранку прокинутися і опинитися на схилі прекрасних карпатських гір у Буковелі. Особливо, якщо цей день обіцяє рідкісну можливість спробувати, як баварський повний привід xDrive веде себе в реальних умовах українських Карпат.

Коли мова заходить про повний привід, у свідомості пересічного громадянина відразу спливають картинки з брутальними позашляховиками, що долають неймовірні перешкоди та несуться по бруду або занурюються в брід по самі дзеркала. Але таке уявлення про 4x4 безнадійно застаріло.

Зрозуміло, класичне застосування повного приводу нікуди не поділося, але своєю появою в цілком "цивільних" моделях він зобов'язаний аж ніяк не бажанням виробників наділити седани здатністю місити бруд.

Повний привід потрібен навіть тим, хто ніколи не покидає асфальт і вважає головною перешкодою для себе бордюри в заборонених для паркування місцях. Привід на всі колеса підвищує курсову стійкість, ефективність використання потужності двигуна і загальну безпеку при русі.

Ну і звичайно, в тому випадку, якщо вам все ж таки треба перетнути місцевість, якої не торкалися турботливі руки працівників Укравтодору, 4х4 буде вельми до речі.

Баварці стверджують, що xDrive - не просто розумний повний привід, а справжній "інтелектуал", здатний передбачати події під колесами і здійснювати найскладніші калькуляції буквально частки секунди, забезпечуючи ідеальну керованість в будь-яких умовах.

Рекламні слогани - це, звичайно, добре. Але подивимося, як це виглядає на практиці.

Журналісту НВ пощастило випробувати на карпатських трасах два баварських автомобіля, оснащених системою xDrive - повноцінний кросовер BMW X3 і розкішну BMW 750 Li. Два абсолютно різних автомобіля, яких об'єднувало одне — вони тримаються за дорогу усіма чотирма «кінцівками».

Карпатський драйв

Для затишного і кремезного BMW ХЗ була уготована справжня грязьова ванна.

Автомобілю належало справитися з місивом з розмоченої глини, піску та землі. Завдання йому ускладнювали рукотворні перешкоди у вигляді дерев'яних зрубів, зібраних у великі купини.

У розпорядженні досліджуваного SUV була система xDrive і водій в моєму обличчі. Але я-то як раз постійно ускладнював завдання для автомобіля, постійно приймаючи не правильні рішення.

Це лише підвищувало вірогідність тесту. Адже серед реальних покупців авто справжніх "шумахерів" не так вже й багато.

Ось типовий приклад. Якось раз в самому центрі болота, де можна було б загрузнути у глині по щиколотки, я зупинився. При спробі зрушити, комп'ютер автомобіля вірно оцінив ситуацію, дав необхідну потужність на кожне з коліс і рушив з місця без пробуксовки.

При проходженні «грязьової ванни» автомобіль зберігав динаміку і не втрачав в керованості. Що б не відбувалося під колесами, машина залишалася передбачуваною. Зі спробами ввести машину в занос ХЗ теж впорався досить швидко, хоч і з певними проблемами, притаманними позашляховику з «задньопривідним характером». Іншими словами, "штурвал" довелося покрутити, як капітану під час шторму, до гудіння в плечах, яке нагадувало про себе всю дорогу назад.

Плюси:
Зберігається динамічність і при проходженні важкого дорожнього покриття
Електроніка швидко оцінює ситуацію на дорозі
Висока стійкість

Мінуси:
«Задньопривідна» схильність до заносу

Розгладжуючи серпантини

Другий автомобіль тесту повинен був розкрити xDrive з абсолютно іншого боку. Адже я сідав у вінець баварського автопрому — BMW 750 Li.

Тут саме той випадок, коли ти хочеш проїхатися на задньому сидінні більше, ніж за кермом. Але втратити можливість покрутити високотехнологічну «баранку» все ж було б блюзнірством.

Мені був підготовлений маршрут по звивистих карпатських дорогах з різкими поворотами, спусками, підйомами і, звичайно ж, ямами.

Тут потрібно невеликий відступ. Особливість xDrive, яку мені вдалося відчути на практиці, - здатність точно дозувати розподіл крутного моменту між переднім і заднім мостами. Це дозволяє повністю використовувати потужність двигуна, щоб через провернуті колеса не пропав даром жоден кіловат сили.

І це не все.

Ще одна особливість xDrive - здатність передбачати недостатню ступінь зчеплення коліс з дорожнім покриттям. Це дозволяє, наприклад, моментально перекидати крутний момент на задні колеса, якщо передні починають буквально трохи зміщуватися від центру повороту. Водій навіть не відчує, що щось змінилося, а машина входить в поворот із заданою точністю.

Всі ці системи дозволяють BMW 750 Li демонструвати чудеса керованості і стійкості. Навіть самі різкі повороти автомобіль проходить абсолютно непомітно на швидкості 70-80 км/год. Настільки непомітно, що б ви могли пити поруч в салоні кави в картонній склянці без кришечки і залишитися сухим.

При тому, коли автомобілю треба набрати швидкість, повний привід не стає на заваді. 4-літровий бензиновий V8 розігнав 2-тонну "сімку" до 100 км/год за 4,5 секунди. Те, що за ці кілька секунд машина кілька разів змінила навантаження на обидві осі та зробила кілька сотень складних обчислень, які я за кермом, звісно, не помітив.

Скажу чесно, важко було відмовитися від можливості проїхатися на задньому сидінні. Проїхавшись діловим пасажиром, я встиг оцінити обробку салону і... відчути невелику нудоту: автомобіль виявився настільки м'яким, що мене заколисало. "Таких не беруть в космонавти", - напевно почую я в спину, адже у цих хлопців вестибулярний апарат повинен бути міцніше.

Плюси:
Впевнене проходження поворотів на високій швидкості
Авто не втрачає в динаміці при наборі швидкості

Мінуси:
Автомобіль місцями навіть дуже «м'який»

19 Березня, 2016 07:09
Що таке xDrive

В

MW xDrive – інтелектуальна система повного приводу, що розподіляє крутний момент між осями залежно від умов їзди. У нормальному режимі співвідношення становить 40:60, тобто 40% крутного моменту передається на передню вісь, а 60% - на задню. Під час руху співвідношення може змінюватися аж до того, що всі 100% крутного моменту будуть передані на одну з осей.

xDrive з'явилася в 1985-му році на автосалоні у Франкфурті разом з моделлю BMW 325iX. В даний час на ринку присутнє вже 4-е покоління системи. В першу чергу її назву пов'язують з представниками позашляхової лінійки X: X1, X3, X5 і X6. Проте вона доступна і з іншими моделями німецького преміум-бренду, в тому числі 3-, 5 - і 7-Series.

Системи повного приводу є і у конкурентів BMW, Audi і Mercedes. У бренда чотирьох кілець вона називається quattro, існує з 1980 року і також володіє функцією перерозподілу крутного моменту. Однак у випадку з Audi quattro на передню вісь може бути передано до 70%, а на задню – до 85%. Система Mercedes носить назву 4Matic і існує з 1986 року. У 2013 німецька компанія представила 5-е покоління системи. Його основним нововведенням став акцент на передню вісь. У нормальному режимі крутний момент розподіляється в співвідношенні 100:0 до 50:50, але при необхідності система змінює співвідношення з ухилом на задню вісь.

    

.

.

ТЕКСТ: Нікіта Рожков, Ярослав Золотніков