5 грудня, 2016. понеділок

Новое время

UA RU

Різкий і чіткий

20 лютого, 2016
Три історії про BMW X1

Баварці стверджують, що в їх маленьких моделях   BMW міститься стільки ж BMW, скільки у великих. Подивимося, чи правда це і чи варто купувати BMW X1?

Про цю машину розповідають такий анекдот. У родині справжніх «крутих» у тата — чорний BMW X5. Дружині він купив синій або малиновий X6. Старшій доньці — козирний X3. А недолугій молодшій доньці — X1.

І це не єдиний жарт про найменшого з «іксів», та й взагалі про маленькі BMW. Ще в 1990-х багато фанатів марки стверджували, що BMW починається з «п'ятірки». А «трійка» - це для дівчаток, які тільки вчаться водити.

Немов насміхаючись над критикою, BMW з того часу наплодила багато «дрібних» моделей, більшість з яких виявилися дуже затребуваними.

Приміром, кросовер X1 першого покоління розійшовся тиражем понад 730 тис. примірників. Тому ніхто не здивувався появі другого покоління, яке дебютувало рік тому на Франкфуртському автосалоні.

НВ взяло оновлений «ікс» на тест. За іронією долі — якраз на ті кілька днів, коли в Київ раптом повернулася така зима, яку зазвичай зображували у радянських мультиках.

Ми навіть не засмутилися. З'явилася чудова нагода дізнатися, наскільки хороший повний привід з акцентом на передні колеса. Який, до речі, теж є подразником для багатьох «старовірів», які й досі ще ниють на форумах про те, що справжній BMW має бути задньопривідним.

BMW X1 - фотка

Що це?

Друге покоління надзвичайно популярного компактного кросовера BMW X1. У нашому випадку — з дизелем і повним приводом.

Чому ми про це пишемо?

Новий X1 сильно відрізняється від старого. Він побудований на тій же платформі, що і BMW 2 Active Tourer і MINI з поперечним розташуванням двигуна, посадка стала вищою, а мотори — ще злішими.

Плюси:

  • Іміджевий заряд
  • Відмінна керованість
  • Вражаюча динаміка
  • Просторий салон
  • Високий кліренс
  • Інтелектуальний повний привід

Мінуси:

  • Жорстка підвіска
  • Дизель дещо гучний


3 історії про BMW X1
3 історії про BMW X1

1

Швидкість — близько «сотні». В лівому ряду впевнено тягнеться вантажівка, яка ніби не планує прискорюватися.

Йду вправо і натрапляю на таку ж неквапливу маршрутку. Кидаю погляд в ліве дзеркало і бачу, як вантажівка для чогось набирає швидкість. Ну і що? Додаю газ і кидаю X1 вліво. Секундою пізніше вантажівка і маршрутка зрівнюються, але мені вже все одно. X1 — вже на десятки метрів попереду.

«Я теж так кермую. У Need for Speed», - стримано каже оператор, що сидить позаду.

«Треба перевірити, чи сухі в мене штани», - додає фотограф на передньому сидінні.

А мені здалося, що машина навіть не хитнулася. Йшла як по рейках.

У малих моделях стільки ж духу BMW, скільки у великих. Стільки ж драйву та відчуття, що ти — господар дороги. Різкі прискорення і маневри на швидкості даються «цивільному» X1 так само легко, як і «зарядженим» версіям у багатьох інших автомобільних брендів.

2

Одна з об'їзних доріг на околиці Києва. Асфальт напрочуд рівний. Очевидно, тут поруч дача якогось депутата чи міністра — економити не стали.

Але з шириною дороги не розрахували. На зустрічній — Lexus здійснює подвійний обгін і вилітає мені прямо на зустріч. Беру трохи праворуч. X1 йде рівно, як по рейках. У мить, коли Lexus пролітає повз мене, звертаю увагу на дивний звук.

Але не ліворуч, а праворуч. Вже повернувшись на середину смуги, розумію, що X1 щойно йшов двома правими колесами по крижаній кірці, присипаній снігом на узбіччі дороги. І нічого. Знову ж таки - йшов як по рейках.

Помилка з мого боку могла бути небезпечною на більшості інших авто, включаючи багато повнопривідних кросоверів. Але xDrive — це річ! У нього IQ точно вище, ніж у мого кота. Оптимальний розподіл крутного моменту між колесами — не просто маркетингове поєднання розумних слів. Перевірено «лексусом», як говориться.

3

«Ти знову взяв маленьку машину?», - нарікає дружина. Нещодавно ми переїхали в іншу квартиру і поки не перевезли всі речі.

«Спокійно, жінко!», - категорично відрізаю я. І без особливих зусиль заштовхую в багажник дитячий велосипед, самокат і дві середніх розмірів валізи.

Це, звичайно, не бозна який показник. Але в той же X6 аналогічний обсяг мотлоху запхати було б складно. А в X1 — багажник досить просторий (505 л) та зручної форми. Словом, найменший з «іксів» цілком може виконувати роль сімейного автомобіля. І аж ніяк не для сім'ї смурфиків.

BMW X1 — досвід експлуатації

Наш X1 20d — не найпотужніша версія «ікса». Але 190 «конячок» у поєднанні з 8-ступінчастою автоматичною трансмісією з головою вистачить не тільки пересічному водієві. До речі, навіщо пересічному водієві BMW?

2-літровий дизель цілком дозволяє їздити в манері, яку в народі охрестили «беха стайл». Ці 7,6 секунд до 100 км/год — в реальності виглядають ще більш вражаюче, ніж на папері.

X1 – дуже і дуже жвавий автомобіль, який відмінно рулиться і постійно провокує на розгін. Відчуття посилюється тим, що підвіска трохи жорсткувата. Автомобіль збитий, входить в траєкторію повороту як куля.

Їздити на ньому повільно — все одно, що запросити на побачення Дженніфер Лоуренс, купити їй морозиво, а самому весь вечір читати спортивну газету.

До речі, про жорстку підвіску. Як часто буває з такими авто, чим швидше їдеш, тим менше ця жорсткість відчувається. Тому знов-таки, можна констатувати, що навіть досить спокійний водій на X1 буде схильний до зухвальства.

Фантастична керованість — теж, як кажуть, в жилу. Пам'ятаєте сакраментальну фразу - «за чужой счет пьют и трезвенники и язвенники»?

Тут та сама логіка. Коли машина така слухняна, рано чи пізно «розважатися» почне навіть найповільніший і найспокійніший водій.

І знову ж, зворотний бік медалі. X1 - ідеальна машина для невпевненої в собі дівчинки, яка нещодавно сіла за кермо. Авто з такою керованістю різко додає впевненості на дорозі. Ну і шильдик BMW в цьому допоможе.

До мотора можна причепитися лише через один параметр. Дизель знатно торохтить на холостих. Але інженерам треба віддати належне. Дратівливий звук чути тільки зовні. Всередині — тиша. Шумоізоляція на висоті.

Якщо особливо не ганяти — витрата палива в міському циклі не перевищить 7-8 л на 100 км. На трасі — можна спокійно вкластися в 5 л.

Їзда в стилі «беха рулить», звичайно, підвищує витрату, але не набагато. Більше 10 л не вийде навіть у самих «водил». Для кросовера з такою лютою динамікою — це не багато.

Порівняно з попереднім поколінням X1 підріс, став більше нагадувати не підведений універсал, а справжній кросовер. За їздовими якостями, він мало поступається старшим моделям. Словом — у BMW з'явився черговий потенційний бестселер.

Вердикт НВ:

Один з кращих компактних кросоверів на ринку. Динамічний і економічний. Майже без недоліків. І з шильдиком BMW. Чим не мрія?

Технічні характеристики:

  • Компактний преміум-кросовер довжиною 4439 мм, шириною 1821 мм і висотою 1598. Дорожній просвіт становить 183 мм

  • На розгін від 0 до 100 км/год у автомобіля йде 7,6 секунди. Витрата палива на 100 км шляху в змішаному циклі складає 4,9-5,1 літра

  • BMW X1 xDrive20d оснащується 2,0-літровим дизельним двигуном потужністю 190 кінських сил, що працює в парі з 8-ступінчастою автоматичною трансмісією

  • Ціна в Україні починається від 909 тисяч гривень


Конкуренти BMW X1

BMW X1 з'явився на хвилі зростання популярності компактних кросоверів. Ну, а оскільки мода – штука заразна, конкурентах автомобілю не бракує.

Range Rover Evoque. Бестселер британського дуету Jaguar Land Rover. Продажі цієї моделі вище, ніж у всіх автомобілів Jaguar разом узятих. І на українських дорогах він не рідкісний гість. Вартість кросовера в 5-дверному виконанні з 2,2-літровим дизельним двигуном стартує з позначки 1,3 млн гривень.

Mercedes-Benz GLA-Class. Стильний кросовер, який представляє лінійку компактних моделей Mercedes, на яку припадає близько третини продажів бренду. В Україні GLA з 1,4-літровим дизельним мотором оцінюється в 0,9 млн гривень.

Audi Q3. Список суперників X1 був би неповним, якби серед них не було представника Audi. У бренда чотирьох кілець такий є, і звуть його Q3. В Україні ціни на кросовер стартують з позначки в 0,9 млн гривень за модель з 1,4-літровим бензиновим двигуном.

Історія BMW X1

Позашляхова лінійка BMW X досить молода. З моменту появи її родоначальника X5 не минуло й 20 років. Але X1 молодий навіть за мірками цього сімейства. Вперше це ім'я прозвучало в 2008 році, коли на Паризькому автосалоні 2008 дебютувала концептуальна версія "молодшенького ікса". Через рік у Франкфурті баварці представили вже серійну версію моделі.

Доля BMW X1 першого покоління на ринку склалася досить успішно. Автомобіль встиг розійтися тиражем в 730000 примірників. Німецькому автогігантові такі цифри припали до душі і він дав добро на запуск моделі нового покоління. Вона з'явилася на світ у минулому році, відігравши світову прем'єру на автосалоні у Франкфурті.

В основу X1 лягла нова платформа UKL, на якій будуються компактні моделі BMW і MINI. Кросовер став трохи менше попередника, але, в той же час, внутрішнього простору стало більше. Крім того, рівень шкідливих викидів і витрати палива був знижений на 17%. За свій короткий вік X1 другого покоління встиг відзначитися тим, що потрапив у лонг-лист конкурсу "Європейський автомобіль року 2016". Проте увійти в "шорт" йому не вдалося і право боротися за престижну нагороду дісталося BMW 7-Series.

    

.

.

ТЕКСТ: Олексій Бондарєв, Ярослав Золотников

ФОТО: Ярослав Золотников

ВІДЕО: Тимофій Бонд

ОФОРМЛЕННЯ ЛОНГРІДУ: Олександр Бежевець

Коментарі

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів