8 грудня 2016, четвер

Або ми cплачуємо борги, або оголошуємо дефолт

коментувати
Україна знаходиться в таких умовах, коли вибирати особливо не доводиться

Сьогодні український парламент повинен голосувати по законопроектах щодо реструктуризації зовнішнього боргу України. Кілька фракцій вже заявляють про те, що можуть не підтримати досягнуте раніше угоду Мінфіну із зовнішніми кредиторами.

Якщо народні депутати не підтримають реструктуризацію, досягнуту в результаті тривалих і напружених переговорів, то виявиться, що всі зусилля були марні. Після цього ми або оголошуємо дефолт (тому що 23 вересня потрібно буде виплатити $ 500 млн за однією з єврооблігацій), або заплатимо борги.

Виникає питання: навіщо ж ми вели всі ці переговори? Адже все задумувалося через те, що в України зараз немає можливості оплатити всі зовнішні зобов'язання безболісно для бюджету. Відповідно нам доведеться оголошувати дефолт. Якщо ми оголошуємо дефолт після того, як уряд зміг домовитися про реструктуризацію, це може призвести до того, що з МВФ і з іншими міжнародними організаціями ми також розірвемо відносини, що, у свою чергу, негативно вдарить по країні. Чому? Тому що ми отримуємо від міжнародних організацій певні кошти, які дозволяють підтримувати економіку на плаву.

Виникає питання: навіщо ж ми вели всі ці переговори?
Коли йшли переговори, МВФ дійсно заявляв, що він буде підтримувати Україну і у разі дефолту. Однак це обговорювалося на той випадок, якщо кредитори не погодилися б на реструктуризацію. Тобто, якби вина лежала на них. Але сьогодні ситуація зовсім інша - якщо парламент провалить голосування за відповідні законопроекти, значить вина буде лежати на українській стороні.

Виникає питання: навіщо ж ми вели всі ці переговори?

Серед іншого, це може викликати серйозне збільшення тиску на курс, що може спровокувати паніку серед населення; продовжиться витягнення депозитів з банків та інші негативні речі, які можуть статися в разі припинення співпраці з МВФ і зменшенням припливу валюти в країну.

Давайте розглянемо умови реструктуризації. Від загальної суми боргу України списуються 20%. Термін виплати продовжується на чотири роки, і на весь борг поставлена процентна ставка 7,75%, що трохи вище, ніж середньозважена ставка до укладання угоди. Всі ці пункти досить непогані.

Основне питання, яке виникає сьогодні, - це додаткові цінні папери, які випускаються на умовах реструктуризації, що прив'язуються до зростання ВВП. Дійсно, у разі швидких темпів зростання економіки України, істотна частина цього зростання буде йти зовнішнім кредиторам на виплату по згаданих облігаціях. Якщо у нас будуть стрибки зростання під 7-9%, то ми можемо заплатити кредиторам більше 1% ВВП з цього додаткового цінного паперу. Якщо у нас дійсно будуть дуже високі темпи зростання, то виплати за цими цінними паперами в їх поточної вартості будуть більше, ніж те, що нам пробачили.

Так, це можливо. Може це і не оптимальний варіант. Однак сьогодні Україна перебуває в таких умовах, коли вибирати особливо не доводиться. Або ми сплатимо борги вже зараз, або оголошуємо дефолт. Але обидва ці варіанти досить болючі для України. Якби я був депутатом, то підтримав би законопроект про реструктуризацію. Адже негативні наслідки провалу голосування вищі, ніж можливі втрати в майбутньому.

Більше поглядів тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.