3 грудня 2016, субота

Козлам вхід заборонено

коментувати
12 порад молодим підприємцям-початківцям

На зустрічі з підприємцями ми обговорювали, що саме важливо розуміти на старті, коли створюєш свою справу, і що може згодитися з досвіду тих, хто постарше. Я став перераховувати, захопився, почав записувати "підказки залу", а доповнював вже після зустрічі. Вийшов такий список.

1. Цінувати невеликі успіхи. Звісно, всю увагу поглинають проблеми і помилки, а вдалі рішення сприймаються як само собою зрозумілі. Але тоді ти живеш весь час з цими проблемами і помилками. Хоча щодня разом з колегами ви домагаєтеся якихось результатів, і завжди є привід відсвяткувати мікроперемогу.

2. Розуміти, що ціна успіху — дисципліна. Результат досягається не спалахами креативу, а монотонною роботою, повторюваними правильними діями. Творчий підхід важливий, але з ним зазвичай все гаразд. А особливої цінності набувають люди, які можуть надійно і кожен день робити одні й ті ж речі — скажімо, телефонувати клієнтам або тестувати готову продукцію.

3. Відрізняти ринковий підхід, адміністративний або бандитський. Припустімо, ми, за замовчуванням, працюємо в ринковому режимі. Але навколо може статися всяке, і як поведуться конкуренти, неясно. Якщо розумієш ці варіанти, то точніше будуєш плани і точніше дієш.

4. Бути марафонцем, а краще — айронменом. Публікації про інвесторів стартапів або суми, миттєво зібраних з допомогою краудфандингу, можуть створити хибне уявлення про легкість успіху. Насправді ж, поки щось починає вдаватися, йде три-чотири роки важкої роботи.

Якщо на старті вдалося, то треба рухатися далі: формулювати більш масштабні цілі, шукати спосіб прискорити розвиток справи

5. Повісити над входом в офіс табличку "Козлам вхід заборонено". Це вистраждане правило. Іноді починає здаватися, що колектив підібрався дуже інтелігентний, що бракує людей, які можуть накричати на когось на залізниці або випити на митниці. І ти запрошуєш на роботу когось "простішого", він приходить, дає короткочасний ефект і потім все псує.

6. Більше розмовляти: і в офісі, і в зовнішньому середовищі. Бути керівником-комунікатором. Прояснювати ситуацію (де ми і куди йдемо), допомагати колегам почути один одного, нагадувати про пріоритети, давати позитивний зворотний зв'язок. Зустрічатися з клієнтами, вислуховувати їх з цікавістю. Щирим інтересом. Це обов'язкова програма, навіть можна графік зустрічей розписати на півроку вперед.

7. Не чекати і не шукати "чарівну пігулку": ось зараз ми впровадимо Адізеса, застосуємо стратегію блакитного океану, розпишемо завдання згідно з системою збалансованих показників, і буде нам щастя. Не буде. Будь-які бізнес-моделі — лише підказки, а роботу робити потрібно самим. Вивчаємо і впроваджуємо, але не чекаємо дива.

8. Не поспішати ставити керівниками яскравих та успішних фахівців. Адміністративна робота вимагає зовсім інших навичок і схильностей, фахівцеві стає нудно, він думав, що всім в офісі працювати так само цікаво і легко, як йому, а виявилося, що багатьох треба якось мотивувати і контролювати. В результаті — у тебе немає нормального керівника, а фахівця ти вже втратив.

9. Якщо є партнери — записати ваші домовленості та правила. На старті здається, що все зрозуміло. Але минає час, і виникають питання: хто більше вклав, у кого більше прав, які рішення потрібно приймати тільки колегіально, чи можу я вийти із справи і на яких умовах?

10. Сімейна культура — для сім'ї. У перші роки здається, що так чудово робити одну справу великою офісною сім'єю, отримувати задоволення від атмосфери в компанії. Але дружба в офісі — це процес, а коли виявляється, що немає результатів, то покарати (або звільнити) нікого не можна — адже всі друзі, просто їм не вдалося. Допомагає перехід від сімейної культури до ринкової: коли у всіх є чіткі завдання і регулярно відбувається оцінка результатів. Платон мені друг, але прибутковість дорожче.

11. Рухатися до найближчих грошей. Так вже склалося, що гроші стають мірилом результату підприємця. Якщо зрозуміло, скільки і як можна заробити прямо сьогодні, то треба заробляти. Розмови про те, що ми рік або два не будемо заробляти, але у нас є "перспектива" — небезпечна пастка. Бачиш перспективу — йди до неї, але по дорозі заробляй, качай підприємницькі м'язи.

12. Збільшувати швидкість і масштаб. Якщо на старті вдалося, то треба рухатися далі: формулювати більш масштабні цілі, шукати спосіб прискорити розвиток справи. Не заспокоюватися тільки тому, що вже заробляєш на поточні потреби. Успіх — лише перепочинок у дорозі. Треба використати його, щоб легше було підніматися на наступну гору. Для початку — подвоїти річний оборот. Вистачить для цього амбіцій? Інакше твій успіх лише розохочує конкурентів, вони вчаться і обганяють.

Колонка опублікована в журналі "Новое Время" від 22 вересня 2016 року. Републікування повної версії заборонено

Більше точок зору тут

ПІДПИШІТЬСЯ НА РОЗСИЛКУ ПОГЛЯДIВ   Михайло Вейсберг   ТА ЧИТАЙТЕ ТЕКСТИ ОБРАНИХ АВТОРІВ КОЖНОГО ВЕЧОРА О 21:00
     
Михайло Вейсберг
Михайло Вейсберг

Підприємець, консультант зі стратегії розвитку бізнесу

Інші погляди автора
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її курсором та натисніть Ctrl+Enter

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.