21 вересня 2017, четвер

Make Приватбанк great again

коментувати
Всі говорять про наслідки націоналізації для банківської системи і самого Приватбанку. Але варто звернути увагу ще й на медійну сторону проблеми

«Приватбанк» став головною темою цього тижня. Логічно, що пік інформаційної активності навколо нього припав на момент націоналізації. І навіть не дивлячись на те, що повідомлення про повний перехід установи в державну власність з’явилося в неділю вночі, коли активність українців в мережі майже мінімальна, вже в понеділок зранку воно розповсюдилося всюди.

Це підтверджує і результат медіамоніторингу, який я провів за допомогою програми «Медіатека». 19 грудня, в понеділок, Приватбанк фігурував в 7389 інформаційних повідомленнях. Щоб зрозуміти масштаб цієї цифри, наводжу кількість згадувань цього банку за листопад - 5039. Тобто, за один день про банк писали майже у 1,5 рази більше, ніж за весь минулий місяць. 18 грудня, у неділю, таких згадок було 747.

Якщо керівництво держави не зможе вчасно заповнити інформаційний вакуум, наслідки можуть бути непередбачуваними

Але, як і у будь-якої медійної хвилі, у історії з націоналізацією Приватбанку йде поступовий спад. У вівторок його назву згадували 4200 разів, а у середу - 2239. Це найкраща можливість для держави почати ефективно комунікувати цю тему і повернути ситуацію на свою сторону. І використовувати не лише стандартні прийоми з рідкісними зверненнями посадовців і прес-конференціями, а діяти масштабніше та ефективніше.

Починати медійну кампанію державі потрібно саме зараз, оскільки при виникненні інформаційного вакууму, він одразу ж заповнюється чутками. Або використовується зацікавленими особами для дискредитації. І перший, і другий варіант ні до чого хорошого не призведуть.

Що робити і куди бігти? У першу чергу, потрібно чіткіше пояснити сутність націоналізації. У більшості українців і досі зберігся стереотип з радянських часів. Пам’ятаючи вседозволеність режиму, вони сприймають цей термін, як щось негативне. «Націоналізація» в їх розумінні — це забрати і поділити між собою, не давши нічого людям.

По-друге, пояснити причини націоналізації. Чітко донести меседжі про борг Приватбанку, і те, що такі дії були єдиним виходом для збереження української банківської системи. Не варто забувати і про те, що націоналізація банку була однією з умов МВФ.

По-третє, можна і треба використовувати більш широкий спектр медійний прийомів: соціальні медіа, телеефіри, матеріали в онлайн-виданнях та друкованих ЗМІ, формування пулу лідерів думок, які б доносили до своєї аудиторії потрібні повідомлення. Особливо актуальні серед цього переліку перший і останній пункти. Зазвичай керівники держави недооцінюють їхнє значення і програють на полі соціальних медіа.

По-четверте, використовувати в комунікаціях досить успішний кейс «Ощадбанку», щоб довести: державне — не означає неефективне та застаріле. Величезна махіна, яка належить державі, теж може успішно працювати. Акцент тут варто робити на людях, які змінювали «Ощад». Якщо їм вдалося зараз, то хіба не знайдеться команда, яка зможе успішно керувати Приватбанком?

Якщо керівництво держави не зможе вчасно заповнити інформаційний вакуум, наслідки можуть бути непередбачуваними. По дорозі на роботу або повертаючись з неї, ми бачимо величезні черги біля банкоматів. І якщо хтось скористається моментом замість держави, і продовжить сіяти паніку, вони не стануть меншими. До чого це може призвести, розкажуть вам справжні фінансові аналітики.

Більше поглядів тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.