10 грудня 2016, субота

Що стоїть за успіхом ляльки Барбі

коментувати
Протягом 57 років Барбі була успішним і впізнаваним брендом. Перш за все, завдяки здатності компанії Mattel йти в ногу з часом

Любите ви її чи ненавидите, але лялька Барбі – культурний артефакт, якщо не ікона. Одні її критикували за вплив на уявлення про жіноче тіло, інші - оспівували як втілення американської мрії. Та відсторонившись від дискусій про неправдоподібні форми і порушену самооцінку дівчат через ляльку, потрібно визнати: Барбі – неймовірно успішний бренд американської компанії Mattel, яка нещодавно оголосила про запуск 33 нових моделей – пишних, мініатюрних і високих ляльок з різним кольором шкіри, волосся і очей.

Протягом 57 років Барбі залишається впізнаваним брендом і кращою іграшкою. Одна з причин цього успіху полягає в тому, що їй вдалося пережити так званий життєвий цикл продукту, який передбачає, що більшість товарів проходять такі етапи як впровадження на ринок, зростання, досягнення зрілості і невблаганний спад.

Формула успіху Mattel з Барбі: їй ніколи не дозволяли досягти зрілості. У спробі зберегти популярність ляльки компанія тримала руку на пульсі моди, а також відповідала на критику і побоювання споживачів. Mattel ніколи не покладалися на одну лише Барбі – вони продовжували вдосконалювати різні типи ляльок поряд з флагманською блондинкою.

Еволюція

Сама по собі Барбі мало змінилася. У 80-ті роки вона захоплювалася аеробікою і мала яскраво нафарбовані очі. Коли її почали критикувати за відсутність амбіцій, Барбі зайнялася кар'єрою, відповідаючи на різні очікування – від офіціантки McDonald's до ветеринара. Після звинувачень у відсутності різноманітності, в 1981 році Mattel випустили чорну Барбі. Лялька випередила за популярністю такі аналоги як Maxie Fashion Dolls їхнього головного конкурента, компанії Hasbro. У 1991 році вперше Барбі закінчила рік падінням продажів. Тодішній виконавчий директор компанії пояснив це загальногалузевим спадом замовлень від підприємств роздрібної торгівлі, які не бажають тримати зайві запаси продукції.

Але інші виробники іграшок не збиралися стояти на місці і останні кілька років Барбі зіткнулася з конкуренцією з боку цілого ряду нових ляльок, що борються за увагу дівчаток та їхніх батьків. У 2001 році іграшкова компанія MGA Entertainment представила стилізовані складні ляльки Bratz. Тим часом, британська компанія Arklu представила ляльку Lottie - маленьку дівчинку з аксесуарами, що явно відносяться до активностей людей середнього класу: їзда на поні, заняття балетом.

Для тих батьків, котрі хотіли мати альтернативу жаданої ляльки для підлітків, з'явилася Lammily, чиї пропорції засновані на середньостатистичних розмірах 19-річної дівчини, встановлених американськими центрами контролю та профілактики захворювань. Вона є протилежністю Барбі і постачається з такими додатковими аксесуарами, як веснянки, окуляри, забоїни і бруд.

Але Mattel теж не відставали. У 2013 році на хвилі спаду продажів Барбі вони випустили лінію під назвою «Американська дівчина», яка стала найбільш продаваною лялькою в США. Американська дівчина була натхненням для вчителя, який хотів показати різноманітність життя американців – там були не тільки ляльки різних національностей, але й ляльки в інвалідних кріслах і в окулярах; до кожної з них додавалася книжка з такими темами як бідність і расова приналежність. Ідея виявилася прибутковою: середньостатистичний власник Американської ляльки витрачав більше $300 на аксесуари до неї.

Подібні експерименти Mattel і раніше робили з Барбі, але паралельно випускали нові продукти. Це дозволило компанії залишатися успішною, йти на великі ризики з новими моделями і розвивати свою флагманську ляльку в еволюційному темпі. У 2016 році у них будуть дівчата-супергерої, копії таких популярних жіночих персонажів коміксів як Диво-жінка, у якої вже є анімаційне ТБ-шоу і конструктор Lego.

Йти в ногу

Минулий рік, однак, пройшов для Mattel не дуже гладко. Продаж Барбі падав, а конструктори Lego набували популярності. До 2014 року Lego стали найбільшим виробником іграшок у світі, зокрема, завдяки розширенню діапазону продукції іграшками для дівчаток різного віку - конструкторами Lego Friends. Але, мабуть, найбільшим ударом стала перемога головного конкурента Mattel, компанії Hasbro, в боротьбі за франшизу від Disney Princess на момент, коли лялька Frozen Elsa взяла гору над Барбі з популярності серед дівчаток.

Тож недавно представлені ляльки з новими формами, можливо, з'явилися саме вчасно. Не останньою чергою завдяки тому, що нові ляльки Барбі відображають естетику американської краси таких популярних зірок, як Кім Кардаш'ян, Бейонсе і Крістіна Хендрікс.

На закінчення варто процитувати слова Річарда Діксона, президента Mattel: «Барбі відображає світ, який дівчатка бачать навколо себе. Її здатність розвиватися і рости в ногу з часом, залишаючись при цьому вірною собі – ключова причина, чому Барбі залишається модною лялькою №1 у світі».

Тож Барбі зможе протриматися ще кілька років. Насамперед, завдяки здатності Mattel бачити, як змінюється час.

Переклад НВ

Спочатку опубліковано на The Conversation. Републікування повної версії тексту заборонене.

Більше точок зору тут

ПІДПИШІТЬСЯ НА РОЗСИЛКУ ПОГЛЯДIВ   Ізабель Шмігін   ТА ЧИТАЙТЕ ТЕКСТИ ОБРАНИХ АВТОРІВ КОЖНОГО ВЕЧОРА О 21:00
     
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її курсором та натисніть Ctrl+Enter

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.