5 грудня 2016, понеділок

Залізницею Росії. Зупинка на вимогу

коментувати
Заради однієї дитини у нас не тільки поїзд не зупиниться - і школи не буде

Рік тому, у січні 2015 року, мільйони людей в Росії дізналися, що за рішенням акціонерного товариства «Российские железные дороги» з лютого по всій країні скасовуються як нерентабельні сотні маршрутів приміських пасажирських поїздів - і на тепловий, і на електричній тязі. Причиною скасування було названо ненадходження приміським пасажирським компаніям (дочірнім підприємствам РЖД) очікуваних коштів з бюджетів - як федерального, так і регіональних. Трапився величезний скандал, справа дійшла до обговорення на нараді у Путіна, який з великим здивуванням дізнався, що затверджена ним особисто кількома роками раніше концепція розвитку залізничного сполучення в РФ призвела до такого сумного результату.

Так чи інакше, частинe (далеко не всі, а тільки скасовані з 1 лютого 2015 року) маршрутів відновили, причому пізніше багато з них все одно впали жертвою «оптимізації». Народ в черговий раз обурився і змирився. Влада, як відомо в Росії, від бога, і РЖД від бога, і всі знають ім'я цього бога.

Треба ж було такому статися, щоб рівно рік потому в іншій державі суспільство і преса стали обговорювати проблему поїздки на поїзді однієї людини. Дівчинки, якій необхідно їздити з дому до школи і назад. Це сталося в Японії.

Китайський телеканал CCTVNews повідомив, що станцію Камі-Шіратакі в окрузі Охотськ на півночі острова Хоккайдо мали закрити ще три роки тому - там майже не залишилося жителів, й вантажні потяги перестали ходити в цей район.

Влада, як відомо в Росії, від бога, і РЖД від бога, і всі знають ім'я цього бога

Але потім у Японських залізницях дізналися про єдину пасажирку-школярку, яка потребує цієї станції, - і відтоді шодня близько сьомої ранку за унікальним розкладом, складеним заради однієї людини, поїзд забирав дівчинку з платформи і відвозив в селище, де знаходиться школа. Увечері на початку шостої поїзд повертав її назад.

Взимку платформу очищали від снігу, влітку порослий травою полустанок лагодили і підтримували в робочому стані. Як повідомляє CCTV, в особливому приписі керівництва компанії говорилося, що станція буде працювати, поки дівчинка не закінчить школу, що відбудеться в новому 2016 році. Тепер дівчина склала іспити і вступила до університету. Повідомляється, що після 26 березня на станції Камі-Шіратакі перестануть зупинятися поїзди.

Процес закриття залізничних ліній відбувається не тільки в Росії. Японії він теж знайомий. У північній частині Хоккайдо за останні десятиліття закриті вже близько 20 залізничних ліній. Це викликано запустінням сіл в сільській місцевості, яка сильно страждає від скорочення числа жителів.

Але ось з'ясувалося, що якщо поїзд не зупинятиметься на станції Камі-Шіратакі, у японської дівчинки будуть труднощі з відвідуванням школи. І поїзд став зупинятися.

Історія викликала великий суспільний резонанс, причому в Росії - чи не більший, ніж у Японії. Вже ми-то знаємо, що заради однієї дитини у нас не тільки поїзд не зупиниться - і школи не буде. Десятки тисяч людей тільки у Псковській області не можуть ось уже п'ять років повноцінно користуватися приміським залізничним сполученням, і нічого. Ніхто не збирається доводити його до ладу. Сільські школи з десятками дітей холоднокровно «оптимізують» (попередньо «філіалізуючи», це нова технологія), незважаючи на те, що нормального транспортного сполучення з районним центром, де тільки й залишаються (за рідкісними винятками) середні школи, немає - і ніхто не буде його організовувати.

Японська залізнична історія, яка стала широко відомою,  мала продовження (точніше, уточнення). За два дні, 9 січня 2016 року, Тайванська Taiwan Apple Daily повідомила, що ситуація була дещо романтизована: до школи дівчинка їздить не зі своєї, а з сусідньої залізничної станції Кіу-Шіратакі разом з ще більш ніж 10 учнями, кожен день о 7.15 ранку , і це дійсно єдиний ранковий поїзд. На зворотному ж шляху діти можуть обрати один поїзд з трьох можливих, останній з яких йде о 7.25 вечора, тобто свідомо після занять.

Деталі, які прояснилися, звичайно, радують, що дівчина - не остання учениця у своїй місцевості, і японським приміським поїздам є ще кого возити з дому до школи і назад на острові Хоккайдо.

Але повернімося до Росії. У Росію, яка виграла у Японії війну в 1945 році, як і в Німеччини. А Японія тим часом досі не підписала з РФ (як і раніше з СРСР) мирний договір, оскільки не визнає захоплення військовими переможцями в 1945 році островів Ітуруп, Кунашир, Шикотан і групи островів Хабомаї. Японія вважає ці території своїми і має намір їх впорядкувати. І впевнена, що це у неї вийде. СРСР і РФ острови не віддають.

Тим часом школярів з сіл до школи в Японії, яка програла війну, поїзди возять. А в переможниці в тій війні Росії - ні.

Але це чомусь не викликає обурення у російської влади. Вона не вважає, що це ганьба для держави-переможниці, не бачить у цьому державного обов'язку і не турбується про дітей, у яких спочатку віднімають школи, а потім пропонують замість нормального транспорту пришкільні інтернати, будівництво та обладнання яких коштує в кожному випадку десятки мільйонів рублів , не кажучи вже про те, що вирвана з сімейного кола на весь тиждень дитина ризикує залишитися без нормального батьківського виховання.

Щось у нас не так з ціною Перемоги та її досягненнями.

Дівчинка на острові Хоккайдо не думає про те, що Японія програла війну і тому вона не може дозволити собі доставляти дітей до школи на поїзді.

А діти в Росії добре знають, що Радянський Союз переміг (а Росія і продовжує перемагати) всіх своїх ворогів. Але змусити поїзд зупинитися на полустанку тільки тому, що юному громадянину Росії на цьому поїзді зручно їздити з дому до школи і назад додому, країна-переможець не може.

І це виглядає найсерйознішим результатом Росії після завершення Другої світової війни.

Текст публікується з дозволу автора

Оригінал

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.