11 грудня 2016, неділя

Продати за 30 секунд. Як залучити інвесторів в Україну

коментувати
Ми повинні створити собі репутацію країни, здатної до інновацій і, головне, їх розробки

Один з потенційних інвесторів прямо сказав: "Україна мені подобається, але є дві інших пропозиції. Переконайте, що Україна краще".

Для того щоб в країну, яка переживає агресію іншої держави і знаходиться в складних фінансово-економічних умовах, прийшли інвестиції, її потрібно не просто активно просувати. Про Україну необхідно розповідати інвесторам, розвіюючи їх тривоги і пояснюючи ключові переваги, які нам здаються очевидними.

Поставте себе на місце потенційного інвестора з будь-якої успішної країни світу. Вам необхідно оцінити ринки, перспективи повернення інвестицій, ризики, підготувати аналітику і звичайно звернути увагу на альтернативи. До того моменту, як буде прийнято позитивне рішення про інвестування, проходить складний процес, що включає в себе пошук, аналіз, оцінку і due diligence [процедура формування об'єктивного уявлення про об'єкт інвестування]. Ті, хто стикався з цим у корпоративному секторі, знають, про що я кажу. А ті, хто займався залученням інвестицій, добре усвідомлює цінність інструментарію активних продажів (sales pitching) і проведення road show.

Інтерес до Україні є. Але при цьому залишається чимало сфер, де наша країна залишається terra incognita для світу. Навколо України існує безліч міфів, неточної або неправильної інформації, більше говорять про складні та негативні ситуації. В результаті привабливість блідне, а історій успіху майже не чути.

Потенційний інвестор сказав: "Україна мені подобається, але є дві інших пропозиції. Переконайте, що ви краще"

Доводиться боротися за кожну можливість залучити інвестора в Україну. Світова конкуренція за інвестиції дуже сильна. Тому особисті зустрічі з бізнесменами і представниками країни – один із найкращих інструментів залучення інвестицій. Це вдається зробити, наприклад, у межах таких заходів, як українсько-німецький бізнес-форум в Берліні, де було організовано багато зустрічей з бізнесом і політиками, спілкування з пресою. Нова українська державна команда – це відкритість, свобода спілкування, динамізм, енергія і, звичайно ж, відсутність мовного бар'єру, що дуже сильно впливає на якість та динаміку переговорів.

Не тільки великий, але і на середній і малий бізнес Німеччини готовий розглядати Україну як країну для інвестування. Правда, для цього Україні доведеться зробити багато чого: забезпечити верховенство права, врегулювати питання захисту приватної власності, почати і закінчити боротьбу з корупцією, стабілізувати фінансову систему. Попереду велика і складна робота, поки інвестори почнуть укладати вигідні для нашої країни угоди.

Головний підсумок бізнес-форуму у Берліні, як і нашої попередньої поїздки до Вашингтона, - потрапляння на радари потенційних інвесторів. Багато з них відправлять в Україну команди юристів і експертів для оцінки перспектив ринку. Яскравий приклад того – вчорашній візит міністра торгівлі США Пенні Пріцкер на чолі делегації американських бізнесменів, серед яких перші особи компаній Westing House, Cargill, Citibank, Honeywell, NCH Capital Inc, DuPont.

Ми на початку довгого шляху. Робота з пошуку перспективних інвестиційних проектів та домовленостей про вигідні угоди - тривалий процес, і якість людського капіталу для переговорів і формування угоди складно переоцінити.

Те, що можемо робити вже зараз більш активно – більше відкривати Україну для світу. Ми ставили перед собою цілком розв'язувану задачу - відкрити німецькому бізнесу потенціал українців-інноваторів. Свого часу Німеччина продавала себе світові, як країна ідей. Тепер прийшла черга України створити собі репутацію країни, здатної до інновацій і, головне, їх розробки. Історія науки показує, що в сфері інновацій Україна і українці – не новачки. Це підтверджено сотнями прикладів успішних і перспективних розробок, які підкорили і продовжують підкорювати світ. Завдання чиновників полягає в тому, щоб майбутнє світових інновацій і техніки було вигідно і цікаво створювати в Україні.

У бізнесі є така складна задача - за 30 секунд поїздки в ліфті розповісти про переваги своєї ідеї, продукту або пропозиції (так званий elevatorpitch). Під час міждержавних бізнес-форумів наші делегації роблять те ж саме, тільки з метою залучення інвесторів. Інакше це зроблять інші країни.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.