20 серпня 2017, неділя

Депутатську недоторканість потрібно зняти

коментувати
Досить робити з цієї процедури безкінечне кіно з дешевими спецефектами

Певно, немає в українському суспільстві іншої теми, яку б так довго, аргументовано, проте безрезультатно обговорювали, як депутатська недоторканність.

Як і немає жодної партії, яка б не обіцяла зняти імунітет, тим самим нарешті поставивши питання ребром – чи є депутати і прості громадяни рівними у правах та обов‘язках, як цього вимагає закон? Питання ставлять, ось тільки слушних відповідей чомусь не чути.

Власне, проблема лише в одному – у повній переконаності багатьох громадян, у тому числі політиків, що спростити і прискорити процедуру позбавлення недоторканності можна лише в один спосіб – внести зміни у Конституцію, для чого потрібно аж 300 голосів обранців. Такої кількості згодних депутатів, ясна річ, зараз годі й шукати. Проте депутатський імунітет – це не  стовідсоткова гарантія робити все що завгодно без жодної відповідальності,  надана народному обранцю основним законом. Насправді, Конституція гарантує ось що: народні депутати не несуть юридичної відповідальності за результати голосування або висловлювання в парламенті. Також згідно основного закону нардепи мають недоторканність – тобто не можуть бути притягнені до кримінальної відповідальності, затримані чи заарештовані без згоди парламенту.

Люди хочуть, аби депутати, яких підозрюють у правопорушеннях, відповідали за скоєне

Все інше – це додаткові гарантії, які депутати встановили собі самі, таким чином зловживаючи інститутом недоторканності. Я маю на увазі вузькоспеціалізовані закони, в яких і приховуються основні проблеми імунітету – про статус народного депутата, про регламент Верховної Ради тощо. Саме вони необґрунтовано розширюють гарантії депутатської недоторканності. І саме в них цілком реально внести зміни, які спростять процедуру позбавлення імунітету і знімуть соціальну напругу.

Люди зачекалися змін. Вони хочуть, аби депутати, яких підозрюють у правопорушеннях, відповідали за скоєне. Аби вони не ухилялися від слідства, не втікали за кордон, насміхаючись над законом і українцями. Вони прагнуть, щоб правоохоронці в разі потреби могли оглянути особисті речі депутата, його багаж і автомобіль так само, як і звичайного громадянина. І це цілком закономірне бажання. Бо фактично, сьогодні народний обранець,  який збив насмерть людину або той, що тримає у валізі секрети держави, може безперешкодно пересуватися світом, доки регламентний  комітет радиться із власною совістю. Більше того. У разі виникнення питань до нардепа він має право протягом аж п’яти днів готувати письмове пояснення. Погодьтесь, за цей час можна залякати усіх свідків, жертв і знищити речові докази. А в цей час регламентний комітет буде брати на себе функції слідства та суду, оцінюючи докази. Враховуючи усі ці фактори, стає зрозумілим: процедура позбавлення імунітету у нинішньому вигляді  є повним абсурдом. Досить робити з неї безкінечне кіно з дешевими спецефектами. Фраза «Стоп! Знято!» у сенсі позбавлення депутатського імунітету має звучати швидко, а головне, вчасно. 

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.