4 грудня 2016, неділя

Що допомогло Джобсу та Цукербергу досягти успіху

коментувати
Можна заробити гроші, розподіляючи капітал, але справжній успіх неможливий без створення інновацій

У своїй книзі The Outsiders Вільям Торндайк стверджує, що найголовніше вміння для менеджера - це вміння правильно розподіляти капітал. Щоб підтвердити свою точку зору, він наводить приклади таких гендиректорів, як Генрі Сінглтон з Teledyne і Джон Мелоун з TCI, які досягли значних результатів завдяки розумному розподілу ресурсів.

Торндайк також підкреслює, що більшість гендиректорів отримали свої пости не за фінансову хватку, а за успіхи в будь-яких інших сферах, наприклад, виробництво, маркетинг або продажу. Тому вміння розподіляти капітал - здібність, якої багатьом керівникам не вистачає, оскільки у них не було можливості отримати досвід доти, поки вони не обійняли високу посаду.

Це цікава аргументація, але її фатальним недоліком є те, що вона не враховує інноваторів, таких як Стів Джобс і Марк Цукерберг, оскільки вони являють собою «геніальність», яку занадто складно повторити. Це значне упущення. Я хочу зазначити, що, хоча розподіл капіталу - важливе вміння, інновації - єдиний спосіб створити справжню цінність.

Як бізнес заробляє гроші

Мета кожного бізнесу - перемогти ринок. Жодна компанія, залишена на милість попиту і пропозиції, не в змозі досягти економічного успіху, який виражається в тому, що прибуток перевищує витрати. Іншими словами, якщо фірма не в змозі здолати «невидиму руку» Адама Сміта, інвесторами краще вкласти гроші в банк, а не в неї.

Для створення інновацій необов'язково бути генієм

Таким чином, у підприємців і керівників залишається дві життєздатні стратегії: пошук ренти або інновації. Поведінка, орієнтована на пошук ренти, яку часто розглядають виключно в негативному ключі, може мати й корисні функції - наприклад, створення надійного імені бренду, яке викликало б у клієнтів довіру.

Інновації куди як цінніші, оскільки підвищують продуктивність як праці, так і капіталу. На відміну від пошуку ренти, інновації створюють нову цінність, якої раніше не існувало.

Управління екосистемою інновацій

Інновація - це не одна подія. Це процес відкриття, розробки і трансформації. Інновації не відбуваються в окремому замкненому кабінеті - для них необхідна ціла екосистема. Щоб зрозуміти, наскільки це складний процес, давайте подивимося на приклад іонно-літієвих батарей, які забезпечують енергією буквально все - від смартфонів до електромобілів.

У 1979 році, коли був відкритий принцип дії цих батарей, це відбулося скоріше з академічного інтересу і мало хто звернув на це увагу. Але до початку 1990-х поліпшені мікрочіпи призвели до виникнення попиту на потужніші портативні пристрої, і Sony розробила комерційну версію.

Сьогодні дослідження батарей - один з найактивніших наукових процесів, в якому бере участь навіть Tesla Ілона Маска.

Але навіть ці процеси - лише крихітна частина інновацій, що відбуваються у світі, пов'язаних із створенням батарей. Прогрес у розвитку альтернативних джерел енергії допомагає активізувати попит. Для електромобілів потрібні зарядні станції. Потрібна розробка нових продуктів. Для кожної з цієї стадій потрібне фінансування, нові бізнес-моделі і технічні рішення.

Очевидно, те, що Торндайк не аналізує інновації, вважаючи їх прерогативою геніїв як Джобс або Цукерберг - велика помилка.

Визначення вашого підходу

Є чотири основні способи, які дозволяють організації зайнятися інноваціями: базові дослідження, проривні інновації, інновації підтримки та розривні інновації.

Базові дослідження, як правило, проводяться в державному або некомерційному секторі.

Проривні інновації покликані впоратися з давно відомою проблемою, що досі не мала рішення. Розривні інноватори, навпаки, створюють технології, ринку для яких ще не існує.

Не так важливий підхід, який обирає компанія, як загальний напрямок руху.

Ваш підхід до інновацій також визначає ваші обмеження. Стів Джобс, приміром, думав про ідею продукту, який міг «зібрати 1000 пісень у вашій кишені», задовго до початку розробки iPod, оскільки тоді не існувало відповідного жорсткого диска. Яким би не був ваш підхід, вам може знадобитися шукати відсутні деталі десь іще.

Не впускайте можливості

Гарна бізнес-модель повинна ефективно створювати, надавати і зберігати цінність. Керівники, про яких пише Торндайк, приносили високий дохід своїм акціонерам, але не через створення цінності, а тільки через її збереження. Вони бачили цінність там, де її не бачили інші, що, звичайно, є визначною здатністю, але вона не має на меті створення нічого нового.

І, незважаючи на значущість їх досягнень, ці успіхи блякнуть у порівнянні з тим, чого домоглися Джобс і Цукерберг.

Незважаючи на те, що говорить Торндайк, для створення інновацій не обов'язково бути генієм. У світі повно проблем, які потребують вирішення - найрізноманітніших масштабів. Справжній успіх - не лише вміння зберігати цінність. Ми повинні також навчитися створювати її.

Переклад НВ

СНВ володіє ексклюзивним правом на переклад та публікацію колонок Грега Сателла. Републікування повної версії тексту заборонене.

Оригінал на Digital Tonto

Більше точок зору тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.