22 листопада 2017, середа

Покоління селфі

коментувати
Прямо зараз на наших очах виростає покоління веселих картинок. За допомогою соцмереж всі відчайдушно намагаються показати, що їхнє життя — не прісна маца, а справжній карнавал. Але навіщо?

Я певен, що до кінця року нам обов'язково оголосять про весілля людини і телефону. Все до того йде. Нещодавно на одному з показів Ukrainian Fashion Week я спостерігав дику кількість людей, які не відриваються від телефону ні на хвилину. Всім відчайдушно хотілося донести через соцмережі, що життя їхнє не прісна маца, а справжній карнавал з пір'ям.

Кожен другий безперервно вів трансляції в Інстаграмі. Але для кого? Адже друзі в цей момент теж вели трансляції, які ніхто не дивився. При цьому я переконаний, що відеозамальовки буденності цікаві тільки в тому разі, коли їх роблять Гарік Харламов, Бейонсе, Мадонна або Саша Грей в робочому кабінеті. Але сотні приятелів і знайомих щодня викладають відео про те, як вони миють ноги, їдять мюслі і дивуються кучугурам. Життя має бути змістовним. Пости в соцмережах теж. Інакше це деградація.

Найчастіше люди знімають відверту нісенітницю, прикриваючись зацікавленістю підписників. Але я категорично не розумію, як можна відзначати день народження і безперервно транслювати це в мережу. Уточню: звичайний день народження на кухні, де замість виступу Лободи — канапе з виноградом. По собі знаю: коли дійсно весело, тобі нема ніякого діла до малознайомих підписників. Після гарного куражу дай бог взагалі відшукати телефон. Тому ти або п'єш і кайфуєш з друзями, або робиш вигляд, що веселишся, і кривляєшся на камеру. Хороша вечірка не повинна бути схожа на рекламу, де незнайомі люди, що зображують друзів, піднімають келихи з рідиною, схожою на пиво.

Я впевнений, що до кінця року нам обов'язково оголосять про весілля людини і телефону

Як би там не було, а число користувачів Інстаграму перевалило за півмільярда. Щодня фотострічку переглядають 300 млн осіб, розміщуючи 95 млн знімків і відеороликів. Кожен день лайками відзначаються понад 4 млрд публікацій. Лайкнув фото у Фейсбуці, лайкнув ті ж кадри ВКонтакте, лайкнув ті ж знімки в Інстаграмі — ось, власне, і день пройшов.

Якщо вдуматися, то до появи соцмереж заручники Фейсбуку та Інстаграму ніколи не знали так багато про життя інших, неблизьких людей. Тепер же постійно порівнюють себе з ними. І це порівняння не завжди на руку: у когось іншого завжди красивіше обличчя, ефектніше машина і смачніші деруни. Деколи порівняння доводять до самокатування, людина починає відчувати себе неповноцінною і нікчемною.

Важливо визнати, що прямо зараз, в цей лютневий морозяний день, на наших очах виростає покоління веселих картинок. Досвідчені, вдумливі нотатки довше двох абзаців, як правило, не збирають стільки лайків, скільки фото пружної попи в салатових лосинах. Все рідше нове покоління може похвалитися тим, що читає щось ще, крім хештегів. Читання відходить на другий (якщо не двадцять другий) план, головне — зняти своє обличчя крупним планом. Наприклад, на тлі пожежі. У Костромській області 19‑річного хлопця та його подругу запідозрили в серії підпалів заради селфі. Закохані викладали ефектні автопортрети на тлі палаючих вогнів.

У гонитві за строкатими і ефектними знімками люди втрачають пильність. 20‑річна дівчина з Техасу відволіклася за кермом на топлес-селфі і врізалася в поліцейську машину. На щастя, всі залишилися живі, груди відбулися легким переляком. Цікава ситуація трапилася з мексиканською поліцейською: у неї вистачило розуму зняти себе топлес в патрульній машині при виконанні і опублікувати цей знімок. Шеф із задоволенням лайкнув гарячі мексиканські соски і звільнив без розмов.

Бразильський турист до певного часу поводився пристойно в Національному музеї стародавнього мистецтва в Лісабоні. У нього й думки не було фотографувати свою волохаті груди, але дуже вже хотілося зробити селфі на тлі скульптури XVIII століття. Чоловік встав спиною до статуї архангела Михаїла і для фокусування кадру зробив крок назад. В результаті скульптура впала, розбившись вщент.

Більш драматичним вийшов фінал наступної історії. Під час сильної зливи хлопець став на край греблі заради видовищного кадру, але зісковзнув у Ганг. Шестеро друзів по черзі пірнали в бурхливу річку, щоб врятувати друга. У підсумку сім жертв.

Найчастіше в КВК після мініатюри фронтмен команди звертається до залу: "Що ми хотіли сказати цим номером?" Так от я теж підсумую. Я ні в якому разі не проти соцмереж. Вони допомагають у просуванні бізнесу, лікуванні людей, допомозі нужденним. Допомагають самовиразитися, врешті решт. Єдине: я — за осмисленість. За те, щоб в кожному кадрі і кожному слові вгадувалася думка. Дотепна і не банальна. Ну а якщо хтось з ваших друзів все ж надумає одружитися з телефоном, запрошуйте мене тамадою.

Колонка опублікована в журналі Новое Время від 17 лютого 2017 року. Републікування повної версії тексту заборонене

Більше поглядів тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.