21 серпня 2017, понеділок

Як змінити українську школу. 4 обов’язкових кроки

коментувати
Підвищення зарплат вчителям – це фундаментальна і невід’ємна частина реформи. Але це лише один з мінімум чотирьох потрібних кроків

Як радикально змінити українську школу на краще? Підйом зарплатні вчителям, сам по собі, мало що дасть. Для реальної реформи потрібен не один, а, як мінімум, чотири серйозних кроки:

1) Українська педагогічна освіта потребує фундаментальних змін – фактично, ми маємо відбудувати педагогічні факультети/виші з нуля за найкращими західними моделями. Але цей процес перезапуску займе 8-9 років (2-3 роки на підготовку і сам перезапуск навчальних закладів, 5-6 років на випуск перших магістрів). Чекати стільки часу ми не можемо. Тому, паралельно з фундаментальною реформою педагогічної освіти, маємо звернутися до Гарварду, Стенфорду та інших провідних західних університетів із замовленням на розробку річної (чи дворічної) експрес-програми підготовки вчителів за найбільш передовими світовими стандартами. Після цього маємо зробити цю програму доступною кожному (як тим, хто вже працює вчителем, так і тим, хто захоче почати викладати в школі) у вигляді офлайн та змішаних курсів (офлайн+онлайн).

2) Для того, щоб об'єктивно перевірити якість навчання слухачів цих курсів підготовки/перепідготовки вчителів, маємо створити незалежний орган (чи домовитися з вже існуючим УЦОЯО, який проводить ЗНО), що буде проводити їх зовнішнє незалежне оцінювання та атестацію.

Вже за 5 років ми матимемо абсолютно нову якість викладацького складу 

3) Підвищення (радикальне підвищення!) зарплатні вчителя буде відбуватися тільки після того, як він/вона успішно пройдуть незалежну атестацію за новою програмою підготовки. До речі, ті вчителі, які і так слідкують за сучасними досягненнями науки про навчання, зможуть легко підготуватися до атестації самостійно і пройти її без жодних підготовчих курсів - і відразу радикально збільшити свою зарплатню!

4) Нарешті, ми маємо ліквідувати всі надумані обмеження для приходу нових людей на посади вчителів. Кожен, хто має диплом бакалавра, пройшов експрес-курси підготовки і був атестований, зможе претендувати на посаду вчителя в рамках відкритого конкурсу, де критичну перевагу матимуть нові претенденти, що вже пройшли зовнішню атестацію за новою програмою. Таким чином, ми отримаємо найкращу комбінацію для оновлення вчительського складу шкіл. Талановиті вчителі, що вже викладають в школах (а таких багато!) оновлять свої знання за світовими стандартами, швидко підвищать свої зарплати і за допомогою атестації отримають автономію від забаганок місцевих районо та інших «контролюючих органів». Одночасно, талановиті фахівці з інших галузей отримають можливість і мотивацію (гідна зарплатня і новий престиж посади), щоб відмовитися від старого стереотипу «краще куди завгодно, лише не в школу», та приходити викладати в початкові та середні навчальні заклади. Вже за 5 років ми матимемо абсолютно нову якість викладацького складу – а, відповідно, матимемо і нову школу.

Так, підвищення зарплат вчителям – це фундаментальна і невід’ємна частина реформи. Але це лише один з мінімум чотирьох потрібних кроків.

Текст опубліковано з дозволу автора

Оригінал

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.