8 грудня 2016, четвер

7 простих правил ділового спілкування

коментувати
Ця добірка здорового глузду збереже всім сторонам спілкування масу часу, нервів і позбавить від зіпсованих робочих контактів

Останні п'ять років мені доводилося відправляти і отримувати дуже багато електронних листів і повідомлень. Важливою частиною моїх обов'язків було встановлення контактів із зайнятими та відомими людьми і організаціями. У Prometheus та інших організаціях я також був відповідальний за розбір вхідних повідомлень і дзвінків. Думаю, час поділитися цими базовими правилами встановлення першого ділового контакту з незнайомими вам людьми та організаціями. Я хотів би, щоб цей простий і зрозумілий список правил прочитав і використовував кожен: складно уявити, скільки часу, нервів збереже та та скільки зіпсованих робочих контактів допоможе уникнути всім сторонам ділового спілкування ця добірка здорового глузду:

1. Не потрібно починати ділове спілкування з фрази "Можна вас потурбувати?" або "Чи можна поставити вам запитання?". Ви вже потурбували/задали питання, але замість спілкування по суті лише витрачаєте час вашого співрозмовника.

2. Почніть з того, що коротко, ясно і по справі викладіть суть свого звернення одним повідомленням. Загальна суть вашого повідомлення повинна бути зрозуміла з перших 2-3 його пропозицій, максимум, першого абзацу. Пам'ятайте, той, хто розбирає пошту великої організації (або популярний користувач соцмереж), як правило, отримує десятки, а то і сотні повідомлень у день. Вчитуватися в кожне з них немає ніякої фізичної можливості - рішення про відповідь на ваше повідомлення буде прийнято на основі перших пропозицій.

Якщо ви запрошуєте людину виступити спікером на конференції, участь в якій коштує як середня зарплата, про це, як мінімум, варто згадати

3. Якщо ви пишите електронний лист, вкажіть його суть в заголовку. Ні, заголовок "Співпраця" не підходить: він практично ні про що не говорить і є першим кандидатом на ігнорування. Якщо ви не вважаєте належним витрачати час на складання змістовного заголовка, чому іншим людям варто витрачати час на змістовну відповідь? Витратьте час на короткий і інформативний заголовок листа: "Пропозиція співпраці по створенню онлайн-курсу [назва предмета] від [назва організації]" привертає увагу вже куди краще.

4. Поважайте час вашого співрозмовника. Не потрібно починати спілкування з незнайомими людьми з пропозиції "зустрітися і все обговорити" - викладіть вашу головну думку письмово, якщо вона буде цікава, буде і зустріч. Більшість питань можна і потрібно вирішувати в письмовому вигляді і тільки якщо це зовсім не виходить, переходьте до телефонної розмови або офлайн-зустрічі.

5. Не тисніть на незнайомих і малознайомих співрозмовників - крім спілкування з вами, у людей є інші справи та обов'язки. Якщо ви не отримали відповідь на своє повідомлення, зробіть паузу в 2-3 дні, перш ніж продублювати питання. З іншого боку, повідомлення легко може потрапити в спам або просто бути непоміченим - не соромтеся відправити повідомлення знову за допомогою інших каналів зв'язку, дотримуючись дистанції в 2-3 дні.

6. Відразу ж напишіть, чого конкретно ви хочете і що пропонуєте (якщо пропонуєте) натомість. Якщо ви нічого не пропонуєте натомість, не потрібно соромитися чесно оформити ваше повідомлення як прохання - це позитивно сприймається більшістю людей. А от намагатися на рівному місці подати ситуацію так, ніби ваш співрозмовник ще й повинен залишитися перед вами в боргу, після того як допоможе вам, не варто. Повірте, більшість людей не ідіоти і розуміють, що піар-ефект від присутності на вашій афіші, м'яко кажучи, не рівноцінний публікації в популярному ЗМІ.

7. Не обманюйте і не приховуйте важливу інформацію. Обману не любить ніхто і великі організації, а також досвідчені люди, як правило, добре вміють відчувати. Приховування важливої інформації нічим не краще - коли важливі деталі розкриються пізніше, прогримить скандал. Якщо ви запрошуєте людину виступити спікером на конференції, участь в якій коштує як середня зарплата в країні, про це, як мінімум, варто згадати.

Більше точок зору тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.