19 листопада 2017, неділя

Чому медійність – це нова грамотність

коментувати
Вміння працювати з медіа — обов’язкова навичка тих, хто хоче бути успішним

Останні місяці до мене звертаються активісти, держслужбовці, місцеві депутати, навіть вихователі дитсадочків. Всі вони хочуть навчитися краще працювати із соцмережами та ЗМІ. Хтось хоче розповідати про проекти, інші — привертати увагу до корупції, комунікувати з виборцями чи батьками, які вирішують, куди вести дитину. Всі хочуть бути медійнішими.

Люди починають розуміти силу медійності. Вони прагнуть ставати локальними лідерами думок у надії, що це принесе результат у майбутньому. І не помиляються.  Але є ще більша кількість професіоналів, які цієї медійності бояться. Вони не звикли до уваги, критики, питань, тролів у коментарях. Проте якщо людина хоче виходити на новий рівень у роботі, без допомоги медій зробити це набагато складніше. Навіщо потрібна медійність?

Комунікувати з великою аудиторією

Жоден захід не дасть можливість достукатися до такої кількості людей, яку дають ЗМІ та соцмережі. Найчастіше ваша онлайн-аудиторія більша за ту, з якою ви б могли поговорити наживо. Робота з онлайн-аудиторією — найоптимальніша з позиції витрат зусиль і часу.

Швидко отримувати зворотній зв’язок

Жоден серйозний проект не зробиш наодинці. Людині, яка щось створює чи організовує, важливо почути конструктивну критику. Якщо у вас буде думаюча аудиторія, це допоможе. Соцмережі і ЗМІ дають швидкий зворотній зв’язок. Ідеї можна занотувати і обдумати, або ж відразу аргументувати у коментарях. Варто готуватися і до неконструктивної критики— коли на вас просто виплескуватимуть свою нереалізованість. Частина людей через це боїться працювати з медіасферою. Проте плюси тут переважають мінуси.

Зародити довіру до себе

Довіра — одна з найцінніших валют. Навіть увага йде після неї. Щодня мільйони компаній та людей працюють, щоб ви їм довіряли. Довіра не здобувається просто так. Над цим довго і наполегливо працюють. Аудиторія повинна отримувати користь від людини, нові знання, які можна застосувати. Не обов’язково постити фотки зі словами про плідну роботу на «мозковому штурмі». Поясніть, як допомагаєте людям вирішити їхню проблему. Не забувайте, що довіра — надзвичайно крихка субстанція. Її можна зруйнувати за день. І потім витратити не один місяць, щоб повернути.

Ми хочемо, щоб нас любили, нами захоплювалися 

Гарантувати собі безпеку

Про це можна почути в інтерв’ю журналістів та підприємців: медійність допомагає у небезпечних і кризових ситуаціях. Тому чим більший резонанс отримає розслідування, тим у більшій безпеці знаходиться автор. На моєму досвіді є приклад магазину, який після проведених у ЗМІ акцій для дітей, перестали турбувати корупційні інстанції. Вони злякалися можливого розголосу їхніх незаконних вимог до закладу. Ваша медійність — зброя від хамства, зловживань, свавілля різних організацій. Можливо, вам не вдасться його подолати, але принаймні зробите «героїв» відомими.

Отримати ключ до нових проектів та пропозицій

Цінність лідерів думок не потребує пояснень. До них звертаються бренди, соціальні ініціативи, журналісти. Робота над медійністю — це можливість отримати цікаву пропозицію до співпраці.  Для цього варто системно працювати у обраній ніші. Навіть якщо здається, що це — даремна втрата часу і зусиль. Результати не прийдуть за день. Діліться досвідом, розповідайте історії, навчайте всьому, що знаєте, не боячись виховати конкурентів — тільки тоді будете цікаві для нових проектів. А вони неодмінно з’являться.

Дисциплінувати себе і стимулювати шукати нове

Робота з медійністю  значить постійно перебувати у полі зору. Тут не можна схибити. Ви закриваєте для себе багато можливостей провести час, які не співпадають з вашим образом. Екологічний активіст не може поїхати з друзями смажити шашлики, популяризатор здорового способу життя — пиячити в пабі, борець за права тварин — купити дружині шубу з натурального хутра. Будьте обачними, живучи, ніби під пильним оком ворогів. Це мотивує і допомагає створити кращу версію вас. Насправді втрати невеликі і наврядчи вони істотно змінять ваш спосіб життя. Без шашликів, пабу та шуби можна обійтися. Чомусь же ви обрали саме цю нішу? Необхідність системно створювати контент вимагає нових знань та вражень. Ви помітите, що більше читаєте, слідкуєте за трендами, подорожуєте, ходите на тематичні заходи чи дивитеся їх на Youtube. Ви стали посудиною, яку наповнює щось нове.

Реалізуватися

Ми хочемо, щоб нас любили, нами захоплювалися. Медійність і допомагає цьому бажанню. Нам приємно почуватися важливими, бачити, що з нашими ідеями погоджуються і поширюють чи дискутують. Людина починає думати як створити ще кращий контент, про що можна розповісти, щоб захопити ще більше людей. В ієрархії потреб Маслоу медійність — на двох верхніх щаблях: поваги та самовираження.

Робота над медійністю — це складно. І з кожним роком ставатиме складнішою: все більше контенту, все незвичніші прийоми та інфоприводи, все складніше зробити свій голос гучним. Але це можливо. Варто лише зрозуміти, у чому ваша цінність для людей. Що ви можете їм розповідати, чого не буде у інших? У чому ваша корисна дія? Чим ви кращі за колег? Не бійтеся, що ваші тексти, фото, відео не такі якісні, як у лідерів думок, якими захоплюєтеся.  Бійтеся не працювати над собою. Бо доки сумніваєтеся, інші вже розробляють контент-план і вчаться знімати відео у форматі 360 градусів.

 Що потрібно знати та чого вчитися у сучасному світі? НВ запускає цикл лекцій Діалоги про майбутнє. Детальна програма тут

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу   Мнения Нового Времени

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.