6 грудня 2016, вівторок

Як створити команду мрії

коментувати
І чому талановиті люди - головний актив будь-якої компанії

Молоді американські бізнесмени і стартапери сьогодні заробляють більше, ніж багато хто з українських топ-менеджерів і олігархів.

У 2015 році обсяг світового ринку венчурних інвестицій на $100 млрд перевищив доходи українського бюджету, а сто найбагатших українців навряд чи наберуть грошей на покупку Facebook, якому всього-на-всього 12 років.

Секрет успіху компаній нового типу не лише в інноваційній ідеї або в найкращих практиках менеджменту. Головна зброя компаній нового типу - люди, команди, таланти. Зараз не бракує проривних ідей - була б команда для того, щоб ідея перетворилася на прорив.

Щоб вижити і процвітати, причому не тільки в Україні, але й глобально, українським компаніям потрібно робити точно те саме: не шкодувати ресурсів на талановитих, амбітних, ефективних людей. І нещадно позбуватися трутнів.

Як зібрати команду мрії, відрізнити супергероїв від офісного планктону і мотивувати співробітників працювати, а не відбувати службу в очікуванні зарплати? Ось основні уроки, які я опанував як СЕО освітнього стартапу.

1. Усіх членів команди можна віднести до однієї з чотирьох груп, представлених у цій матриці.

2. А-Players приносять максимальний результат і поділяють цінності компанії.

3. C-Players - їхня повна протилежність. Присутність таких людей у команді лише шкодить загальній справі.

4. B і В+ - це люди, які приносять користь компанії, але при цьому істотно поступаються A-players.

А тепер давайте розберемося, хто ж усі ці люди.

Потрібно не шкодувати ресурсів на талановитих, ефективних людей і нещадно позбуватися трутнів

С-Players: не працюють, але їдять

Дивна річ: в Україні понад півтора мільйона осіб сидять без роботи, ще кілька мільйонів отримують зарплату в межах двох-трьох тисяч гривень, але доброго фахівця в будь-якій сфері знайти як ніколи складно. Здавалося б, брак грошей і відсутність роботи повинні мотивувати людей вчитися, працювати краще та ефективніше, шукати нові можливості, але все відбувається з точністю до навпаки.

Я не втомлююся дивуватися, як часто люди сприймають роботу як неминуче зло, проводять тиждень в очікуванні п'ятниці та всіма можливими шляхами намагаються згаяти час до кінця робочого дня. На запитання: «Що робиш?» — більшість C-players дадуть відповідь: «Сиджу на роботі». Так і є, відповідь: «Працюю» було б неправдою. Б'юся об заклад, що, яккби всіх цих людей сьогодні звільнити, а замість них найняти таких самих C-players – в діяльності компанії не зміниться зовсім нічого. Нові співробітники будуть точно так само гаяти час в курилці, правлячи теревені, скаржитися на життя, звинувачувати у своїх невдачах інших і намагатися перекласти свої обов'язки на колег. Це C-Players.

Такі люди подібні до вірусу, і його потрібно лікувати, поки він не вразив весь організм. Лише два-три C-Players можуть за місяць створити справжнє болото всередині відділу або навіть цілої компанії, заражаючи інших апатією, вивченою безпорадністю та безініціативністю. Звільняйте їх негайно. Прямо зараз. Навіть якщо на пошук гідної заміни піде місяць, ви втратите менше, ніж якщо ця людина залишиться.

B-Players: трудівники

Проміжний сегмент між планктоном і геніями – це типові трудівники, робочі бджоли, які нехай і не горять своєю роботою, але добре справляються з прямими обов'язками. Це гравці другої категорії - B-Players, гвинтики, які забезпечують справність всього механізму. Такі люди потрібні будь-якій компанії, але при спробі "просунути" їх вони можуть перестати приносити користь на своєму попередньому місці. І не почати створювати вартість на новому. Такі члени команди - B-players. Вони - на своєму місці.

Проте, серед B-Players зустрічаються працівники з високим потенціалом, яких у майбутньому можна виростити до справжнісіньких зірок. Спочатку вони можуть не показувати видатних результатів через брак досвіду, але ці молоді люди ідеально вписуються в вашу корпоративну культуру, вони допитливі, ініціативні і хочуть підвищити свою кваліфікацію до класу A. Їх ще називають High Potential Employee. Або В+ Players. Якщо правильно скласти план розвитку цих співробітників усередині компанії і допомагати їм рости, то в майбутньому вони зможуть дослужитися до топ-менеджерів або керівників відділів. Головне - вчасно помітити цих співробітників і дати їм можливість розвиватися і впроваджувати свої ініціативи.

A-Players: перша ліга

І, нарешті, A-Players, люди, які ідеально відповідають цінностям компанії і показують видатні результати. Одна така людина здатна вдесятеро збільшити продажі, домогтися сотень публікацій у провідних світових ЗМІ, укласти нові контракти і виштовхнути компанію на абсолютно новий рівень.

Саме завдяки A-Players - гікам, безумцям і геніям - відбуваються дивовижні відкриття, людство стає ближче до створення штучного інтелекту і освоює польоти в космос. Компанії, яким вдається зібрати таких людей, стають всесвітньо відомими й рухають світ до зірок.

Такі люди виділяються з загальної маси, їх важко не помітити. Для них чужі корпоративні інтриги, вони прагнуть оточити себе кращими без остраху, що ті займуть їхнє місце, чудово справляються з роботою, не соромляться брати на себе відповідальність у складних ситуаціях і пропонують нові ідеї з розвитку бізнесу.

A-Players не розуміють, як можна погано робити свою роботу і погано приживаються в "повільних" компаніях, які не ростуть або ростуть повільно. A-players нетерпимі до неефективності та не вживаються з неповоротким планктоном, часто намагаються позбавити організм від цього вірусу.

Зворотний бік медалі - цих людей мало, вони коштують дорого, хочуть рости разом з компанією експоненційно. Доведеться витратити чимало часу, щоб знайти A-player, умовити таку людину приєднатися до вашої команди, а потім її не втратити.

Я пишаюся тим, що більшості колективу GоIT притаманні якості A-Players: любов до справи, цілеспрямованість, самоорганізованість, орієнтація на результат, бажання розвиватися та вміння працювати в команді.

Як створити команду мрії і де шукати кращих людей

1. Мета. Поставте собі за мету на найближчий рік: укомплектувати свою команду кращими людьми, і почніть пошук підхожих кандидатів. Ми оголосили всередині компанії і на ринку, що ми завжди шукаємо талановитих людей і готові запропонувати їм особливі умови. Продовжіть пошук у соціальних мережах: створіть цікаву вірусну вакансію, попросіть лідерів думок зробити репост, напишіть в тематичні співтовариства і запитайте відомих фахівців у своїх сферах, кого вони можуть вам порекомендувати.

2. Рекрутинг. Рекрутинг повинен бути загальним завданням, а не тільки турботою HR-відділу. У нас, наприклад, кожен співробітник заточений на пошук А-Players та їх залучення в команду. Я виловлюю з натовпу добрих рекламних агентів, ввічливих і швидких касирів, тримаю в думці кращих фахівців.

3. Кадровий резерв. Менеджери компанії повинні завжди мати на прикметі як мінімум двох кандидатів на A-player.

4. Можна також пошукати нові кадри серед ваших постачальників або підрядників. Банально призначте і проведіть кілька зустрічей з кращими кандидатами, і запросіть їх працювати з вами. Не радійте, якщо вони одразу ж погодяться, але і не впадайте в депресію, якщо вони відмовлять. Що б не сталося, продовжуйте будувати унікальну корпоративну культуру в компанії і завжди продовжуйте підтримувати контакт і цілком можливо, ящо вони захочуть змінити роботу, то звернуться саме до вас.

5. І не забудьте скласти список С-Players вашої компанії і звільнити цих хлопців. Зробіть це прямо зараз.

ПІДПИШІТЬСЯ НА РОЗСИЛКУ ПОГЛЯДIВ   Андрій Пивоваров   ТА ЧИТАЙТЕ ТЕКСТИ ОБРАНИХ АВТОРІВ КОЖНОГО ВЕЧОРА О 21:00
     
Андрій Пивоваров
Андрій Пивоваров

СЕО та співзасновник освітньої компанії GoIT

Інші погляди автора
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її курсором та натисніть Ctrl+Enter

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.