13 грудня 2017, середа

Чого не розуміють держслужбовці

коментувати
Робота, за яку доручають оплату з державного бюджету, це така ж робота, як і на приватному підприємстві. Різниця – у публічності та громадських наслідки
Скільки себе пам’ятаю, розмови про політику відносяться до кола тем про погоду, про світське життя та інших тем - зв’язок, коли людям нема чого сказати один одному, вони лише познайомились та бажають краще познайомитись один з одним, або зняти напругу від паузи, що затягнулась. Дуже часто через розмови про політику люди висловлюють свої емоції та роблять проекції на власне життя. Політика – одна з найбільш привабливих сфер суспільного життя, та до ворожки не ходи, а дай лише поговорити! Але не будемо про побутове сприйняття, ним і без цього перевантажений інформаційний простір.

Державна служба – це не завжди влада, але ототожнення влади та політичної діяльності породжує навколо державної служби багато міфів та некоректних трактувань. Зараз в Україні відбувається реформування системи державної служби. Проте реформи не повинні обмежуватись заміною осіб, які займають політичні посади (міністри, заступники міністрів), а передбачають зміни на всіх рівнях. Саме про це і хочу поговорити.

Державна служба – це робота, така ж робота, як і в будь-якому приватному офісі. Держава в особі державних органів – роботодавець, який визначає первинні істотні умови трудового договору з державними службовцями. Потенційний службовець, у свою чергу, або погоджується на запропоновані умови роботи, або ні. Виникає достатньо дивна ситуація, коли громадяни обурюються принизливими умовами роботи на державній службі, але при цьому замовчують принизливі умови роботи, які пропонує приватний бізнес. Чомусь досі існує стереотип, що держава як роботодавець зобов’язана, а приватний бізнес – має право.

Державні органи, як і будь-яке підприємство, можуть і повинні переживати зміни та реорганізацію. Це нормальний процес розвитку. Інша справа, коли такі процеси прикриваються мішурою «реформування». Основна енергія громадського контролю та участі повинна направлятися не на боротьбу з чиновниками безпосередньо, а на боротьбу з можливостями чиновників зловживати своїми повноваженнями, джерелом чого, серед іншого, є складне та заплутане законодавство, а також безліч внутрішніх інструкцій, які для виконавців мають юридичну силу вищу за закон.

Державна служба – це робота, на яку людина добровільно погоджується. Ніхто нікого не примушує. Це особистий вибір службовця. Так склалося, що державна служба оплачується нижче за роботу в приватних компаніях. Але приватних компаній багато, а державний бюджет – один. Державна служба – гарний вибір для старту та розвитку кар’єри для молодого спеціаліста, завдяки чому можливо опанувати процедуру надання адміністративних та інших послуг, які надаються державними службовцями, а також отримати практичні навички вузького спеціаліста. Керівники середньої ланки державних органів та установ повинні будувати робочий процес таким чином, щоб враховувати високу вірогідність текучості службовців, а також розробляти системи мотивації , які ґрунтуються не лише на фінансових інструментах, щоб скоротити цю текучість. Не все вимірюється грошима. Використання інформаційно-комунікаційних технологій – відмінний спосіб модернізації підходу до трудових (службових) відносин.

Найгостріше питання – це небажання службовців, які довгий час знаходяться на своїх посадах, розвиватися, навчатися, адаптуватися під новий запит ринку. Але і йти зі своїх ненависних комірок також ніхто не поспішає. Надзвичайно небезпечно, що робота на державній службі сприймається як послуга державі, у негативному сенсі цього слова, та як спосіб заробітку через безвихідну ситуацію.

Завдяки державній службі у молодих та старших спеціалістів з’являється конкурентна перевага на ринку праці для приватних роботодавців. Не усім бути керівниками, реформаторами – управлінцями, повинні бути виконавці, які добре знають та поважають свою справу. Обличчя державної служби є спеціаліст у єдиному вікні.
Загалом, робота, за яку отримують оплату з державного бюджету, це така ж робота, як і на приватному підприємстві. Різниця – у публічності та суспільних наслідках, на відміну від приватних підприємств, а також у тому, що твоя діяльність відбувається у всіх на очах. Названа відмінність – у моральній площині, а не юридичній. Суспільні трансформації, що відбуваються сьогодні, - це можливість зробити свій особистий, практичний внесок до зміни машини державної служби та управління. Проте на це наважуються не усі, оскільки мало хто сприймає роботу на державу як роботу на звичайного роботодавця; багатьом продовжується вбачається таємна змова.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.