22 лютого 2017, середа

Ігри Газпрому з Турецьким потоком

коментувати
Росія жваво вчепилася за інцидент зі збитим літаком, як привід для припинення переговорів щодо Турецького потоку

Російський президент Володимир Путін 30 червня заявив, що він і президент Туреччини Реджеп Ердоган погодилися відновити двосторонні зв'язки між країнами. Після чого прем'єр РФ Дмитро Медведєв зазначив, що економічні санкції проти Туреччини «поетапно» скасовано.

Тим часом, плани щодо будівництва газопроводу по дну Чорного моря в обхід України – відомого як Турецький потік – як і раніше відстрочуються. Росія призупинила переговори щодо Турецького потоку після того, як 24 листопада 2015 року Туреччина збила російський літак на кордоні з Сирією. Спочатку планувалося, що 1100-кілометровий газопровід складатиметься з чотирьох ліній, розрахованих на транспортування 63 млрд кубометрів газу на рік. 16 кубометрів призначалися власне Туреччині, а решта 47 – йшли б у Європу. Поряд з Північним потоком новий газопровід скоротив би потребу Газпрому – головного енергетичного гіганта Росії – у використанні української газотранспортної системи для поставок «блакитного палива» на європейський ринок.

Керівник Газпрому Олексій Міллер раніше заявив, що очікує на рішення Європейської Комісії щодо їхньої позиції по турецькому трубопроводу, перш ніж починати обговорювати реалізацію проекту. Міллер повторив позицію Путіна, висловлену в грудні 2015 року. Відмова Єврокомісії ратифікувати планований раніше Південний потік була болючою для Путіна. «Єврокомісія повинна надати письмові гарантії того, що всі маршрути в Європу, в тому числі і можливий маршрут через Туреччину, не тільки є реалізованими, а й є пріоритетними, і Єврокомісія буде їх підтримувати. Ось, якщо турецькі партнери принесуть Газпрому такий папір з Брюсселя, ми будемо рухатися далі», - заявив російський президент.

Український маршрут, судячи з усього, буде використовуватися і далі

Проект будівництва газопроводу через Туреччину просувався насилу ще до інциденту зі збитим російським літаком. У вересні 2015 року заступник голови Газпрому Олександр Медведєв заявив, що проект скорочений до однієї лінії, яка покриє лише турецькі енергетичні потреби. «Ми з нашими турецькими партнерами вирішили, що спочатку будемо працювати над першою трубою, а потім подумаємо про решту», - заявив він. Будуть побудовані інші лінії, залежить від європейського попиту.

Туреччина вимагала знизити ціну на російський газ на 10,25%, однак Газпром відмовився підписати угоду. За словами заступника помічника міністра Туреччини з питань енергетики Сефи Садика Айтекіна, спір за ціною невирішуваний.

«Наразі ми не можемо просуватися в переговорах. Росія розглядає переговори між Газпромом і турецькою газовою компанією BOTAS про зниження ціни на газ як попередню умову для реалізації проекту Турецького потоку... Сторони не закінчили переговори, а заморозили їх».

Росія жваво вчепилася за інцидент з літаком, використовуючи його як привід для припинення переговорів, які так і не увінчалися успіхом. Як каже Агнія Коротич, старший науковий співробітник Atlantic Council, «можливо, Москва називає недавні тертя у відносинах з Анкарою як основну причину для призупинення проекту будівництва Турецького потоку лише для того, щоб зберегти обличчя та не визнати, що Росії буде складно профінансувати цей проект сьогодні».

Речник Газпрому Сергій Купріянов заявив, що компанія «відкрита для діалогу» за цим проектом, а Туреччина готова розморозити переговори. Проте, якщо не буде досягнуто прогресу з основних цінових питань, український маршрут, судячи з усього, буде використовуватися і далі. Здається, навіть Путін змирився з цим. На економічному форумі в Санкт-Петербурзі, який відбувся в середині червня, він, на відміну від попередніх офіційних заяв російської сторони, зазначив, що Москва не відмовлятиметься від українського маршруту.

Переклад НВ

Новое Время володіє ексклюзивним правом на переклад і публікацію колонок Джеймса Койла. Републікування повної версії тексту заборонене

Оригінал опублікований на Atlantic Council

Більше точок зору тут

Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.
ПІДПИШІТЬСЯ НА РОЗСИЛКУ ПОГЛЯДIВ   Джеймс Койл   ТА ЧИТАЙТЕ ТЕКСТИ ОБРАНИХ АВТОРІВ КОЖНОГО ВЕЧОРА О 21:00
     
Джеймс Койл
Джеймс Койл

Старший науковий співробітник Atlantic Council

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її курсором та натисніть Ctrl+Enter

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.