3 грудня 2016, субота

Навіщо насправді Росії Керченський міст

коментувати
На тлі сумарних втрат від анексії – прямих і непрямих – бюджет моста виглядає навіть відносно скромно

Reuters пише про те, що залізничний міст через Керченську протоку добудують пізніше, ніж планувалося. Поїзди підуть не раніше кінця 2019-го року – на рік пізніше перших автомобілів. Але в тому, що міст, швидше за все, добудують, сумніватися не варто, - пише журналіст Павло Казарін для Крим.Реалії.

Керченський міст – як Олімпіада в Сочі: не просто інфраструктура, а справжній імперський символ. Його зведення приречене продовжуватися, тому що мова не про логістику, а про доведення потужності. В рамках імперського підходу такі об'єкти міряють не бюджетною логікою, а «державною величчю».

В Україні прийнято зі скепсисом судити про перспективи цього транспортного переходу. Мулисте дно протоки змусить вбивати занадто глибокі палі. Сильна течія змусить витрачатися на зміцнення фундаменту. Хиткий ґрунт здорожить інженерне рішення в рази. Але все це не має особливого значення – Москва забирала в України Крим теж не в рамках арифметичної бюджетної логіки. Він був потрібен їй як доказ величі, а на тлі сумарних втрат від анексії – прямих і непрямих – бюджет моста виглядає навіть відносно скромно.

І в цьому сенсі Керченський міст нічим не відрізняється від ідеї проводити зимову олімпіаду в сочинських субтропіках. Так, дивно. Так, нераціонально. Але якщо потрібно буде – зроблять.

І всі розмови про те, що до 2019 року грошей на міст в бюджеті Росії може просто не вистачити – теж уразливі. Тому що вони не враховують головну деталь: перспективи добудови того чи іншого інфраструктурного об'єкта в Росії залежать від того, хто саме освоює виділені гроші.

Саме по собі скорочення бюджетного пирога зовсім не означає, що утиснення пропорційно торкнеться всіх, хто має до цього бюджету доступ. Зарплати, в першу чергу, ріжуть бюджетникам, але не силовикам. Скорочення дотацій стосується найбільш беззубих регіонів – і лише в останню чергу зачіпає північнокавказькі республіки. Так і у випадку зі «всесоюзними будівництвами» – заморожені будуть ті об'єкти, підрядники яких будуть володіти найбільш скромними лобістськими позиціями.

Керченський міст – як Олімпіада в Сочі: не просто інфраструктура, а справжній імперський символ

А Керченський міст будує компанія «Стройгазмонтаж», що належить Аркадію Ротенбергу. Того самого, який ще з радянських років займався дзюдо в одній секції з Володимиром Путіним, а в 90-ті був спаринг-партнером майбутнього російського президента. Його називають одним з найближчих друзів Путіна – і його мільярдні статки тому найкращий доказ.

Ця деталь біографії – найкращий доказ того, що 246-мільярдний проект мосту буде доведений до кінця. Тому що це не тільки імперський проект, а ще й персональний. Тому що освоєнням грошей займається старий товариш російського президента, який має безпосередній доступ до першої особи. І можна легко уявити, що в рамках бюджетної економії будуть обмежуватися будь-які інші будівництва – але тільки не те, яким займається людина, що падала на татамі від підсічок російського президента.

І в цьому Керченський міст схожий на всю історію анексії Криму. Ніякого бізнесу – тільки особисте.

Друкується з дозволу Радіо Свобода/Радіо Вільна Європа, 2101 Коннектикут-авеню, Вашингтон 20036, США

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.