24 червня 2017, субота

Від геніальності до тупості. Закони інвестування

коментувати
Як і життя, прибутковість акцій не буває рівномірною. Важливо не сплутати обвал акцій з тимчасовим спадом

Відносини між клієнтом і фінансовим менеджером – все одно що шлюб: навіть якщо ви зустріли правильну людину, це всього лише питання часу, коли у ваших стосунках настануть важкі часи, які випробують їх на міцність. Життя – це не рівна дорога; вона сповнена злетів та падінь. І падіння продемонструє, наскільки вірна пара одне одному.

Як і життя, прибутковість акцій не буває рівною. За останню сотню років середня дохідність становила близько 11% в рік. Але якщо ви будете перевіряти прибутковість щорічно, то показники будуть рівні чому завгодно, тільки не 11%. Ця цифра – поєднання абсолютно різнорідних показників, які, як правило, мають дуже мало спільного з тим, що в результаті виведуть як їх середнє арифметичне.

Побічні ефекти нелінійності поведінки акцій відображаються на доходах інвестора. Дослідницька фірма DALBAR проаналізувала історичні доходи фондів взаємних інвестицій і фактичний прибуток інвесторів, що вклалися у ці фонди. Результати виявилися вражаючими. Фондові інвестори десятиліттями отримували набагато менше, ніж демонстрували показники фондів, в які вони інвестували, і не на один-два відсотки, а значно.

Цивільному (непрофесійному) інвестору, як правило, непросто зрозуміти інвестиційний процес фондового менеджера. Часто показники виявляються єдиним, що можна оцінити об'єктивно, тому часто останні показники перекривають всі попередні обчислення. Інвестори порівнюють останні доходи своїх улюблених фондів взаємних інвестицій з доходами від фондів, в які вони вклалися. Якщо показники нового фонду краще, вони продають старі облігації та викуповують нові. Це часто призводить до того, що вони дешево продають і купують дорого.

У 1999 році фінансова преса писала компанії Баффета некрологи

Будь-який фінансовий менеджер, не важливо, керує він окремими рахунками або фондом взаємних інвестицій, змушений буде пережити періоди, коли він виглядає розумнішим, дурнішим, ніж насправді, тоді як весь цей час його IQ буде залишатися незмінним.

Коли ми здаємося розумнішими, ніж є насправді, нас не турбує, що клієнти про нас думають (хоча ми намагаємося злегка зменшити їх очікування щодо наших майбутніх геніальних ходів). У цей момент головне, про що ми турбуємося, це наша самооцінка: не можна, щоб успіх вдарив у голову і зробив нас надмірно самовпевненими.

У той же час, ми приречені рано чи пізно здатися і дурнішими, ніж ми є, – це тільки питання часу. І ось тоді настане момент перевірки відносин з клієнтом на міцність. Особливо якщо співпрацюємо ми не так давно, і у клієнта ще не було можливості переконатися в нашій геніальності.

Історично інвестування у вартість (купівля акцій, ринкова ціна яких нижча від їх внутрішньої вартості) працювало краще, ніж інші стратегії. Парадоксально, але своїм успіхом у довгостроковій перспективі ця стратегія зобов'язана тим, що в короткостроковій - її результати виглядають не дуже привабливо. Якщо якийсь метод дає стабільний результат, всі кидаються користуватися саме ним, і незабаром метод перестає працювати.

Згадані вище цикли «геніальності» та «дурості» належать не лише нам, простим смертним. Навіть Berkshire Hathaway Уоррена Баффета від них не застрахований. Наприклад, в 1999 році, коли фондовий ринок показав 21% зростання, акції Berkshire Hathaway подешевшали на 19%. У 1999 році фінансова преса активно писала компанії Баффета некрологи.

У 1999 році IQ Баффета раптово почав відставати від загальних по ринку на 40%. В той момент інвестори були в захваті від інтернет-акцій, які не приносили грошей, але повинні були мати велике майбутнє. Інвестори продавали «старі» акції, які тримав Баффет, щоб купити «нові».

Якщо до кінця 1999 року ви вирішили продати акції Berkshire Hathaway і купити акції компаній зі списку S&P 500, ви б прийняли найлогічніше рішення. І одночасно – зробили дуже велику, нехай і поширену, помилку. В наступні три роки Berkshire Hathaway подорожчала на 30%, тоді як S&P впали на 40%. За 1999 рік IQ Баффета залишався незмінним; по суті, вартість бізнесів, якими володіла Berkshire Hathaway, зросла на 0,5% в тому році. Але в 1999 увагу ринку було зосереджено на інших темах, тому Berkshire Hathaway недооцінили на 19%.

До чого я веду? Ми розглядаємо свої відносини з клієнтом, як партнерство. І для того, щоб це партнерство було успішним, клієнт і його фінансовий менеджер повинні навчитися бути «на одній хвилі» і підтримувати один одного - під час злетів та під час падінь.

Переклад НВ.

Текст публікується з дозволу автора.

Оригінал

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.