29 квiтня 2017, субота

Кінець влади нафти. Як Apple та Tesla змінять світ

коментувати
Прихід Apple в автомобільний бізнес скоріше за все буде успішним і стане потрясінням для індустрії

Після того, як я написав колонку про фінансові інновації в Apple, дізнався, що мобільні оператори Sprint, T-Mobile, а тепер і Verizon почали боротися за те, хто запропонує кращу угоду з iPhone. Чим би не закінчилася ця війна мобільних операторів, однозначний переможець буде один – Apple. А оператори зазнають втрат, оскільки скорочують свій прибуток, намагаючись перебити знижки противника.

Вони витратять мільйони доларів на рекламу, щоб переконати покупців прийти до них в магазини і придбати – вдумайтеся! – телефони компанії Apple. Якщо ж покупці віддадуть перевагу програмі Apple iPhone Upgrade, тоді виграш Apple буде ще значнішним. Тим часом 2015-й, ймовірно, стане роком, коли бізнеси AT&T і Verizon в США перейдуть від зростання до занепаду.

Ще одне спостереження з приводу Apple: бренд цієї компанії виходить за межі технологічності та крутості. За роки компанія також придбала неймовірний рівень довіри з боку своїх клієнтів. Я можу згадати тільки одну компанію, якій вдалося домогтися порівняних результатів: Amazon.com. Amazon зробила покупки онлайн легкою та приємною справою, її служба підтримки працює, як годинник, і компанія веде чесну цінову політику. Зрештою, вона дозволяє іншим підприємцям користуватися своїм сайтом і навіть готова сама доставляти товари.

70% нафти йде на автомобілі. Уявіть, що буде, коли потреба в ній відпаде

Довіра до Amazon така, що більшість людей навіть перестали порівнювати ціни. Вони не обтяжують себе пошуком товарів через Google (це, до речі, погана новина для Google), і йдуть безпосередньо на сайт Amazon. Нещодавно я заплатив за товар на Amazon на кілька доларів більше, ніж на іншому сайті, тому що був упевнений – якщо мені знадобиться його повернути, жодних проблем не виникне.

Такий рівень довіри перетворює Amazon і Apple в так звані «платформи» та гарантує успіх майже будь-якого продукту, за який вони візьмуться. Коли в 2019 році Apple випустить власний автомобіль, компанія відразу ж відхопить непропорційно великий сегмент автомобільного ринку – виключно через наявну до неї довіру.

До того моменту, як моя молодша дочка Міа Сара, якій скоро виповниться два роки, навчиться водити, автомобілі з двигунами внутрішнього згорання, швидше за все, перетворяться на музейні експонати, як у свій час Ford Model T. Я зрозумів це, відвідавши магазин Tesla і помилувавшись силовим агрегатом електрокара, який схожий на скейтборд і складається, по суті, з плоского шматка металу, де знаходиться батарея, чотирьох коліс та електричного двигуна розміром з великий кавун. Ось і все: в автомобілі Tesla всього 18 рухомих частин, тоді як у автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння їх кількість доходить до сотень, якщо не тисяч. Потішно те, що в цих автомобілях навіть електроніки більше, ніж у Tesla.

Ще одна цікава особливість електромобілів – те, що вони, по суті своїй, майже не відрізняються від смартфонів. Ціни на смартфони значно знизилися з роками, тому що їх компоненти стали повсюдними та комерційними. За винятком шин, майже всі елементи машин з двигунами внутрішнього згоряння у різних фірм унікальні і не взаємозамінні. Таким чином, можливість автоматизації автомобільної індустрії дуже обмежена. А ось простота електромобілів і прихід в індустрію, крім Tesla, також і Apple, швидше за все, призведе до поступового зниження цін.

Подумайте: вісім років тому світу був презентований iPhone. Ніхто тоді й подумати не міг, що смартфони дозволять створити сервіс Uber, через яку без роботи опиняться таксисти по всьому світу. А наслідки розширення ринку електромобілів будуть ще масштабнішими. Apple не перевантажена стереотипами, які засіли в мозку традиційних виробників автомобілів, а тому зможе створити щось принципово нове і вразити споживачів по всьому світу.

Бензин можна робити тільки з нафти, а от джерела електрики куди більш різноманітні: природний газ, вугілля, атом, вітер, вода, нафта (і це ще не весь список). 70% нафти йде на автомобілі та вантажівки. Уявіть, що буде, коли в ній відпаде потреба – в США можуть навіть забути, як вимовляється назва «Саудівська Аравія», а Близький Схід зміниться назавжди.

Можливо, Apple не зможе презентувати свій автомобіль вже в 2019 році, але прихід компанії в автомобільний бізнес напевно буде успішним і стане потрясінням для індустрії.

Більше точок зору тут

Текст публікується з дозволу автора.

Оригінал

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.