11 грудня 2016, неділя

Apple готується до захоплення нової сфери

коментувати
Компанія може мислити нестандартно, тому її електромобіль перетворить життя нинішніх автовиробників на жах.

Говорячи про компанію Apple, я завжди намагаюся розділяти себе як інвестора і себе як споживача. Коли я пишу або розповідаю про гаджети Apple, то завжди неймовірно захоплююся. Я тільки що придбав iPhone 6s і показую його всім підряд, тому що перебуваю в повному захваті від нової функції Live Photo.

А ось інвестувати в компанію Apple зараз складніше, ніж два роки тому. Коли капіталізація Apple була набагато нижче, я не був так упевнений в майбутньому компанії і її нових продуктах, тому що акції були відчутно дешевше. Сьогодні це більш складні акції, ніж раніше, тому що від її майбутніх продуктів буде залежати дуже багато чого, а сама компанія оцінюється дуже дорого.

Мене турбує відносно Apple коефіцієнт генерування доходів компанії: за останній рік продажі iPhone зросли вертикально, і цілком можливо, що це вплине на майбутні продажі (в бік скорочення). Тому, коли люди кажуть, що коефіцієнт генерування доходів Apple складе $9-10, я віддаю перевагу давати більш низьку оцінку, так як є ризик, що майбутні продажі виявляться нижче.

Але у Apple є одна риса, яку люди часто не помічають: це вбудована гарантія постійного доходу. Саме це переконало мене в свій час інвестувати в Apple. Справа в тому, що, якщо ви купили iPhone, це гарантує, що ваш наступний телефон теж буде виробництва Apple – через репутацію бренду, через екосистему Apple та інше. Це дає гарантію нових доходів, адже кожні два роки споживачам доводиться купувати новий телефон.

Apple – це не тільки гучний бренд, це ще й компанія з виробництва висококласного ПЗ

Крім того, як інвестор (та й просто як людина), я дуже хочу подивитися на автомобіль Apple. Думаю, компанія зможе змінити автомобільний ринок так само, як і ринок мобільних телефонів кількома роками раніше.

По суті, конструкція електричних машин дуже проста, так що головне, що виробляє Тesla, яка поки що є лідером на ринку електромобілів – це батарейки та програмне забезпечення.

Ну а Apple – це не тільки чудовий бренд, це ще і компанія з виробництва висококласного ПЗ, яка, до того ж, знає про батареї дуже багато. Думаю, оскільки ресурс Apple практично необмежений ($150 млрд чистого грошового доходу і близько $50 млрд припливу щорічно), вона може відчутно прискорити розвиток індустрії електромобілів і дати компанії неймовірні конкурентні переваги – не в порівнянні з Tesla, але в порівнянні з іншими виробниками автомобілів, оскільки Apple ніколи не виробляла автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння.

Дозвольте пояснити свою думку. Коли Apple представила свій iPhone, в Nokia подивилися на нього і вирішили «Все зрозуміло. Ми знаємо, яким має бути новий смартфон». У них вже були роки досвіду. Вони знали про мобільні телефони набагато більше, ніж Apple.

Але замість того, щоб придумати дійсно новий смартфон, вони взяли операційну систему iPhone, спробували зробити її «розумнішою» і провалилися з тріском. Точно так само в General Motors спробували конкурувати з Tesla, додавши до звичайного Шевроле електромотор.

Apple ніколи не робила машини з двигунами внутрішнього згоряння, у неї немає тисяч інженерів, які цим зайняті. Тому Apple може мислити нестандартно, як і Tesla. Думаю, не в найближчі кілька років, але в довгостроковій перспективі Apple перетворить життя нинішніх автовиробників на жах.

Текст публікується з дозволу автора.

Повну версію інтерв'ю Віталія Каценельсона читайте на сайті fool.com

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.