8 грудня 2016, четвер

Головна небезпека запропонованих змін до Конституції

коментувати
Насторожує, що в теперішній редакції Конституції є перелік регіонів України, які входять до складу держави, а в запропонованих змінах їх вже немає

Скільки існує Конституція України, стільки ж навколо неї відбуваються танці з бубнами. Кожна нова команда, отримавши владу, намагається переписати основний закон нашої країни під свої інтереси. Це кожного разу видається за важливі реформи. Мотивуючи тим, що Конституція наразі погана і неефективна, політична еліта похапцем переписує і нахрапом приймає зміни. Потім нас всіх переконують, що от уже зараз в нас найкраща в світі, найефективніша Конституція в світі. Кожного разу це все базується на брехні.

Зараз відбувається те саме: абсолютно непрозорий процес створення чергових змін до Конституції України. То є особливий статус Донбасу, то його немає; таких спірних моментів дуже багато. А є одна, головна проблема: Конституція у статті 157 частині 2 чітко говорить: "Конституція України не може бути змінена в умовах воєнного або надзвичайного стану."

Ми пам’ятаємо, що нам не можна вводити воєнний стан, адже тоді країні не дадуть фінансову допомогу, безвізовий режим з ЄС і ще багато іншого. І що в нас антитерористична операція, яка триває вже півтора року. А наслідком цієї операції стали шість хвиль мобілізації населення, організація добровольчих батальйонів – де ще у світі з організованими терористичними угрупованнями воюють добровольчі батальйони; тисячі загиблих патріотів, а тепер ще й зміни до Конституції, які надають цим терористичним угрупованням додаткові можливості.

Про це говорять і судді Конституційного суду України. Вони попереджають і про ризики, пов'язані з неможливістю зміни Основного закону під час фактичної війни, і наголошують на комплекси заходів в примітках до пункту 11 Мінських домовленостей, які передбачають прийняття не просто законодавства, але законодавства, яке відповідає певним вимогам та критеріям, зокрема мовне самовизначення, відмова від будь-яких форм переслідування, вплив місцевого самоврядування на формування міліції, судової влади та прокуратури та інше. Нормативізація подібних вимог в законі призведе до їх відвертої суперечності з нормами Конституції України, які регулюють аналогічні суспільні відносини. Та багато інших застережень.

Нам не можна вводити воєнний стан, адже тоді країні не дадуть фінансову допомогу та безвізовий режим з ЄС

Насторожує, що в теперішній редакції Конституції є перелік регіонів України, які входять до складу держави – АРК, 24 області, Київ і Севастополь, а в змінах, які пропонує президент, їх вже немає.

Також для мене є дуже симптоматичним той факт, що Юрій Шухевич проти змін до Конституції і назвав ці зміни зрадою національних інтересів, а Опозиційний блок повним складом проголосував «за».

Що стосується розхваленої децентралізації – вона нам потрібна. Але нам потрібна справжня децентралізація, а не фікція, як це пропонується нині. Багато положень у законопроекті, навпаки, спрямовані на централізацію.

Окрім призначення перфектів, які контролюватимуть ситуацію на місцях,  президент отримує можливість припиняти повноваження рад, якщо вони, на його думку, виходять за рамки повноважень. І призначати тимчасового державного уповноваженого, до рук якого переходить вся виконавча влада. Наразі можливості припинення повноважень місцевої чи обласної ради не має ніхто, навіть народ, який обирає. І наділити цими повноваженнями хочуть не народ, який є єдиним джерелом влади, а президента. Чи це не дивно?

Що робити? Нам потрібен діалог з громадськістю. Влада повинна усвідомити, що відсутність сильного і ефективного громадянського суспільства лише шкодить побудові сильної держави. Важливо вибудувати систему державної влади, за якої кожна людина відчуватиме свою важливість у керуванні країною, братиме участь в прийнятті рішень. Створити те, що називають ефективне громадянське суспільство. Відсторонюючи громадян від участі в процесі будівництва держави, можновладці ризикують втратити і владу, і країну. Тоді хаосу нам не минути.

Що ще є досить симптоматичним так це той факт, що в Раді фактично з’явилася нова коаліція і нова опозиція. Більше року тому, одразу після Майдану, говорили, що боротьба з тиранією породжує іще більшу тиранію.  Здається, саме це зараз і відбувається.

ПІДПИШІТЬСЯ НА РОЗСИЛКУ ПОГЛЯДIВ   Павло Хазан   ТА ЧИТАЙТЕ ТЕКСТИ ОБРАНИХ АВТОРІВ КОЖНОГО ВЕЧОРА О 21:00
     
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її курсором та натисніть Ctrl+Enter

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.