4 грудня 2016, неділя

Найбезглуздіше питання на цих виборах

коментувати
Немає жодних "нових" технологій. Є люди, охочі отримати владу, а є люди, які можуть цю владу їм дати своїм голосуванням

Кожні вибори повторюється одне і те ж - дзвонять журналісти з проханням дати коментар і задають одне й те ж питання: «А які нові політичні технології використовуються на цих виборах?»

Друзі мої, журналісти та їх редактори, це питання некомпетентних ідіотів. Немає жодних "нових" технологій. Тисячоліття технологія одна. Є люди, охочі отримати владу, а є люди, які можуть цю владу дати їм - своїм голосуванням, підтримкою чи участю.

Перші переконують других, що саме вони цього заслуговують. Переконують словами, текстами, картинками і своїми діями. Ті, хто називає себе політиками, зустрічаються з народом, виборцями, підданими, шлють їм послання, здійснюють вчинки і організовують події.

З часом змінюються лише технічні засоби донесення інформації. Точніше, навіть не змінюються, а додаються нові. При цьому старі нікуди не зникають, залишаючись в арсеналі політтехнологів. Мови, мітинги, дебати, плакати, листівки, телевізійна та зовнішня реклама, газети, статті і т. п. З новенького - років десять тому з'явився інтернет, і з кожним роком стає все більш впливовим. В Україні сьогодні його за ступенем ефективності все ще випереджає телебачення, але скоро воно поступиться пальмою першості інтернету.

З часом змінюються лише технічні засоби донесення інформації

На запитання «Що нового винайшли на чергових виборах»» так і хочеться відповісти: знаєте, якщо раніше ми в основному доносили інформацію виборцю через його очі, вуха і підключаючи його до наших дій (наприклад, звали на суботник або вручали йому грошові знаки), то зараз, нарешті, відкрита абсолютно нова технологія впливу. В дупі у кожної людини, виявляється, є роз'єм для кабелю. І якщо до нього підключитися, то можна буде качати йому потрібну інформацію відразу через цей вхід, минаючи інші. Дуже зручно. Тепер штаби в терміновому порядку підбирають конфігурацію роз'єму і типи кабелів.

Добре, а все ж, що змінюється від виборів до виборів? Змінюється ситуація в країні. Настрої виборців. Теми партійної реклами. І саме про це треба питати, обговорювати, дискутувати. І про те, як свій політичний зміст, якщо він, звичайно, є, різні політики і партії упаковують. Ті самі рекламні фішки, які вигадують в партійних штабах, щоб посилити свої послання для виборців.

І то, якщо покопатися в архівах, нові ідеї у політичній рекламі виявляться добре забутими старими, вже десь колись випробуваними. Просто у основної маси людей дуже коротка пам'ять. Так, наприклад, на цих виборах київського міського голови і депутатів Київради одна політична сила використовує гасло і риторику, яка в 2008-му вже була використана іншою політичною силою - практично один в один. І це в одному і тому ж місті та в одному і тому ж політичному просторі України. І нічого - лідер цієї сили говорить, що не пам'ятає тієї колишньої компанії 2008-го, хоча вона була досить гучною і з наслідками для Київради. Може, він у 2008 році не жив у Києві? Або був ще далекою від політики дитиною? Чи політтехнологи, які працювали над його компанією, просто полінувалися вивчити історію київських виборів? А ви кажете, що нового на виборах? Нічого.

Текст публікується з дозволу автора.

Оригінал

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.