21 вересня 2017, четвер

Новий світ середнього класу

коментувати
Нова платформа розкриває потенціал, що дозволяє нам "бути людьми, якими ми хотіли"

Близько десяти років тому в Каліфорнії з'явилися дві нові платформи. Одна з них: Uber - дозволяла за допомогою телефону викликати таксі, звертатися до водія, оплачувати поїздку і оцінювати її. Компанія розрослася як на дріжджах, оскільки водієм таксі міг стати хто завгодно. Але Uber чітко визначив наступну і головну мету: безпілотні автомобілі.

Друга називалася Airbnb. Вона створила настільки ефективну платформу довіри, що люди по всьому світу з її допомогою готові здавати порожні квартири незнайомцям.

Поки Uber прагне до самокерованих автомобілів, у Airbnb інша мета: створити те, що я називаю самозайнятими людьми.

Тому не здивуюся, якщо через п'ять років Airbnb стане не просто найбільшим сервісом оренди житла, а й найбільшою платформою з працевлаштування. Ви правильно прочитали. Компанія потихеньку розширювала свою платформу, даючи можливість людям перетворити їхню пристрасть на професію, таким чином збільшуючи кількість самозайнятих людей.

Не хвилюйтеся: у мене немає акцій Airbnb (якби ж то!). Але я стежив за компанією майже з самого початку, завдяки спілкуванню з її засновником і CEO Брайаном Ческі. І я хочу звернути на неї вашу увагу, оскільки вона є частиною відповіді на одне з найважливіших і найбільш неприємних питань сучасності: чи відберуть машини і роботи роботу у людини?

Майбутнє належить спільнотам, які навчаються використовувати свої унікальні риси, ремесла і таланти

Відповідь така: тільки якщо ми їм дозволимо. І Airbnb створює платформу, яка цього не допустить. Ідея компанії починала з людей, які здавали в оренду кімнати в своїх квартирах. У них була можливість спілкуватися з клієнтами і говорити: "Ей, сподіваюся, вам сподобається кімната. До речі, я до того ж відмінний кухар, хочете, щоб я приготував для вас вечерю?" Або: "Я історик-любитель, хочете, щоб провів вам екскурсію містом?". Тепер ця тенденція набирає обертів.

"Ми створили сад і посадили одну рослину - тоді це було спільне проживання, - пояснив Ческі. - Тепер ми намагаємося зрозуміти, що ще може рости в цьому саду".

Ось, наприклад, є Luca & Lorenzo. Вони використовують навмисно ламану англійську: "Ми на 100% любителі італійської кухні. Ми з дитинства звикли готувати з нашими бабусями. І ми зберегли нашу пристрасть, створивши компанію Lovexfood".

За $152 з людини вони відвезуть сімох людей у Флоренцію в подорож, щоб "приготувати з нуля пасту в лісі за містом" в "старому будинку, оточеному садом з ароматними рослинами. Ми зараз між пагорбами, де виробляється знамените вино К'янті".

У Дубліні за $85 з людини Джон покаже вам, як робити фото при слабкому освітленні, а ввечері проведе екскурсію найцікавішими місцями міста до його студії, де він "допоможе відредагувати ваші фотографії, піднявши їх на новий рівень для соцмереж і друку".

У Лондоні за $84 з людини ви можете за три години створити єдиний у своєму роді капелюх з допомогою професійного дизайнера капелюхів Сари, використовуючи "набір з пір'я, квітів, мережива і тюлю". Включено "традиційний англійський сніданок з канапе і тістечками".

За $35 з людини Лі Марвін влаштує в Гавані для п'ятьох людей товариський баскетбольний матч три на три. 18 липня на сайті написала "Христина": "Я підбила на це свого сина-підлітка, і це стало одним з кращих заходів за поїздку. Він  мав закінчитися о 8 вечора. Але він відчував, що йому так раді, що разом з бандою Лі Марвіна гуляв ще кілька годин після матчу. Вони говорили про життя один одного, жартували, говорили про спорт і дійсно прив'язалися один до одного ". І це непоганий спосіб заробити кубинцеві $175 за ніч, мінус комісія Airbnb.

А за $37 Некі проведе чотиригодинний тур по Лісабону та покаже "місто очима іммігранта з Африки. Ви дослідите вплив африканського континенту на місто і відвідаєте місця, де живуть, працюють і грають африканці". Сам Некі з Того, і він любить історію.

Не дивно, що частина сайту Airbnb з "досвідами" за рік зросла в десять разів.

Коли туристи приїздять до країни, вони намагаються зрозуміти культуру, відвідуючи музеї і дивлячись на "мистецтво мертвих", відзначає Ческі. "Чому б не навчитися робити мистецтво самостійно, вчитися у живих художників цієї культури і зануритися в світ мистецтва? Цей досвід ви зможете забрати з собою".

Ческі вірить, що в цьому напрямку у Airbnb набагато більше потенціалу, ніж у спільного використання житла. І я з ним згоден.

"Найбільший актив у житті людей - це не їхній будинок, а їхній час і потенціал - і ми можемо його розблокувати, - говорить він. - У нас є будинки, які не використовуються, і у нас є таланти, які не використовуються. Замість того щоб запитувати, яку нам будувати нову інфраструктуру, чому б не подивитися, які бажання ми можемо використовувати? ми можемо таким чином посилити економічну активність, відкривши можливості для мільйонів підприємців".

У США, однак, занадто сильний страх і не розвинена уява в питаннях робочих місць - тому що "всі зосереджені на речах, які відходять, - вважає Ческі. - А нам потрібно зосередитися на тому, що приходить. Невже ми дійсно думаємо, що живемо в першу епоху, коли залишаться тільки речі, створені машинами, а не іншими людьми? Звісно, ні. І це не кажучи про історії людей".

Дійсно, краса цієї епохи полягає в тому, що вам не потрібно чекати, поки Ford прийде до вашого міста з автозаводом на 25 тисяч осіб. У будь-якому разі, на цій фабриці зараз 2,5 тис. роботів і тисяча людей. Майбутнє належить спільнотам, які навчаються використовувати свої унікальні риси, ремесла і людські таланти.

В Луїсвіллі, штат Кентуккі, немає Ейфелевої вежі, але є дивовижні винокурні, де виробляють бурбон, який є скрізь. А це створює безліч можливостей для туристичного бізнесу.

Можливо, це єдина відповідь для середнього класу в питанні пошуку роботи? Звичайно, ні. Єдиної відповіді немає. В цьому і сенс.

Ми маємо зробити 50 речей, щоб відтворити цей середній клас 50-х і 60-х років, і платформи на кшталт Airbnb - лише одна з них. Але те, скільки людей відчувають радість і заробляють на своїх захоплення, надихає.

"Турист - це людина, що робить те, чого ніколи не роблять місцеві, - каже Ческі. - Airbnb дозволяє приїжджим жити як місцеві - навіть якщо вони тільки гості, в процесі вони збагачують місцеву громаду і дають роботу. І будь-яке місто може зіграти.

Як підсумовує Ческі, велика частина того, що в минулому робили компанії, було "розблокуванням природних ресурсів для створення необхідного нам матеріалу". Сьогодні нова платформа розкриває потенціал, що дозволяє "бути людьми, якими ми хотіли".

Переклад НВ

Новое Время володіє ексклюзивним правом на переклад і публікацію колонок Томаса Фрідмана. Републікація повної версії тексту заборонена

Оригінал

Більше поглядів тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.