8 грудня 2016, четвер

Три горішка для Оскара

коментувати
Оскарівські кіноакадеміки – як депутати Верховної Ради, весь час хочеться проголосувати замість них

І там, і там засідають люди заслужені і успішні, але часто йдуть врозріз зі здоровим глуздом: тільки відвернешся на секунду, а вже щось не те. І начебто життя твоє від їх голосів не сильно-то і залежить, а все одно стежиш за врученням із завмиранням серця.

Ось і цьогорічний «Оскар» гранично здивував вибором найкращого фільму. Ну буде зайвий привід переглянути «Легенду Г'ю Гласса» з «Божевільним Максом» років через десять і запитати себе: «А хто тоді «Оскара» взяв, не пам'ятаєш?» Більшість основних претендентів головної кінопремії світу ми давно розглянули в щотижневому огляді, але вистачає і лауреатів, позбавлених нашої уваги. Почнемо відновлювати справедливість.

«Кімната» - Брі Ларсон, найкраща жіноча роль

За оцінками всіх серйозних експертів Ларсон перемагала без шансів для суперниць. До цього моменту актриса отримала за найкращу роль премії американської гільдії кіноакторів і британської академії, а також Золотий Глобус, кажучи мовою футболу, винесла всіх в одну хвіртку.

Отже, сімнадцятирічна американка потрапляє у секс-рабство до якогось реднека. Через два роки народжує сина, разом з яким живе ще п'ять років в крихітному гаражі. Він же – Кімната. Фабула говорить про те, що такий фільм краще відкласти на потім (серце-то не гумове), але одностайна оцінка всіх професіоналів зобов'язує.

Найголовніше - не повторюйте мою помилку, не дивіться трейлер! Краще зберіться з силами і подивіться фільм, не заглядаючи в спойлерну критику. Він в'язкий та важкий, він буквально виштовхує глядача перші півгодини, але він настільки реалістичний і чесний зі своєю історією, що це повертається сторицею.

Ірландсько-канадський продакшн бюджетно правдивий, для люблячих інвестиції в мистецтво американців додали б вертольотів, ще більше преси і вбили б історію сиропом. Окремого браво заслуговує гра маленького Джейкоба Трембле. Він, до речі, вручав одну зі статуеток разом з ще одним диво-вундеркіндом Абрахамом Атта з "Безрідних звірів".

В сумі: підсудний вагається з оцінкою. Важкий щирий фільм. Дуже схоже на правду. Історія закручується, пружина стискується і ось вже тобі нема чим дихати.

«З машини» - найкращі візуальні ефекти

Переможцю цієї номінації вдалося випередити чотири суперфільма – «Легенда Г'ю Гласса», «Божевільний Макс», «Марсіанин» і «Зоряні Війни». Вибір кіноакадеміків у черговий раз здивував, мабуть, вони вирішили відзначити хороший фільм бодай чим-небудь, хоч і спецефектами. Яких у цій фантастиці не так і багато. Так, все намальовано достовірно, але обсяг робіт і масштаб реалізованого, м'яко кажучи, не вражає. Ну не на «Оскар» намальовано, при живих «Зоряних війнах» у номінації!

Хоча сам фільм зовсім непоганий: троє героїв 2015 року (Донал Глісон, Алісія Вікандер і Оскар Айзер) грають етюд для трьох з половиною персонажів в науково-фантастичному сеттінгу. Господар головного пошуковика планети (привіт Сергію Бріну) запрошує підлеглого в будиночок в горах для того, щоб той перевірив новий винахід, дівчину-робота на проходження тесту Тьюрінга. Інакше кажучи, перевірити комп'ютер на жвавість розуму.

Сюжет – класичний, як для фантастики. Ті, хто вирішить, що нас чекає лавсторі, вже можуть взяти з полиці по пиріжку. Але головний тест на жвавість розуму проходить сценарист і режисер (дебютант!) фільму Алекс Гарленд. Добре розказана історія. Сім загалом, вісім для цінителів жанру.

«Дівчина з Данії» - Алісія Вікандер, найкраща жіноча роль другого плану

Вікандер впевнено дереться вгору - ось і «Оскар» в двадцять сім років! Як і в попередньому фільмі, Алісія класно грає у висококласному кіно, але сама історія першої операції по зміні статі мене не надихнула. Знаю, що жлоб. Соціальний запит на ангелізацію подібних історій є і його не перемогти, але як плескати в долоні, коли не співчувається?

Режисер Том Хупер п'ять років тому отримав «Оскар» за постановку «Король мовить!», справу свою знає. Фільм розповідає історію данського художника Ейнара Вегенера, він же Лілі Ельба. На початку тридцятих років минулого століття він вирішив змінити стать. І змінив. А Віландер грає дружину головного героя, яка підтримала його на тернистому шляху. Знову важко з оцінкою, не моє кіно.

Мені так хотілося, щоб статуетку за другий жіночий план отримала Дженніфер Джейсон Лі з «Мерзенної вісімки», але «Оскар» такий «Оскар». А Вікандер піде дуже далеко, вона вже знялася в ролі дівчини Борна, такими темпами наступний Бонд буде теж її.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.