20 листопада 2017, понеділок

Спізнілі санкції України. Навіщо вони потрібні

коментувати
І наші правоохоронні органи, і бюрократична машина працюють повільно і неефективно. Останній приклад - рішення про санкції проти Росії з колосальним запізненням

Україні час вчитися діяти швидше і ефективніше. Справи проти людей, які займалися рейдерством, крадіжками з бюджету та іншими фінансовими злочинами за Януковича, відкриваються тільки зараз, хоча це потрібно було зробити ще минулого року.

Другий приклад – слідство по Майдану. Так, існують об'єктивні проблеми, і всі розуміють, що провести швидке і повноцінне розслідування неможливо, але воно все одно тягнеться надто повільно.

І наші правоохоронні органи, і бюрократична машина в цілому працюють повільно і неефективно. Останньою демонстрацією цієї неефективності стало прийняття рішення про санкції проти Росії з колосальним запізненням.

Окрім того, сам список складений не кращим чином: у нього входять і представники сепаратистів, і люди, які давно працюють проти України, причому відверто. Санкції проти них треба було ввести набагато раніше.

Оголошувати санкції недостатньо. Їх потрібно вводити оперативно

Ну а у деяких випадках, коли йдеться про західних громадян, зокрема, про парламентарів, потрібен інший підхід. Зараз у ПАРЄ виникла дискусія по цьому питанню. Мені здається, коли парламентарії, зокрема, російські, безпосередньо причетні до порушення міжнародного права – ініціювали які-небудь дії по анексії Криму або підтримці сепаратистів, це, очевидно, є загрозою національним інтересам України.

Але при цьому ми повинні залишати можливість для переговорів з тією ж Росією. У нас навряд чи можуть бути зараз які-небудь серйозні, я вже не кажу конструктивні, контакти з російською Держдумою, але певні зв'язки на різних рівнях, окремих майданчиках повинні зберігатися. Ми не повинні повністю перекривати всі канали спілкування.

Крім затягування, була здійснена ще одна помилка: перед оголошенням санкційного списку слід зв'язуватися з відповідними інституціями і попереджати про можливі наслідки дій їхніх співробітників. Наведу простий приклад: якщо депутат європейського парламенту їде у Крим чи Донбас, це, зрозуміло, його особисте рішення. Але ми повинні інформувати його самого і парламент (причому не у форматі простої заяви, а шляхом складання офіційного повідомлення), що його дії завдають шкоди національній безпеці України, несумісні з міжнародним правом і можуть мати відповідні наслідки. Якщо, всупереч попередженню, він все одно поїде, його включення до санкційного списку ніхто не зможе заперечити. Така тактика була б правильною і чесною.

Оголошувати санкції недостатньо. Їх потрібно вводити оперативно, використовувати для захисту наших інтересів і безпеки, але потрібен і попередній режим попереджень, який вводився б до офіційного оголошення санкцій.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.