23 червня 2017, п'ятниця

Як Україні використовувати Євробачення проти Росії

коментувати
Про Україну мало знають у світі, що зробило країну вразливою для інформаційної війни з боку Москви. Але ситуацію можна поліпшити. За допомогою Євробачення

Перемога Джамали означає, що наступного року Україна прийме у себе головний пісенний конкурс Європи. Ці хвилюючі новини викликали бурхливі дискусії, яке ж місто удостоїться честі стати господарем Євробачення. В якості альтернативи Києву називаються Львів, Дніпро, Одеса, Черкаси та Херсон. Остаточно питання вирішиться за підсумками змагання.

Незважаючи на жваві суперечки, мало хто сумнівається в результатах. Київ як і раніше залишається королем. Найімовірніше, через 11 років українська столиця знову буде приймати Євробачення. У 2005 році дебют України як господарки заходу був визнаний успішним як всередині країни, так і за її межами. Тоді на адресу країни прозвучали чи не перші захоплені відгуки. Тепер же Україні варто зробити ряд важливих уроків з досвіду проведення конкурсу у 2005 році та врахувати їх при підготовці до Євробачення-2017.

До 2005 року українці, здається, не до кінця розуміли суть конкурсу. Лише небагато розуміли, чого чекати. В чому помилка? Наприклад, деякі київські підприємці готувалися, судячи з усього, до чогось на зразок великого спортивного чемпіонату. Готелі, ресторани і бари ввели спеціальні пропозиції і розраховували на орди прибуваючих гостей. Виробники сувенірів створили цілі лінійки пам'ятних товарів. Але більша частина цієї продукції все ще продається на Майдані і Андріївському узвозі.

Кожен день потрібно наповнити різними заходами, щоб продемонструвати: у нашій країні є все

Іншими словами, головний пісенний конкурс Європи не приваблює тисячі фанатів. Це не Чемпіонат світу з футболу і навіть не Олімпійські ігри. Прихильники Євробачення, як правило, не з'їжджаються в країну проведення заходу. Прибуває лише невелика група баляндрасників, любителів кітчу, які сприймають це як можливість повеселитися.

Таким чином, для України головними гостями Євробачення-2017 стануть сотні іноземних журналістів, акредитованих на захід. Більшість з них прибудуть в країну на весь тиждень для того, щоб зробити цілий ряд публікацій, в тому числі на інші теми, щоб виправдати витрачені тут кошти. Цей прес-пул – відмінна можливість продати себе міжнародній аудиторії. Україна завжди страждала від браку уваги світових ЗМІ. Для іноземців вона як і раніше оповита мороком, оскільки, як правило, країні гарантована згадка в пресі лише на тлі жахливих або трагічних подій.

Але російська гібридна війна, яка триває вже два роки, все змінила. Україна вперше опинилася в центрі міжнародної уваги. Правда, зовсім не з тих причин, з яких хотілося б. Не хочу здатися легковажним, однак статус хедлайнера, що раптово звалився на Україну, не приніс їй піар-успіху. Навпаки – відлякав туристів та потенційних інвесторів.

Крім безпосереднього висвітлення конфлікту в Донбасі і більш широкої геополітичної кризи, спровокованої ним, більшість новин про Україну досі крутяться навколо огидних прогулянок по зоні відчуження Чорнобильської АЕС, не менш песимістичних матеріалів про СНІД і туберкульоз, пошуку наречених через інтернет і парламентських чвар. Звичайно, це важливі теми, але навряд чи вони цілком представляють сучасну Україну.

Євробачення ж приведе в країну сотні напіввільних міжнародних журналістів. Українська влада повинна поставити перед собою завдання засліпити їх неймовірною кількістю позитивного контенту. Кожен день потрібно наповнити різними заходами, щоб продемонструвати, мовляв, у нашій країні є все: від визначних пам'яток і дизайнерів до сільськогосподарських багатств і ІТ-індустрії. Треба посадити кореспондентів в найбільший у світі вантажний літак «Мрія» і дати можливість політати на легенді міжнародної авіації. Прокатати під вітрилом по київському морю, звозити на пікнік в сміховинно показушну резиденцію Януковича в Межигір'ї. Ночами на центральних пляжах столиці повинні гудіти вечірки, куди пресу доставлять по воді.

Ті міста, заявки яких не виграють у конкурсі, повинні скористатися можливістю організувати спеціальні чартерні рейси і запропонувати журналістам безкоштовні денні поїздки по країні. Більшість будуть раді урізноманітнити тижневе перебування в Києві чашкою кави у львівському кафе або з видом на Чорне море в Одесі. Літак з 50 журналістів дасть приблизно 20 різних публікацій.

Така пряма спроба вислужитися перед іноземними журналістами неминуче викличе цинічні коментарі. Але загальне враження складеться позитивне – щасливе здивування від несподіваних вишукувань, які може запропонувати Україна.

Приймати Євробачення – великий виклик, але додаткове освітлення країни в ЗМІ може дуже позитивно вплинути на її глобальне положення. Україну погано знають у світі, і це зробило її вразливою для російської інформаційної війни. Кремль, по суті, отримав можливість малювати на чистому аркуші. Євробачення-2017 допоможе зміцнити інформаційну оборону України. Потрібно докласти зусиль, і отримати вигоду з такого рідкісного випадку, як приїзд міжнародної преси на Євробачення.

Більше точок зору тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.