19 серпня 2017, субота

Як Україні використовувати Євробачення проти Росії

коментувати
Про Україну мало знають у світі, що зробило країну вразливою для інформаційної війни з боку Москви. Але ситуацію можна поліпшити. За допомогою Євробачення

Перемога Джамали означає, що наступного року Україна прийме у себе головний пісенний конкурс Європи. Ці хвилюючі новини викликали бурхливі дискусії, яке ж місто удостоїться честі стати господарем Євробачення. В якості альтернативи Києву називаються Львів, Дніпро, Одеса, Черкаси та Херсон. Остаточно питання вирішиться за підсумками змагання.

Незважаючи на жваві суперечки, мало хто сумнівається в результатах. Київ як і раніше залишається королем. Найімовірніше, через 11 років українська столиця знову буде приймати Євробачення. У 2005 році дебют України як господарки заходу був визнаний успішним як всередині країни, так і за її межами. Тоді на адресу країни прозвучали чи не перші захоплені відгуки. Тепер же Україні варто зробити ряд важливих уроків з досвіду проведення конкурсу у 2005 році та врахувати їх при підготовці до Євробачення-2017.

До 2005 року українці, здається, не до кінця розуміли суть конкурсу. Лише небагато розуміли, чого чекати. В чому помилка? Наприклад, деякі київські підприємці готувалися, судячи з усього, до чогось на зразок великого спортивного чемпіонату. Готелі, ресторани і бари ввели спеціальні пропозиції і розраховували на орди прибуваючих гостей. Виробники сувенірів створили цілі лінійки пам'ятних товарів. Але більша частина цієї продукції все ще продається на Майдані і Андріївському узвозі.

Кожен день потрібно наповнити різними заходами, щоб продемонструвати: у нашій країні є все

Іншими словами, головний пісенний конкурс Європи не приваблює тисячі фанатів. Це не Чемпіонат світу з футболу і навіть не Олімпійські ігри. Прихильники Євробачення, як правило, не з'їжджаються в країну проведення заходу. Прибуває лише невелика група баляндрасників, любителів кітчу, які сприймають це як можливість повеселитися.

Таким чином, для України головними гостями Євробачення-2017 стануть сотні іноземних журналістів, акредитованих на захід. Більшість з них прибудуть в країну на весь тиждень для того, щоб зробити цілий ряд публікацій, в тому числі на інші теми, щоб виправдати витрачені тут кошти. Цей прес-пул – відмінна можливість продати себе міжнародній аудиторії. Україна завжди страждала від браку уваги світових ЗМІ. Для іноземців вона як і раніше оповита мороком, оскільки, як правило, країні гарантована згадка в пресі лише на тлі жахливих або трагічних подій.

Але російська гібридна війна, яка триває вже два роки, все змінила. Україна вперше опинилася в центрі міжнародної уваги. Правда, зовсім не з тих причин, з яких хотілося б. Не хочу здатися легковажним, однак статус хедлайнера, що раптово звалився на Україну, не приніс їй піар-успіху. Навпаки – відлякав туристів та потенційних інвесторів.

Крім безпосереднього висвітлення конфлікту в Донбасі і більш широкої геополітичної кризи, спровокованої ним, більшість новин про Україну досі крутяться навколо огидних прогулянок по зоні відчуження Чорнобильської АЕС, не менш песимістичних матеріалів про СНІД і туберкульоз, пошуку наречених через інтернет і парламентських чвар. Звичайно, це важливі теми, але навряд чи вони цілком представляють сучасну Україну.

Євробачення ж приведе в країну сотні напіввільних міжнародних журналістів. Українська влада повинна поставити перед собою завдання засліпити їх неймовірною кількістю позитивного контенту. Кожен день потрібно наповнити різними заходами, щоб продемонструвати, мовляв, у нашій країні є все: від визначних пам'яток і дизайнерів до сільськогосподарських багатств і ІТ-індустрії. Треба посадити кореспондентів в найбільший у світі вантажний літак «Мрія» і дати можливість політати на легенді міжнародної авіації. Прокатати під вітрилом по київському морю, звозити на пікнік в сміховинно показушну резиденцію Януковича в Межигір'ї. Ночами на центральних пляжах столиці повинні гудіти вечірки, куди пресу доставлять по воді.

Ті міста, заявки яких не виграють у конкурсі, повинні скористатися можливістю організувати спеціальні чартерні рейси і запропонувати журналістам безкоштовні денні поїздки по країні. Більшість будуть раді урізноманітнити тижневе перебування в Києві чашкою кави у львівському кафе або з видом на Чорне море в Одесі. Літак з 50 журналістів дасть приблизно 20 різних публікацій.

Така пряма спроба вислужитися перед іноземними журналістами неминуче викличе цинічні коментарі. Але загальне враження складеться позитивне – щасливе здивування від несподіваних вишукувань, які може запропонувати Україна.

Приймати Євробачення – великий виклик, але додаткове освітлення країни в ЗМІ може дуже позитивно вплинути на її глобальне положення. Україну погано знають у світі, і це зробило її вразливою для російської інформаційної війни. Кремль, по суті, отримав можливість малювати на чистому аркуші. Євробачення-2017 допоможе зміцнити інформаційну оборону України. Потрібно докласти зусиль, і отримати вигоду з такого рідкісного випадку, як приїзд міжнародної преси на Євробачення.

Більше точок зору тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.