16 грудня 2017, субота

Як Україна перемогла на Євробаченні

коментувати
Варто визнати, що справжнім переможцем Євробачення-2017 стала саме Україна

Травень 2017го, ймовірно, увійде в історію, як знаковий місяць в епічній одіссеї пострадянської інтеграції України в Європу. За минулі кілька тижнів українці відзначили безвізовий режим з ЄС і провели видовищний пісенний конкурс Євробачення.

Перемогу на Євробаченні здобув виконавець з Португалії Сальвадор Собрал, який виконав незабутньо красиву пісню Amar Pelos Dois. Але тепер, коли костюми зняті та галас вщух, ми можемо визнати, що справжнім переможцем Євробачення-2017 стала сама Україна. Українці змогли представити свою країну тисячам іноземних гостей і сотням мільйонів телеглядачів по всьому світові, створивши позитивне враження замість стереотипу воюючої та злиденної України.

У перші два тижні травня святковий Київ наповнили фанати Євробачення. Українська столиця намагалася вразити туристів, відкривши безліч фан-зон та створивши маленьку армію англомовних гідів. Поліція пройшла спеціальну підготовку, транспортні вузли модернізували, а клуби і бари зі шкіри пнулися, аби надати гостям теплий прийом. Тим часом, саме шоу стало технічним тріумфом з блискучим брендингом, приголомшливою сценою і професійною презентацією.

Успіх України як країни-господині Євробачення - важлива невійськова перемога

В процесі були і проблеми, без яких не обійтися: слоган конкурсу Celebrating Diversity не позначився на обранні ведучих, якими стали троє чоловіків. Крім того, міська влада так і не завершила "Арку різноманітності" в центрі Києва через протести праворадикалів. Вона стала своєрідною метафорою того, що Україна ще не до кінця змогла прийняти європейські цінності. Проте, організація Євробачення-2017 стала в рівній мірі цікавою і вражаючою.

Є чимало свідчень того, що зусилля щедро окупилися. З початку травня у світовій пресі з'явилося безліч позитивних матеріалів, що проголошували Київ нерозкритою перлиною. Гості столиці однаково щедро обсипали похвалами красу міста, доброзичливих українців та відмінне співвідношення ціни-якості. Британський журналіст Хайді Стефанс відзначила цей незвичайний ентузіазм у своєму популярному блозі про Євробачення на The Guardian, написавши "якщо ви ніколи не були в Києві, вам дійсно варто приїхати. Це прекрасне доброзичливе місто, в якому приголомшлива їжа, при цьому все до смішного дешево. Останні кілька днів я тут щодуху веселилася, організація - відмінна. Поїздка на Євробачення - хороший досвід, але те, що я приїхала на конкурс в місто, в якому раніше ніколи не була, робить подію по-справжньому особливою. Так що дуже рекомендую".

Успіх Євробачення в Україні аж ніяк не був означеним заздалегідь. Прийом Євробачення - складний і дорогий захід та створює серйозні труднощі для країни, що обмежена в ресурсах і захищається від гібридної агресії Росії на сході. Місяцями перед конкурсом ходили чутки про неготовність Києва і його нездатність профінансувати цю подію.

Крім того, Москва намагалася зіпсувати українське Євробачення, номінувавши на конкурс співачку, яка виступала в Криму. Кремль спокійно обрав Юлію Самойлову, знаючи, що вона не зможе виступити в Києві, оскільки порушила український закон, виступивши на окупованому півострові. Цей трюк дійсно став поганою рекламою, але в підсумку не зірвав концерт в Києві. Може, навіть навпаки – зробив свій внесок в успіх пісенного конкурсу в Україні, прибравши незручний політичний елемент з порядку денного і дозволивши організаторам сконцентруватися в роботі над шоу.

Успіх України як країни-господині Євробачення - важлива невійськова перемога. Вона допоможе Україні створити кращий міжнародний імідж після десятків років перебування в тіні та останніх кількох років, проведених під знаком зони військового конфлікту. І що особливо важливо, це буде протидіяти спробам Росії принизити Україну на міжнародній арені. Не зумівши переконати глобальну аудиторію в тому, що неонацисти захопили владу в Україні, кремлівська тактика змінилася, і тепер Москва вважає за краще зображати її як неспроможну державу. Але бурхливе освітлення київського свята Євробачення - відмінний аргумент проти цього міфу, який представляє українську столицю привабливим європейським напрямком для туризму і бізнесу.

Таке поліпшення іміджу може реально вплинути на економіку країни. У бою за міжнародні інвестиції, сприйняття грає величезну роль. Успіх Євробачення не змінить все одразу, але підвищить її авторитет і надихне багатьох з'ясувати, що країна може запропонувати. Ось для чого варто проводити міжнародні заходи. Україна тепер отримає величезне задоволення, використовуючи рідкісну можливість рекламувати себе перед міжнародною аудиторією.

Переклад НВ

Новое Время володіє ексклюзивним правом на переклад і публікацію колонок Пітера Дікінсона. Републікування повної версії тексту заборонене

Оригінал

Більше поглядів тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.