10 грудня 2016, субота

Фатальна поразка Apple

коментувати
Фатальна поразка Apple
Люто критикуючи рішення Apple прибрати з iPhone роз'єм для навушників, громадськість не помітила інший важливий момент. Вся міць технологій і маркетингу не вберегли Apple від фiаско на ринку дорогих годинників

Я бачу в цьому глибокий символізм. І ознаку глибоких проблем всередині Apple.

Ринок преміальних годинників, здавна контрольований групою швейцарських приватних компаній, вельми специфічний. Тут цінують якість і дороговартість матеріалів, репутацію, ім'я та, нарешті, ручне збирання.

Apple спробувала вторгнутися на цей ринок зі своїм черговим "айфоном", який штампується великими тиражами на виробничих лініях. І просувається магічною силою бренду та галасом в газетах і соцмережах.

Не вийшло.

Два роки тому, представляючи Apple Watch, Тім Кук показав і версію з корпусом з 18-каратного золота. Ціни на неї стартували від $ 10 тис. А топова версія коштувала всі $ 17 тис.


Премиум-сегмент часов оказался Apple не по зубам. Джеймс Бонд не зря предпочитает классику / Time Warner
Преміум-сегмент годинників виявився Apple не по зубах. Джеймс Бонд не дарма віддає перевагу классиці / Time Warner


Навіть не намагайтеся знайти інформацію про цю версію годинника на сайті Apple сьогодні. Її там просто немає.

У найдорожчої версії нового покоління Apple Watch керамічний, а не золотий корпус. І коштує вона лише близько $ 1000.

Все. Apple більше не намагається грати на території Rolex, Patek Philippe, Breitling і т.д.

Незважаючи на всі вихваляння Кука (на презентації в середу був навіть показаний слайд з інформацією про те, що Apple - №2 в сегменті преміальних годинників), відмова від преміальної моделі - це фіаско.



Маркетологи Apple, мабуть, вперше в історії компанії зробили справжній промах. Вони просто неправильно оцінили цільову аудиторію

Справа в тому, що преміальність безпосередньо ніяк не пов'язана з технологіями.

Люди, які готові витратити десятки тисяч доларів на годинник, не цікавляться інноваціями. У них немає нагальної потреби оперативно дізнаватися за допомогою гаджета на руці, в який час відбудеться наступна ділова зустріч.

Для цієї мети у них є довгоногі секретарки з дипломами кращих університетів світу і вільним знанням кількох мов. З цієї ж причини немає потреби отримувати на годинник повідомлення про вхідні дзвінки.

Секретарки дадуть. А водій персонального Mercedes S-класу сам знає дорогу до 5-зіркового готелю або найкращого в місті ресторану.

І вже безумовно, заможних покупців мало хвилюють фітнес-функції, на зразок підрахунку кроків або калорій, оскільки спортом вони займаються не в Центральному парку Нью-Йорка, а в елітних фітнес-клубах з персональним тренером. Колишнім олімпійським чемпіоном, зрозуміло.

Для таких людей годинник – це не функціональна одиниця, а свідоцтво статусу. Ознака наявності смаку і, зрозуміло, достатньої кількості грошових знаків на рахунку в банку.

Ось чому найбільші бренди годинників існують вже добру сотню років і нікуди не збираються йти.

І ще один момент.

Дорогі годинники тому й дорогі, що їх змінюють не часто. Це теж свого роду шик, носити годинник знаменитої і надзвичайно дорогої моделі протягом десятиліть.

Мені такий підхід здається передвісником фатальних бід для компанії

Багаті покупці не будуть міняти годинник кожні два роки, лише для того, щоб отримати пару нових функцій.

А це йде врозріз з бізнес-моделлю Apple, яка побудована на тому, щоб регулярно підштовхувати споживачів до обновок.

Ви можете собі уявити людину, яка стане міняти куплений два роки тому за $3000 годинник Omega Seamaster лише тому, що виробник випустив нову модель, здатну витримати занурення на глибину не 1200, а 1300 м?

Ось ось.

Друге покоління Apple Watch випущене з акцентом на фітнес. Через кілька років можна буде поліпшити точність підрахунку кроків і вимірювання пульсу, і тоді народ побіжить міняти свій годинник на третє покоління.

Це поле, на якому Apple звикла грати і перемагати. І вона залишається на ньому, припинивши спроби експансії в преміум-сегмент.



Сама по собі ця помилка свідчить про велику самовпевненість Кука і його команди. Відчувається настрій "ми ж Apple, нам все можна". Рішення прибрати роз'єм для навушників – теж з цієї опери. Подивимося, що з цього вийде.

Мені такий підхід здається передвісником фатальних бід для компанії. Це серйозний дзвіночок.

І до речі, якщо вторгнутися в преміальний сегмент не вийшло у Apple – найпопулярнішого бренду планети, то за це точно не варто братися ні Samsung, ні Huawei, ні Xiaomi. Адже вони спираються лише на технології, у них немає і десятої частки "яблучного" шарму.

Технології як такі не завжди мають критичне значення. І далеко не завжди перемагають. Це цікавий і важливий урок для IT-компаній.

Відкриття з Алексієм Бондарєвим – щонеділі

Читайте тематичні колонки на НВ:

Сьогодні у світі з Іваном Яковиною – щодня

Момент в історії з Олександром Пасховером – щопонеділка

Особисті фінанси з Іваном Компаном – щовівторка

Кінопошук з Фоззі – щочетверга

Тиждень по-діловому з Сергієм Фурсою – щоп’ятниці

Більше точок зору тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.