25 листопада 2017, субота

Навіщо вчитися, якщо під рукою є Google

коментувати
Не можете пригадати назви двох елементів, відкритих Марією Кюрі? Забули, хто в 1945 році виграв загальнонаціональні вибори у Британії? Скільки світлових років від сонця до Землі? Запитайте Google

Наявність постійного доступу до онлайн-інформації за допомогою одного кліка миші або натискання на сенсорний екран смартфона кардинальним чином змінили те, як ми соціалізуємося, дізнаємося про навколишній світ і організовуємо своє життя. Якщо про будь-який факт можна прочитати в мережі, чи є сенс витрачати роки на навчання в школі та університеті? Можливо, в майбутньому молоді люди, ледь навчившись читати і писати, будуть отримувати освіту виключно за допомогою інтернету і за допомогою таких пошукових систем, як Google (звертаючись до них кожного разу, коли є необхідність або бажання щось дізнатися).

Деякі теоретики освіти стверджують, що вчителів, аудиторії, підручники та лекції – все це можна скасувати, надавши учням можливість шукати і збирати інформацію щодо тієї чи іншої теми в інтернеті. Подібні ідеї поставили під питання доцільність традиційної системи освіти, в рамках якої вчитель просто передає знання учням. Тим часом, інші попереджають про небезпеку такого підходу, і наполягають на важливій ролі вчителів і людського контакту при набутті знань.

Роботи студентів все рідше можна назвати дійсно «унікальними»

Дебати про місце і призначення інтернет-пошуку в процесі навчання не нові. Можливо, ми занадто сильно зациклилися на тому, щоб не дати студенту списати або змахлювати при здачі роботи. Можливо, наша одержимість «унікальністю» курсових робіт та справедливістю даної оцінки ігнорує інше важливе значення освіти.

Куратори цифрового контенту

В одному зі своїх нещодавніх досліджень я спробував простежити за тим, як сучасні студенти пишуть задані їм роботи. В ході дослідження виявилося, що результати їхньої праці все рідше можна назвати дійсно «унікальними». Хоча в якомусь сенсі це не так вже важливо.

Повсюдно використовуючи інтернет, студенти вдаються до ряду складних методів пошуку, відбору, критичної оцінки і складання нової редакції існуючого контенту. Ретельно спостерігаючи за тим, як студенти пишуть свої роботи, я переконався, що всі частини їхніх текстів містять елементи чогось іншого. Ці практики потрібно краще вивчити і надалі інкорпорувати в нові форми освіти та типи завдань.

Онлайн-практики студентів дозволяють впоратися з великою кількістю інформації в мережі, в тому числі в таких пошукових системах, як Google. Я називаю це "куруванням цифрового контенту". Курування в даному випадку передбачає використання існуючого контенту для отримання нового. При цьому студент втягується в процес вирішення тієї чи іншої задачі та здійснює наукове дослідження.

Почасти це допомагає розвинути критичний погляд на предмет пошуку, відкинути «сміттєвий контент» і продертися через нетрі існуючої інформації. Це дуже важливо, адже учні все частіше використовують інтернет для розширення своєї пам'яті.

Для початку студенти повинні зрозуміти, що більшу частину онлайн-контенту вже оброблено такими пошуковими системами Google за допомогою алгоритму ранжування сторінок та інших індикаторів. Таким чином, пошуковик певним чином управляє текстами інших людей, і тому для перевірки знайденої інформації важливо контактувати з авторами. Це дуже важливий елемент «цифрової грамотності».

Як оцінити нові навички

Сьогодні письмові завдання даються в основному для того, щоб студент написав власну унікальну» роботу. Але прийшов час звернути увагу і на такі практики як «курування цифрового контенту». Візьмемо, наприклад, проект, створений у вигляді онлайн-портфоліо. Для виконання цього завдання студентам необхідно знайти інформацію з конкретного питання, організувати існуючі матеріали з мережі, викласти їх у зручному для сприйняття форматі, вказати використані джерела і представити свій аргумент або тезу.

Рішення завдань шляхом синтезу великої кількості інформації, як правило, в команді, втягуючись при цьому в дослідницький процес або рішення тієї або іншої задачі (а не просто запам'ятовуючи факти і дати) – ключові навички в ХХІ столітті з його інформаційною економікою. Як підкреслює Лондонська торгова палата, ми повинні переконатися, що молоді люди і випускники виходять на ринок праці, маючи за плечима відповідні навички.

Мої власні дослідження показали, що молоді люди вже можуть бути експертами в даній області завдяки повсякденному використанню інтернету і таємних стратегій з написання заданих робіт. Вчителям та викладачам потрібно трохи краще розібратися в цих практиках і створити на їхньому грунті нові освітні можливості та академічні завдання.

В епоху інформаційного достатку кінцеві продукти освіти (іспит чи курсова робота) повинні оцінюватися не стільки за критерієм "унікальності", скільки за рівнем цифрової грамотності, яка приборкала б доступну в один клік мережеву інформацію.

The Conversation

Переклад НВ

Вперше опубліковано на The Conversation. Републікування повної версії тексту заборонене

Більше думок тут
Читайте термінові новини та найцікавіші історії у Viber та Telegram Нового Времени.
ПІДПИШІТЬСЯ НА РОЗСИЛКУ ПОГЛЯДIВ   Ібрар Бхатт   ТА ЧИТАЙТЕ ТЕКСТИ ОБРАНИХ АВТОРІВ КОЖНОГО ВЕЧОРА О 21:00
     
Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її курсором та натисніть Ctrl+Enter

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.