24 травня 2017, середа

Хто і як постраждає через санкції України проти авіакомпаній Росії

коментувати
Хто і як постраждає через санкції України проти авіакомпаній Росії
Викреслення України з транспортного коридору завдасть російській пасажирській авіації серйозної шкоди

З 25 жовтня ряд російських компаній позбудеться можливості літати в Україну – таке рішення було ухвалено Кабміном у п'ятницю, 25 вересня. Для російських авіакомпаній Україна є критично важливою точкою, оскільки через неї проходить значна кількість рейсів з Росії, особливо в напрямку Близького Сходу, Туреччини, країни Південної Європи, Грецію та  Румунію.

Викреслення України з транспортного коридору завдасть російській пасажирській авіації серйозної шкоди. До того ж це автоматично означає збільшення підлітного часу, можна сміливо доплюсувати годину до кожного маршруту. Природно, це призведе до подальшого зниження і без того невисокої конкурентоспроможності російських авіаліній відразу на декількох напрямках. У росіян будуть вигравати більш вдалі конкуренти, скажімо, західні компанії або ті ж турецькі авіалінії. На них почнуть переорієнтовуватися люди, які раніше літали літаками Аерофлоту та Трансаеро.

Росія вклала багато грошей у розвиток нових напрямків, протягом останніх трьох років закупила дійсно хороший флот. Так що те, що трапилося, ще більше підломить перспективи пасажирської авіації в РФ.

Як довго діятимуть санкції проти російських авіакомпаній? Фактично ми будемо говорити, що це, нарешті, реальні санкції за анексію Криму. Не за Донбас, а саме за Крим. У свою чергу, це дуже важливий політичний сигнал: західні партнери дуже довго дорікали українському керівництву за відсутність реальних санкцій з боку України. Санкції за Крим цілеспрямовано вводили Сполучені Штати та Канада, Європа вводила санкції вже за Донбас.

Україна, нарешті, починає показувати зуби в протистоянні з РФ

Санкції проти російських авіакомпаній підвищують капіталізацію України на світовій арені: вона, нарешті, починає показувати зуби в протистоянні з РФ. Я прогнозую, що це надовго. У відповідь росіяни, звичайно, заборонять українським компаніям літати на територію РФ, але, оскільки все і так було майже монополізоване МАУ, компанією Коломойського, постраждає в першу чергу він.

Санкції призведуть до ще більшого падіння пасажиропотоку між Україною та Росією, оскільки людям доведеться літати з пересадками, умовно кажучи, щоб потрапити з Києва до Москви, доведеться спочатку летіти до Мінська, Вільнюса чи Риги, або ж їхати поїздом.

Чому санкції запровадили тільки зараз? Рішення було прийнято під тиском американців, саме вони продавлювали це питання: щоб Україна відповіла на анексію Криму Росією. Це була їхня принципова позиція. Американці багато над цим працювали.

Також все це пов'язано з блокадою Криму. Продуктова блокада – це квіточки, ягідки підуть, якщо Україна дійсно почне відключати півострову світло. Вода і так подається по обмеженому режиму, а от залежність від української електрики доходить до 80%.

Росія прийняла рішення побудувати в Криму дві теплові електростанції до кінця 2017 року, але виникне проблема підвезення того ж палива: його потрібно доставляти або залізницею, якої немає, або по мосту. Будівництво Керченського мосту триватиме ще довго, більше того, я сумніваюся, що його взагалі завершать. Тому заяву про дві станції зроблено, швидше за все, просто для заспокоєння ура-патріотів у Криму. На ділі ж успіх такого енергозаміщення мені здається дуже малоймовірним.

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.