8 грудня 2016, четвер

Працюючи на державу. Як не стати заручником системи

коментувати
Якщо ви не керуєте своїм порядком денним, значить, система керує вами, а це — кінець

Кожна посада на державній службі має свій порядок денний. Загалом він формується наступним чином:

1. Те, що приходить згори. Завдання, які спускаються зверху і найчастіше заповнюють робочий день. Як правило, це якийсь збір інформації: надати статистику, надати звіт, надати дані, надати пропозиції та інше. Рідше - якісь дії чи заходи, але вони теж є: відзначити свято Н, вручити грамоти Х, прийняти делегацію тощо.

2. Те, що приходить знизу. Тут більше практичної роботи, оскільки це йде від підлеглих. Як правило, це і є результат вашої роботи: ваш захід, ваш документ, ваш звіт тощо. Це заслуговує значно більшої уваги, ніж те, що зверху, оскільки є вашими досягненнями. Проте, з огляду на те, призначають вас зверху, дозволити собі ви це не можете.

3. Те, що приходить ззовні 1— журналісти і громадські активісти. Вони теж нав’язують вам свій порядок денний: круглі столи, конференції, форуми і т.д. В якісь мірі це для вас піар, а в якісь - покарання.

Намагайтесь зробити ЗМІ та громадських активістів учасниками ваших проектів

4. Те, що приходить ззовні 2 — міські божевільні. Так, ця публіка теж завантажує вас роботою. Мова йде про звернення громадян і різні прийоми. Мій улюбленець просив мене почистити йому вуха і відремонтувати зуби.

5. Те, що приходить ззовні 3— надзвичайне. Сюди відносяться надзвичайні ситуації, які зламають будь-який ваш порядок денний.

6. Те, що придумали ви самі. Так, як бачите для ваших ідей і проектів практично може не залишатись місця, але його потрібно знаходити.

Тепер головне завдання, і, можливо, найважливіше в нашому курсі: як вибудувати пріоритети.

Ваша ефективність напряму залежить від здатності керувати своїм порядком денним. Якщо ви ним не керуєте, значить, система керує вами, а це — кінець!

Отже, що робити:

1. Власні проекти. Найбільше місця в вашій роботі мають займати ваші проекти. Власне, заради цього ви прийшли (явно не заради державної зарплати). Тут, щоправда, постає питання, чи є у вас власні проекти. Якщо ні, читайте лекцію про вхід. Якщо є, зробіть порядок денний знизу хоча б на 50% прив’язаним до ваших проектів. Як? Поговоримо про це в лекції про прийняття рішень та управління.

2. Розділяйте те, що зверху. Все, що вони проситимуть від вас потрібно було на вчора і все надважливо. Тим не менш, це далеко не так. Як правило, над вами сидять клерки з запущеним комплексом неповноцінності, який виражається в безпідставному самовозвеличуванні. В моєму випадку, більшість таких були в Адміністрації президента. Зрозуміло, що більшість того, що вимагається є не важливим, а поточним. Ці два поняття треба розділяти. Важливе -це те, що відноситься до більш ширшого порядку денного, наприклад, щось пов’язане з АТО чи з міжнародними заходами. Неважливе - це звіти про виконані доручення, відслідковування інформації, статистичні дані та інша поточка.

3. Нав’язуйте свій порядок денний назовні. Намагайтесь зробити ЗМІ та громадських активістів учасниками ваших проектів. Завдяки цьому значна частина їхніх питань стосуватимуться ваших проектів.

Попередні лекції з циклу "Творення змін всередині" читайте тут

Текст публікується з дозволу автора

Оригінал

Більше поглядів тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.