23 сiчня 2017, понеділок

Як приймати правильні рішення

коментувати
Золоте правило авторитету на держслужбі: чітко зрозуміло сформульоване реалістичне рішення

На державній службі існує дуже багато видів рішень: розпорядження, накази, доручення, протокольні доручення тощо. Не буду роз’яснювати різницю між ними, оскільки це практичний курс. Таким чином, рішення на державній службі слід поділяти на прості та комплексні.

Прості рішення — це щоденні поточні рішення, у яких доводиться вирішувати «так» чи «ні», або конкретно «як»: платимо — не платимо, реєструємо — не реєструємо, даємо правдиву відповідь чи відписуємося тощо. Чим вища посада на держслужбі, тим більша кількість подібних рішень приймається за день. Ось деякі важливі ремарки:

1. Золоте правило авторитету на держслужбі: чітко зрозуміло сформульоване реалістичне рішення. Керівники, які володіють такою здатністю, мають колосальний авторитет. Правда, для подібних рішень потрібні і колосальні знання держслужби зсередини.

2. Неправильне рішення: «Мені потрібна нова дорога до міста Х». Правильне рішення: «У нас є 10 млн грн, які ми можемо витратити на ремонт 30 км дороги до міста Х. Прошу: 1) підготувати проектно-кошторисну документацію, 2) оголосити конкурс серед підрядників». Ключовими факторами є якість і відповідальність за подальше обслуговування.

Основна особливість правильних рішень — це вказання можливості їх реалізації. Найбільша катастрофа держслужби — прихід неадекватних керівників, які думають, що служба є чимось на кшталт «скатерть-самобранка»: що не вимагай — все зроблять. Такі «крикуни», як правило, ненадовго затримуються.

Не забувайте «прикрити зад»

3. Прості рішення найчастіше носять форму усних або протокольних доручень. Якщо хтось видає письмове доручення або наказ, це означає, що між сторонами існує конфлікт або сторони взагалі не знайомі і не взаємодіють. Частіше має місце перше. Якщо у вас з кимось конфлікт, думати, що письмові рішення зможуть щось вирішити, наївно. Видавати їх є сенс лише з метою звільнення людини.

4. Не забувайте «прикрити зад». Навіть прості рішення не слід ухвалювати зопалу. Мусять бути якісь документи - саме документи а не аргументи - на користь цих рішень.

Комплексні рішення — це рішення, які потребують залучення значної кількості фахівців, впливають на кілька сфер суспільного життя. Найкращим прикладом є державні чи регіональні програми. Для створення комплексних рішень потрібні робочі групи, які власне і видають продукт у вигляді рішення. Важливі ремарки:

1. Всі рішення, що йдуть знизу, мають на меті зменшити навантаження на працівників. Оскільки у робочих групах значну роль відіграють саме експертні знання працівників, вони маніпулюють цим на свою користь. Чудовий приклад: якщо ви прочитаєте більшість прийнятих програм, то побачите там безліч пунктів, які виконувались і до створення цих програм. Правда, коли людина працює за 1,7 тис. грн, дивно було, якби вона шукала собі додаткове навантаження.

2. Гості. На робочу групу дуже важливо запрошувати зовнішніх представників (якщо рішення не містять держтаємниці) - громадських активістів, журналістів, волонтерів - але не часто. Конструктиву від таких запрошень очікувати не слід – зазвичай цю нагоду вони використовують, щоб виплювати з себе всі образи за 26 років поганого життя. Але є один дуже важливий позитивний момент: конфлікт дає можливість краще побачити підлеглих і оцінити їх ефективність.
3. Індикатори. При слові індикатори відбувається щось неймовірне: все починає тормозитись, ігноруватись, невстигатись і т. п. Якби ви не вибивали чи не намагались розставити індикатори по завданням, це буде найбільшим викликом. Бо індикатори означають відповідальність, а брати відповідальність на себе ніхто не хоче. Фраза «а що, як ми не зможемо досягнути цього?» - грубий натяк, що ніякі індикатори не потрібні. Проте справжній шок викликає відповідь: «Ну нічого, так і скажемо людям — цього ми не досягнули». На жаль, совок живий, і службовцям важно уявити, що чесно зізнатись людям: влада не справилась.

Попередні лекції з циклу "Творення змін всередині" читайте тут

Текст публікується з дозволу автора

Оригінал

Більше поглядів тут

Коментарі

1000

Правила коментування
Показати більше коментарів
Якщо Ви бажаєте вести свій блог на сайті Новое время, напишіть, будь ласка, листа за адресою: nv-opinion@nv.ua

Погляди ТОП-10

Читайте на НВ style

Останні новини

Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Усі матеріали розділу Погляди є особистою думкою користувачів сайту, які визначені як автори опублікованих матеріалів. Усі матеріали згаданого розділу публікуються від імені відповідного автора, їх зміст, погляди, думки не означають згоди Редакції сайту з ними або, що Редакція поділяє і підтримує таку думку. Відповідальність за дотримання законодавства в матеріалах розділу Думки несуть автори матеріалів самостійно.