26 марта 2017, воскресенье

Ответ Лаврову. Уберите руки от Конституции Украины

комментировать
Парламент не давал никаким экспертам права вести переговоры относительно изменений в нашу Конституцию. В особенности - с государством-агрессором

На початку тижня міністр закордонних справ Росії висловив побажання обговорити нашу Конституцію у «нормандському форматі». Очікуваною реакцією з боку України мала би бути заява МЗС на кшталт «руки геть від Конституції України» красивою дипломатичною мовою.

Натомість сталося прямо протилежне: сьогодні в Німеччині Росія «пропонує» поправки» в нашу Конституцію, або, як повідомляють медіа «експерти розтлумачують відповідність Конституції України мінським домовленостям».

Звідки взялися експерти, хто надав їм повноваження вести перемовини? Проект Конституції зараз на розгляді у Верховній Раді. Після висновку Конституційного суду виключно парламент приймає будь-які рішення щодо нього. Верховна рада не уповноважувала жодних експертів вести перемовини стосовно нашої Конституції з будь-ким, тим більше, з країною-агресором.

Цинізм ситуації полягає навіть не в тому, що Росія не стидається публічно оголошувати про наміри обговорювати нашу Конституцію. Принизливо, що Україна миттєво погоджується на це. І непокоїть, що це не викликало занепокоєності у наших міжнародних партнерів.

Хочеться поцікавитися у Меркель та Олланда, чи не хочуть вони обговорити з Росією свої конституції

Хочеться поцікавитися у пані Меркель та пана Олланда, чи не хочуть вони, скориставшись нагодою, також обговорити з Росією конституції Німеччини та Франції? Так, про всяк випадок, раптом пану Лаврову це також цікаво.

Розмірковуючи, навіщо Росія розпочала цей процес:
Саме Росія у мінських домовленостях наполягала на внесенні змін до Конституції до кінця 2015 року. Єдина можливість «витримати» цей термін – це прийняти проект змін у першому читанні до кінця серпня, а потім у другому читанні – на наступній сесії Верховної Ради. У випадку внесення правок - проект Конституції знову йде до Конституційного суду. Тобто, будь-яка поправка автоматично робить неможливим прийняття змін до кінця 2015 року.

Отже, Росія менш за все зацікавлена у «поправках». Тим більше, в проекті змін вона отримала все, що хотіла, а саме «особливий статус Донбасу» прикритий фіговим листком «особливостей місцевого самоврядування».

Тоді навіщо цей фарс? Це створення «штучного» додаткового аргументу «за» прийняття змін у форматі «ви ж бачите, як Росія проти». Нас хочуть переконати підтримувати зміни до Конституції, а тих, хто буде «проти» назвати «агентами Кремля».

P. S.: У цій ситуації мене особисто тішить одне: так багато докладається зусиль, щоб «протиснути» ці зміни, що очевидним стає невпевненість Росії у підтримці проекту змін до Конституції в українському парламенті. Сподіваюсь, що він залишиться українським. Хоча б на третину – саме стільки потрібно голосів, щоб відхилити проект змін.

Текст публикуется с разрешения автора.

Оригинал

Комментарии

1000

Правила комментирования
Показать больше комментариев
Если Вы хотите вести свой блог на сайте Новое время, напишите, пожалуйста, письмо по адресу: nv-opinion@nv.ua

Мнения ТОП-10

Читайте на НВ style

Последние новости

Подписка на новости
     
Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Все материалы раздела Мнения являются личным мнением пользователей сайта, которые определены как авторы опубликованных материалов. Все материалы упомянутого раздела публикуются от имени соответствующего автора, их содержание, взгляды, мысли не означают согласия Редакции сайта с ними или, что Редакция разделяет и поддерживает такое мнение. Ответственность за соблюдение законодательства в материалах раздела Мнения несут авторы материалов самостоятельно.