9 декабря 2016, пятница

Кто наполнит украинский бюджет. Нужно помочь украинским фермерам

комментировать
Чтобы сельское хозяйство в Украине развивалось, центру необходимо учиться налаживать эффективную связь с регионами

Відсторонення аграріїв від вирішення багатьох важливих для них проблем і сьогодні залишається наріжним каменем у всіх областях, а власники малих та середніх фермерських господарств вимагають зменшення бюрократичного тиску, доступу до «дешевих грошей» та можливості отримати інформацію, яка сприятиме розвитку бізнесу. Фермер – це бойова одиниця, яка не тільки наповнює бюджет, але виконує важливі соціальні функції в регіонах: створює робочі місця та допомагає сільській інфраструктурі триматись на плаву.

Фермери у всіх областях говорять про дерегуляцію і зменшення кількості дозвільних документів, а також спрощення їх отримання, що передбачає прямий контакт з державними органами, а також створення ефективної системи державних цільових дотацій.

На сьогодні існує чіткий меседж від фермерів – скоротити надмірні контакти з державними службовцями, що мають досить вагомий вплив на прийняття рішення, від яких залежить господарська діяльність фермера. Про те, що сама робота державних органів потребує негайного рестарту та зміни пріоритетів, говорять у всіх областях. В ідеалі їх робота має бути спрямована, по-перше, на допомогу фермерам та обслуговування їх потреб та інтересів, по-друге, на захист і представлення публічного інтересу держави та громадян, оскільки державний орган бачить цілісну картину державного устрою і представляє інтереси домінуючої частини суспільства. Та на практиці бачимо, що державні органи ігнорують свої прямі функції, або інтерпретують їх у вигідному для них світлі і замість того, щоб допомагати фермерам, влаштували своєрідне «полювання» за бізнесом.

Фермери, звичайно, підіймали питання потреби у фінансуванні і держаних цільових дотаціях, але дискусії трансформувались у тезу «не потрібно нам державних коштів – просто не заважайте працювати». Зважаючи на складну економічну ситуацію, Мінагрополітики пропонує аграріям альтернативу – це аграрні розписки, які допоможуть поповнити обіговий капітал. Таким чином, фермерські господарства зможуть отримати обігові кошти для купівлі насіння, засобів захисту рослин та палива. Цей проект досить ефективно себе зарекомендував в Полтавській області, де його було запущено як пілотний. З вересня місяця проект було розширено на Вінницьку, Черкаську та Харківську обласні. Поки складаються хороші передумови для того, щоб цей механізм приніс дійсно реальну користь аграріям, як це сталось у Бразилії де аграрна розписка функціонує з 2001 року. Завдяки цій системі виробники сільгосппродукції отримують щорічно до $20 млрд.

Фермери не раз говорили про вирішення деяких земельних питань на місцях. Необхідно підвищити роль територіальних громад в управлінні земельними ресурсами необхідно, таким чином ми виведемо деякі земельні питання з тіні.

На сьогодні фермери висловлюють своє невдоволення податковою системою, яка, за їх словами, не лише породжує труднощі у веденні бухгалтерського обліку, але є несправедливою по відношенню до фермерів, що прозоро працюють. Так, сьогодні особисті селянські господарства, які працюють прозоро та мають земельний банк в 1000 га, мають податкове навантаження приблизно більше тисячі грн/га, що автоматично ставить їх в невигідне становище порівняно з фермерами, що мають подібний земельний банк та працюють як одноосібники, сплачуючи тільки єдиний податок, що в перерахунку дає податкове навантаження в 20 грн/га. Підсилює цю ситуацію і мораторій на перевірку малого бізнесу. Існуюча «сіра схема» негативно впливає на дві речі: перше – бюджет не отримує податки, друге – собівартість продукції одноосібників нижча порівняно з ОСГ, що, по суті робить тих, хто працює прозоро, неконкурентоспроможними. Це питання потребує доопрацювання і погодження його на всіх рівнях з профільними асоціаціями, фіскальними органами та фермерами.

Але головним відкриттям є «інформаційний голод», який відчувають фермери. Було зрозумілим, що більшість фермерів не знають, як оптимізувати роботу серед підлеглих, як правильно вести бухгалтерський облік, де взяти подібну інформацію, як розпочати експорт. Наразі питання інформації на місцях для фермерів дуже актуальне. Це допоможе не тільки покращити експортні можливості, але і збільшити надходження валютної виручки від експорту.

Центру потрібно налагоджувати комунікацію з регіонами, щоб якісно доносити на місця зміни в законодавстві, надавати фахові рекомендації стосовно бухгалтерського обліку, оподаткування та інших питань. Це дозволить не тільки провести комплексну дерегуляцію, але й покладе початок комплексних, та відчутних для фермерів реформ в галузі.

ПОДПИШИТЕСЬ НА РАССЫЛКУ   Олег Проценко   И ЧИТАЙТЕ ТЕКСТЫ ИЗБРАННЫХ АВТОРОВ КАЖДЫЙ ВЕЧЕР В 21:00
     
Если вы нашли ошибку в тексте, выделите ее мышью и нажмите Ctrl+Enter

Комментарии

1000

Правила комментирования
Показать больше комментариев
Если Вы хотите вести свой блог на сайте Новое время, напишите, пожалуйста, письмо по адресу: nv-opinion@nv.ua

Мнения ТОП-10

Читайте на НВ style

Последние новости

Подписка на новости
     
Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Все материалы раздела Мнения являются личным мнением пользователей сайта, которые определены как авторы опубликованных материалов. Все материалы упомянутого раздела публикуются от имени соответствующего автора, их содержание, взгляды, мысли не означают согласия Редакции сайта с ними или, что Редакция разделяет и поддерживает такое мнение. Ответственность за соблюдение законодательства в материалах раздела Мнения несут авторы материалов самостоятельно.