11 декабря 2016, воскресенье

Что нужно знать о бюджете-2016

комментировать
Отсутствие финансовых ресурсов может привести к отмене льгот, выплат и компенсаций миллионам граждан

Уряд вперше за всю історію планує затвердити проект Державного бюджету на 2016 рік на неіснуючій податковій базі - податковій реформі Мінфіна, яка ще не проголосована у Верховній Раді.

Прогноз доходів бюджету розраховано з врахуванням положень цієї реформи. Зокрема, за директивами МВФ передбачається: скасування спеціального режиму оподаткування сільського господарства; фактична ліквідація спрощеної системи оподаткування; продовження дії «військового збору» та оподаткування пенсій; можливе підвищення пенсійного віку для всіх до 62 років та скасування права на пенсію для працюючих пенсіонерів; індексація ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях (акцизний податок, екологічний податок, рентна плата); підвищення ставки ПДВ на ліки; підвищення тарифів для населення за електроенергію протягом 2016 року на 55% і подальше підвищення тарифів на газ (75% паритету імпорту) та теплову енергію; запровадження плати за ліцензії на організацію та проведення азартних ігор у казино, букмекерської діяльності; запровадження рентної плати за видобуток бурштину.

Розміри соціальних стандартів в законі про держбюджет на 2016 рік суттєво занижено, вони залишаються в декілька разів менше за фактичні показники.

Розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2016 року не збільшується

Зокрема,  з 1 січня 2016 року прожитковий мінімум  встановлено у  таких розмірах:

  • на одну особу - 1330 гривень;
  • для працездатних осіб - 1378 гривень;
  • для осіб, які втратили працездатність – 1074 гривні.

В той же час, за даними Міністерства соціальної політики, фактичний прожитковий мінімум станом на липень 2015 року становив:

  • на одну особу (з урахуванням суми податку на доходи фізичних осіб) – 2745 грн;
  • для працездатних осіб (з урахуванням суми податку на доходи фізичних осіб) – 2997 грн;
  • для осіб, які втратили працездатність, – 2135 гривень.

Різниця складає, відповідно, 1415 грн, 1619 грн та 1061 грн.

Відповідно до закону, розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня не збільшується порівняно з груднем 2015 року та становить:

  • у місячному розмірі - 1378 гривень (близько 54,5 €);
  • у погодинному розмірі: з 1 січня - 8,29 гривні (0,33 €).

Для порівняння, за розмір мінімальної заробітної плати у 2016 році: Франція – 1482 €; Греція – 615 €; Польща – 426 €; Латвія – 328€.

У погодинному розмірі: Франція – 9,64 €; Греція – 3,8 €; Латвія – 1,87 € (за даними Євростату).

Такий підхід до встановлення розмірів основних державних соціальних стандартів не враховує знецінення грошових доходів та заощаджень громадян внаслідок високої цінової інфляції, девальвації національної валюти, що проявляється у зниженні купівельної спроможності населення, зниженні рівня його життя та соціальної захищеності, створює ризики подальшого зубожіння, особливо найбільш уразливих верств населення, зокрема, тих, для кого пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги є єдиним джерелом існування.

Продовжується і надалі практика застосування віртуального показника «рівень забезпечення прожиткового мінімуму», що фактично нівелює значення прожиткового мінімуму як базового соціального стандарту.

При цьому рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги залишається на рівні 2014 року та становить: для працездатних осіб – 21%, для дітей – 85%, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів – 100% відповідного прожиткового мінімуму.

Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у 2016 році не може бути більше, ніж 75% від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім’ї.

Пенсійному фонду передбачений трансферт у розмірі 165,4 млрд. грн., з яких 97,5 млрд. грн. – покриття дефіциту коштів ПФУ. Ця сума на 84,6 млрд. грн. або на 104,7% більша за показник бюджету 2015 року за рахунок суттєвої втрати власних надходжень ПФУ через застосовування єдиної ставки ЄСВ – 20%, з огляду на «податкову реформу». Варто зазначити, що через продовження до кінця 2016 року зменшення пенсійних виплат на 15%, запроваджено неспівставну економію у розмірі 3,6 млрд. грн. працюючим пенсіонерам та обмеження максимальних пенсійних виплат.

У бюджеті на 2016 рік знову не передбачено жодної копійки на компенсацію втрачених заощаджень Ощадбанку СРСР, навіть на виплату допомоги родині по смерті вкладника.

Також пропонується реорганізація національних галузевих академій наук шляхом їх приєднання до Національної академії наук України. Варто зазначити, що Національна академія наук буде лише відповідальним виконавцем, а розпорядником бюджетних коштів – Міністерство освіти і науки України.

Прикінцевими положеннями закону встановлено особливий порядок проведення індексації грошових доходів населення у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів та бюджету Фонду соціального страхування України на 2016 рік.

Відсутність фінансових ресурсів може призвести до скасування пільг, виплат і компенсацій мільйонам громадян. При тому, що звуження прав і свобод громадянина на забезпечення достатнього життєвого рівня є порушенням Конституції України.

Комментарии

1000

Правила комментирования
Показать больше комментариев
Если Вы хотите вести свой блог на сайте Новое время, напишите, пожалуйста, письмо по адресу: nv-opinion@nv.ua

Мнения ТОП-10

Читайте на НВ style

Последние новости

Подписка на новости
     
Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Все материалы раздела Мнения являются личным мнением пользователей сайта, которые определены как авторы опубликованных материалов. Все материалы упомянутого раздела публикуются от имени соответствующего автора, их содержание, взгляды, мысли не означают согласия Редакции сайта с ними или, что Редакция разделяет и поддерживает такое мнение. Ответственность за соблюдение законодательства в материалах раздела Мнения несут авторы материалов самостоятельно.