24 мая 2017, среда

Чем опасны предложенные Порошенко изменения в Конституцию

комментировать
Настораживает, что в нынешней редакции Конституции есть список регионов Украины, входящих в состав государства, а в измененном варианте – уже нет

Скільки існує Конституція України, стільки ж навколо неї відбуваються танці з бубнами. Кожна нова команда, отримавши владу, намагається переписати основний закон нашої країни під свої інтереси. Це кожного разу видається за важливі реформи. Мотивуючи тим, що Конституція наразі погана і неефективна, політична еліта похапцем переписує і нахрапом приймає зміни. Потім нас всіх переконують, що от уже зараз в нас найкраща в світі, найефективніша Конституція в світі. Кожного разу це все базується на брехні.

Зараз відбувається те саме: абсолютно непрозорий процес створення чергових змін до Конституції України. То є особливий статус Донбасу, то його немає; таких спірних моментів дуже багато. А є одна, головна проблема: Конституція у статті 157 частині 2 чітко говорить: "Конституція України не може бути змінена в умовах воєнного або надзвичайного стану."

Ми пам’ятаємо, що нам не можна вводити воєнний стан, адже тоді країні не дадуть фінансову допомогу, безвізовий режим з ЄС і ще багато іншого. І що в нас антитерористична операція, яка триває вже півтора року. А наслідком цієї операції стали шість хвиль мобілізації населення, організація добровольчих батальйонів – де ще у світі з організованими терористичними угрупованнями воюють добровольчі батальйони; тисячі загиблих патріотів, а тепер ще й зміни до Конституції, які надають цим терористичним угрупованням додаткові можливості.

Про це говорять і судді Конституційного суду України. Вони попереджають і про ризики, пов'язані з неможливістю зміни Основного закону під час фактичної війни, і наголошують на комплекси заходів в примітках до пункту 11 Мінських домовленостей, які передбачають прийняття не просто законодавства, але законодавства, яке відповідає певним вимогам та критеріям, зокрема мовне самовизначення, відмова від будь-яких форм переслідування, вплив місцевого самоврядування на формування міліції, судової влади та прокуратури та інше. Нормативізація подібних вимог в законі призведе до їх відвертої суперечності з нормами Конституції України, які регулюють аналогічні суспільні відносини. Та багато інших застережень.

Нам не можна вводити воєнний стан, адже тоді країні не дадуть фінансову допомогу та безвізовий режим з ЄС

Насторожує, що в теперішній редакції Конституції є перелік регіонів України, які входять до складу держави – АРК, 24 області, Київ і Севастополь, а в змінах, які пропонує президент, їх вже немає.

Також для мене є дуже симптоматичним той факт, що Юрій Шухевич проти змін до Конституції і назвав ці зміни зрадою національних інтересів, а Опозиційний блок повним складом проголосував «за».

Що стосується розхваленої децентралізації – вона нам потрібна. Але нам потрібна справжня децентралізація, а не фікція, як це пропонується нині. Багато положень у законопроекті, навпаки, спрямовані на централізацію.

Окрім призначення перфектів, які контролюватимуть ситуацію на місцях,  президент отримує можливість припиняти повноваження рад, якщо вони, на його думку, виходять за рамки повноважень. І призначати тимчасового державного уповноваженого, до рук якого переходить вся виконавча влада. Наразі можливості припинення повноважень місцевої чи обласної ради не має ніхто, навіть народ, який обирає. І наділити цими повноваженнями хочуть не народ, який є єдиним джерелом влади, а президента. Чи це не дивно?

Що робити? Нам потрібен діалог з громадськістю. Влада повинна усвідомити, що відсутність сильного і ефективного громадянського суспільства лише шкодить побудові сильної держави. Важливо вибудувати систему державної влади, за якої кожна людина відчуватиме свою важливість у керуванні країною, братиме участь в прийнятті рішень. Створити те, що називають ефективне громадянське суспільство. Відсторонюючи громадян від участі в процесі будівництва держави, можновладці ризикують втратити і владу, і країну. Тоді хаосу нам не минути.

Що ще є досить симптоматичним так це той факт, що в Раді фактично з’явилася нова коаліція і нова опозиція. Більше року тому, одразу після Майдану, говорили, що боротьба з тиранією породжує іще більшу тиранію.  Здається, саме це зараз і відбувається.

Читайте срочные новости и самые интересные истории в Viber и Telegram Нового Времени.
ПОДПИШИТЕСЬ НА РАССЫЛКУ   Павел Хазан   И ЧИТАЙТЕ ТЕКСТЫ ИЗБРАННЫХ АВТОРОВ КАЖДЫЙ ВЕЧЕР В 21:00
     
Если вы нашли ошибку в тексте, выделите ее мышью и нажмите Ctrl+Enter

Комментарии

1000

Правила комментирования
Показать больше комментариев
Если Вы хотите вести свой блог на сайте Новое время, напишите, пожалуйста, письмо по адресу: nv-opinion@nv.ua

Мнения ТОП-10

Читайте на НВ style

Последние новости

Подписка на новости
     
Погода
Погода в Киеве

влажность:

давление:

ветер:

Все материалы раздела Мнения являются личным мнением пользователей сайта, которые определены как авторы опубликованных материалов. Все материалы упомянутого раздела публикуются от имени соответствующего автора, их содержание, взгляды, мысли не означают согласия Редакции сайта с ними или, что Редакция разделяет и поддерживает такое мнение. Ответственность за соблюдение законодательства в материалах раздела Мнения несут авторы материалов самостоятельно.